• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Suck dessa läkare. Ibland undrar man om dom alls har någon koll. Egentligen borde man stå upp mer för sig själv och kräva såväl ultraljud som prover men i den utsatta sots man är i så blir det att man går därifrån med tusen frågor som man skulle vilja ställa men tiden gavs inte utan det är "tack och hej, nästa"

• Lillis

Poison82: Ja, verkligen. Har aldrig fått frågan om det är något jag undrar över.

Lillajagmaria: har din läkare sagt varför du ska börja på fjärde dagen och inte femte?

• Mael

Jag har alltid börjar på femte dagen. Och min cykel blir också längre med pergotime. Innan hade jag 28 dagar rätt regelbundet och nu har jag ca 30-31 dagar. Får ägglossning mycket senare.

• LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-10-10 19:57:50 följande:
    Poison82: Ja, verkligen. Har aldrig fått frågan om det är något jag undrar över.
    Lillajagmaria: har din läkare sagt varför du ska börja på fjärde dagen och inte femte?
    Enligt min läkare kan man äta pergotime cd 2-6, 3-7, 4-8 eller 5-9. Enligt honom hade det inte så stor betydelse vilket. Tror det påverkar längden på cykeln lite.
  • Lillis

Nu är jag så jävla förvirrad.

För två veckor sedan, den 26/10 (cd23) fick jag glad gubbe på clearblues ägglossningstest. Jag har ju haft flytningar dom senaste dagarna som varit lite liknande som när man har ägglossning och idag var det mycket mer av det så jag tog ett ägglossningstest bara för att kolla. GLAD GUBBE!! Cd 38. Ingen mens, gravtest negativt. Hur kan det bli så här?

• princess77

Lillis,vänta ett par dagar och ta ett nytt gravtest! Äl tester kan ge positivt utslag även vid graviditet.
    Håller tummarna

• Lillis

Princess77: tog apotekets gravtest i samma urin som ÄLtestet, det va inte ens en skugga till ett andra streck men får väl prova om nån dag igen. Är väl lika bra att köra på som att det är ÄL för att vara på säkra sidan. Vilket gravtest är bäst annars? Clearblue?

Men det är verkligen förvirrande det här, skulle jag inte va gravid så känns det ju lite som att man inte kan lita på ÄLtesterna så himla mycket. =/

Mom11: när jag slutade med ppiller hade jag inte mens på nästan 9 månader. Fick den igångsatt i juni med primolut nor tror jag det hette. Efter det åt jag pergotime två kurer och båda gångerna va cyklarna på 36-37 dagar.

• Mael
    Lillis skrev 2013-10-11 21:14:26 följande:
    Nu är jag så jävla förvirrad.

För två veckor sedan, den 26/10 (cd23) fick jag glad gubbe på clearblues ägglossningstest. Jag har ju haft flytningar dom senaste dagarna som varit lite liknande som när man har ägglossning och idag var det mycket mer av det så jag tog ett ägglossningstest bara för att kolla. GLAD GUBBE!! Cd 38. Ingen mens, gravtest negativt. Hur kan det bli så här?

Håller tummarna! Fick du äl på cd 23 så kan det väl vara för tidigt med gravtest? Vissa visar det sig senare än BIM. Jag hoppas det är så för dig :).
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.