• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Wile

Oj vad ni skriver tjejer:)
    Hinner inte läsa igenom allt nu så blir bara ego inlägg denna gång:)
    Första dagen på andra pergo omgången! Ska in på ul nästa torsdag för o kolla!
    Vill verkligen att det ska gå vägen nu!

• Wile

Jag fick min 14 dagar efter positivt ältest. Så tror den kommer som vanligt ca två veckor efter äl.

• mylady

Vilken dag hade du Äl? Jag har inte testat med Äl stickor så vet inte när om jag nu haft Äl.

Vilken dag räknat från cd 1.
    Är på cd 25 nu

• Wile

Jag hade positivt ältest på cd 13 så typ äl cd 14.. O mensen kom cd 26. Men det kan variera ganska mycket verkar det som av vad jag läst. Jag har en kort cykel i vanliga fall så den förlängdes med några dagar.

• Förväntansfull0406

Nära bim nu är på bim-6 idag... Har haft en ihärdig molande mensverk sedan helgen. Har redan gjort ett test iom jag har haft såna rejäla känningar i magen. Men det var såklart super neg. Någon som vet om "mensverk" kan vara ett tidigt tecken på graviditet??

• Mael

Här händer det grejer :) roligt med flera.

Imorgon ska vi äntligen till Härnösand och börja en ordentlig utredning. Nästan så jag ser fram emot det. Är less på det här nu! Håller tummarna för er alla.

Mylady: jag fick ÄL på dag 17-18 tror jag. Så senare än vanligt.

Förväntansfull0406: Det kan det absolut. Fast jag har haft en annan sorts värk. Mer koncentrerad till livmodern liksom. Mensvärken är för mig lite mer över hela området.

• Förväntansfull0406

Testade i morse iom jag har ganska rejäla symptom, det var SUPER neg..... Undrar om det är kört nu eller det är för tidigt? Har på bim på tisdag. Kroppen spelar mig nog ett jävla spratt.

• frökenanna84
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-23 08:36:34 följande:
    Testade i morse iom jag har ganska rejäla symptom, det var SUPER neg..... Undrar om det är kört nu eller det är för tidigt? Har på bim på tisdag. Kroppen spelar mig nog ett jävla spratt.

Jag har också haft mycket molvärk ända från ÄL varje månad typ. Några dagar innan mensen dundrar menssmärtan in igen. Och brukar ha många andra symptom också ju. Jäkla hormoner...men man får hoppas det är värt det i slutändan. Det kan ju vara så att du testade för tidigt men det kan likagärna vara biverkningar... bara att vänta och se. Själv fick jag mens idag. Ska ringa kliniken när jag hinner.... Hur länge har du ätit Pergo?
  • Förväntansfull0406

Jag är inne på första kuren bara.... Men tog bara två kurer 2008 sedan blev jag gravid på tredje månaden, den månaden jag höll upp.

Ja jävla hormoner ( tror absolut inte på graviditet denna månaden. Har en känsla av att det kommer ta ett tag för oss denna gången.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.