• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Lillis
    Mael skrev 2013-10-12 01:50:59 följande:
    Håller tummarna! Fick du äl på cd 23 så kan det väl vara för tidigt med gravtest? Vissa visar det sig senare än BIM. Jag hoppas det är så för dig :).

För tidigt? Hur räknar du då? Ska inte mensen komma två veckor efter?
  • Mael

Jo ca 14 dagar. Men om du fick utslag på stickan den 26e så kan du ju ha haft ägglossning 12-36 timmar efter. Och vissa får inte ett positivt gravtest vid BIM utan några dagar senare. Så två veckor från utslaget på stickan kan ju ändå vara för tidigt menar jag. Säg att ägget släppte den 28/9 tex. Då skulle väl BIM vara idag? Eller tänker jag helt galet?

• Lillis
    Mael skrev 2013-10-12 14:26:23 följande:
    Jo ca 14 dagar. Men om du fick utslag på stickan den 26e så kan du ju ha haft ägglossning 12-36 timmar efter. Och vissa får inte ett positivt gravtest vid BIM utan några dagar senare. Så två veckor från utslaget på stickan kan ju ändå vara för tidigt menar jag. Säg att ägget släppte den 28/9 tex. Då skulle väl BIM vara idag? Eller tänker jag helt galet?

Jahaa, du tänker så! :) får hoppas att det stämmer! :) köpt clearblues gravtest som jag tänkte ta kanske imorgon eller måndag. Ju fler dagar jag väntar desto säkrare resultat borde det vara?
  • princess77

Jag testade plus först en vecka efter Bim så vänta till mån-tis Hoppas att mensen håller sig borta dom närmare 12 mån i allafall

• Lillis

Princess77: hade du fått negativt tidigare då innan du fick positivt?

Men dom här ägglossningliknande flytningarna jag har då, kan man ha det vid graviditet också?

• princess77

Ja,och ursäkta infon men ja flytningar har man massor som gravid Guck konstant med trosskydd

• Förväntansfull0406
    princess77 skrev 2013-10-12 21:00:33 följande:

Ja,och ursäkta infon men ja flytningar har man massor som gravid smile5.gif Guck konstant med trosskydd smile5.gif

Håller tummarna!!!
  • Loppan76

Lillis lycka till. Vore kul med ett plus här i tråden.

Själv är man på den låååånga väntan innan bim. Så trist att få tiden att gå. Försöker att inte tänka på det... Men det är ju i alla fall det ända som rör sig i huvudet. Men pessimist som man är så tror jag inte det tagit sig nu heller. Har en känsla av att ivf kommer vara ända chansen för oss. Om nu det ens funkar.
    Ledsen för alla negativa tankar.... Hormonerna som spökar tror jag.

• Lillis
    princess77 skrev 2013-10-12 21:00:33 följande:
    Ja,och ursäkta infon men ja flytningar har man massor som gravid Guck konstant med trosskydd

Hade du testat negativt innan du fick positivt en vecka efter bim?

Tog ett test imorse som va neg. Tar väl nästa i slutet av veckan men känns som att det kanske kan ha varit ÄL nu ändå, flytningarna har upphört. Det kanske inte blev nån ÄL förra gången?

Har en teltid på ons med Gyn, jäklar vad det ska frågas då.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.