• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Sen undrar jag lite.
    Vilken dag började ni med pergo?

Jag började dag 3. (Enligt ordination) Äl kanske blir tidigare än om man började dag 5?

Försöker räkna ut ungefär när min BIM är.

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-23 19:10:24 följande:
    Har ägglossat!!!!!!!! Blodprovet visade på fin äl!!!! Nu är det upp till naturen att göra sitt. Men även om mens kommer på tisdag så vet jag iaf att det inte beror på dålig äl.

Grattis!! Skönt att veta att det fungerar :D
  • botha
    mylady skrev 2013-05-23 19:28:04 följande:
    Sen undrar jag lite.
    Vilken dag började ni med pergo?

Jag började dag 3. (Enligt ordination) Äl kanske blir tidigare än om man började dag 5?

Försöker räkna ut ungefär när min BIM är.

När jag började äta pergo så hade jag ingen egen mens vilket gjorde det svårt att börja :) Åt provera i 10 dagar sedan kom mensen som höll i sig i ca 7 dagar sedan nytt läkarbesök efter ytterliggare 6 dagar. Därefter började jag med pergo 3 dagar efter läkarbesöket. Så alltså på dag 16 från 1 dag på mensen. Lite rörigt :P
    Och pergo kur nr 2 började jag på dag 6 (då det var helg på dag 5 och jag inte visste hur vi skulle gå vidare)

Förväntansful0406: Ja det känns rätt skönt! Men har funderat då jag har använt äl test och det har gett utslag. Kan det ge utslag utan att man har äl??    
  • Förväntansfull0406

Botha. Ja det kan ju göra det ( tyvärr. Vi med pco har många ägg som kan mogna tills sig samtidigt och detta ger då utslag på testen, men inget ägg släpper ändå, alltså ingen äl. Men, man KAN ju ha äl om man har tur så testa med stickorna ändå!

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 - Grattis till ÄL!! :D Så skönt när det fungerar i alla fall, nu är det bara att hålla tummarna! 

mylady - jag börjar med pergon på cd 4 och får ÄL runt cd 16-18.  Och är du på cd 26 nu så borde ju BIM närma sig....jag brukar har BIM ungefär cd 30.
  • botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-23 23:11:09 följande:
    Botha. Ja det kan ju göra det ( tyvärr. Vi med pco har många ägg som kan mogna tills sig samtidigt och detta ger då utslag på testen, men inget ägg släpper ändå, alltså ingen äl. Men, man KAN ju ha äl om man har tur så testa med stickorna ändå!

Enl vul har jag ett stort ägg och fler små omogna.. men det stora tänkte jag främst på. Har aldrig tidigare fått utslag på äl sticka de fåtal ggr jag har provat då jag är pcoare helt utan mens.
    Förfäntansfull0406 har du ngn egen mens? Jag klassas som normalvikt och har inga andra symtom från pco förutom att jag inte har ngn äl. 
  • mylady

Lillajagmaria: precis vad jag tror

Har dock inga som helst symptom
    Så jag hoppas nu för mycket i onödan även denna månad :/

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.