• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria

Är roligt att tråden är så aktiv :)

Förväntansfull0406 - jag har hört att mensvärk är ett tidigt graviditetstecken också så ge inte upp än. Kan vara för tidigt att testa nu om du har BIM först på tisdag. Jag håller tummarna! 

mylady - jag har fått ÄL på dag 16-18 de senaste månaderna jag ätit pergotime. Jag räknar cd1 som första mensdagen.
    Är inne på min fjärde dubbelkur nu och hoppas på ÄL i helgen....

Mael - va skönt att ni ska få komma på utredning nu! Är så segt att bara gå och vänta och inget händer, skönt när man kommit igång i alla fall!! Jag håller tummarna för att allt går bra med utredningen!! 

Jag ska ha en telefontid med min läkare efter denna kur pergotime. Får se hur vi går vidare sen. Blir i alla fall en månads uppehåll med pergotime och sen får vi se.... 10 juni har jag läkartiden. så fram tills dess är det bara att vänta och hoppas det blir vår tur snart!

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-22 23:01:49 följande:
    Nära bim nu är på bim-6 idag... Har haft en ihärdig molande mensverk sedan helgen. Har redan gjort ett test iom jag har haft såna rejäla känningar i magen. Men det var såklart super neg. Någon som vet om "mensverk" kan vara ett tidigt tecken på graviditet??
    Jag kände också en molvärk i magen och jag hade ömma bröst. Men fick dock min mens 15 dagar efter äl :( men jag håller tummarna för dig!
  • botha
    Mael skrev 2013-05-22 23:27:55 följande:
    Här händer det grejer :) roligt med flera.
    Imorgon ska vi äntligen till Härnösand och börja en ordentlig utredning. Nästan så jag ser fram emot det. Är less på det här nu! Håller tummarna för er alla.

Mylady: jag fick ÄL på dag 17-18 tror jag. Så senare än vanligt.

Förväntansfull0406: Det kan det absolut. Fast jag har haft en annan sorts värk. Mer koncentrerad till livmodern liksom. Mensvärken är för mig lite mer över hela området.
    Mael förstår dig! Det är jobbigt med massa undersökningar men i slutändan är det värt det! Hoppas det har gått bra iaf!!

Denna kuren med pergo så har jag testat med stickor.. testade den 21 och då visade det ett sträck, rätt mörkt men inte riktigt lika mörkt som kontrollstäcket. Sen testade jag igår på fm och då var det likadant.. På kvällen när jag kom hem från jobbet testade jag igen och det visade det bara ett svagt streck :/   Troligtvis har jag då haft äl för den 20e var jag inne på vul och då var där ett fint ägg. Idag har jag även testat och strecket är fortfarande svagt. Usch man blir knäpp av att hålla på och testa. Ska ta ett blodprov i nästa vecka och då ser de ju om jag har haft äl iaf. 

Nu är vi många i tråden och många som skriver mycket :) svårt att hålla koll på alla. Jag kan tycka det hade varit kul om vi kunde skriva ett inlägg om vart vi är..

Ex cykeldag, omgång pergo, bim mm :D

• mylady

Pergokur 1
    Cd: 26
    BIM: vet ej. Kanske i helgen? Vet ej när Äl varit

• Förväntansfull0406

Har ägglossat!!!!!!!! Blodprovet visade på fin äl!!!! Nu är det upp till naturen att göra sitt. Men även om mens kommer på tisdag så vet jag iaf att det inte beror på dålig äl.

• mylady

Förväntansfull: Va kul!! Spännande o se vad som händer till helgen eller därefter :)

Vi kanske har BIM ungefär samtidigt då!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.