• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Var inne på Apoteket och höll ert cb i min hand... Hängde tillbaka det och gick. Inte lönt att lägga pengar på det när jag är nästan 100% säker på att jag får mens på tisdag. Ska bespara mig den smärtan med även om det var oerhört lockande att köpa det!

• trina
    botha skrev 2013-05-24 09:33:36 följande:
    Enl vul har jag ett stort ägg och fler små omogna.. men det stora tänkte jag främst på. Har aldrig tidigare fått utslag på äl sticka de fåtal ggr jag har provat då jag är pcoare helt utan mens.

Förfäntansfull0406 har du ngn egen mens? Jag klassas som normalvikt och har inga andra symtom från pco förutom att jag inte har ngn äl. 

Jag har precis samma som dig! Normalviktig med pco och ingen ÄL eller mens. Jag ska på vul nästa vecka och kolla äggen efter min dubbelkur. Dock så är jag tveksam på att den här kuren har hjälpt. Lär väl bli trippelkur och sedan sprutor...
  • Elisie

Jag kännr igen mig i er Trina och Botha! Jag har lika men de har aldrig sagt att jag har pco utan bara lite hormon..
    Är normalviktig och har inte nå symptom på pco förutom utebliven/ett fåtal äl och mens lite som den vill...

Och nu sitter jag här och tänker alldeles för mycket!
    Jag är som så att jag blöder ganska länge ca 2 veckor! de börjar lite lungt och ingen riktig mens sen i tre dar så blir de riktig mens sen avtar de och verkar som att de ska sluta av men så sätter de igång igen men oftast då mer som en vattnig blödning. Min gyn vet om detta att jag blöder så länge.
    Och nu sitter jag här och funderar och funderar och har en massa tänk om :/
    Ska ju till gyn på måndag och tänk om jag inte slutat blöda!? suck... först vill man blöda sen inte osv osv...

Tänk om pergotime inte tar då jag fortfarande blöder, tänk om de inte funkar alls igen och de inte växer till sig ordentligt... ja usch Vill bara Vara men de är såå svårt!

Ska försöka ännu mer att bara vara...  

• Förväntansfull0406

Botha: ja jag har mens själv, regelbunden dessutom på exakt 28 dagar, denna gång! Förta gången 2008 var det totalt kaos i kroppen hade cyklar på 50 dagar men 20 dagars blödningar, alltså ingen äl heller. Men pergon gjorde min cykel regelbunden med en gång då och jag blev gravid.

• trina

Elisie, jag har fullt med finnar så jag känner mig som en tonåring.... Det gör inget om du blöder på måndag. Sånt är vardag för gyn :)

• botha
    trina skrev 2013-05-24 17:05:38 följande:

Jag har precis samma som dig! Normalviktig med pco och ingen ÄL eller mens. Jag ska på vul nästa vecka och kolla äggen efter min dubbelkur. Dock så är jag tveksam på att den här kuren har hjälpt. Lär väl bli trippelkur och sedan sprutor...

Växer inte dina ägg till sig på enkeldos? Det gör min(a) men sen är jag inte helt säker att jag får äl så ska ta blodprov för att vara säker. Ibland kan man känna vad F*n har jag gjort som har gett mig detta. Ett jäkla massa kämpande, oro, ångest och tårar.
  • Elisie

Trina: Ja sådana har jag haft oxå, har nästan aldrig finnar annars.
    De jag är rädd för nu när jag fortfarande blöder på sista pergo dagen och antagligen kommer fortsätta blöda är att jag blöder ut en ev slemhinna så att de inte funkar pga detta.

Botha: Jag har oxå funderat över det där, vad har jag gjort!? och hur många gånger har jag önskat att jag var som de flesta andra där det bara "oups jag blev visst gravid" hände.

Just nu sitter jag och tycker synd om mig själv och gråter en skvätt, skulle så behöva höra att de kommer ordna sig vettu! och visst kommer det de men de där jävla OM:et klämrar sig fast även fast jag inte ska ens tänka den tanken.

Igår kom vi att som hastigast prata om IVF, att funkar det inte nu så vill vi ha ivf till hösten.
    Vet någon hur lång vänetiden är till tex Falun? vet att de kan vara oändligt olika vänte tider...

Försöker peppa mig själv nu, så jag kän lika gärna försöka peppa er med men de ord jag tänker.

Kämpa nu! Lev i nuet, tänk inte så mycket, bara var, de kommer hände, det kommer bli din tur! försök att inte oroa dig så mycket, ha tilltro.
    Var där du är just nu, inte i nästa sommar och tänk om:et.
    Dagen du sitter med ditt barn i famnen så kommer allt detta vara värt det tusen gånger om.

Kanske fånigt men just så tänker jag.

Kram på er, jag borde väl försöka gå och sova igen! 

• Smalltowngal

Hej på er! Jag har precis läst igenom hela denna tråden från början till slut. Jobbar natt och har ganska mycket tid över.. Hoppas det är ok att jag hakar på här :) Jag och min sambo har försökt i lite mer än ett år och jag har precis ätit klart första kuren pergotime. Eller ja, rättare sagt i tisdags. Var på UL i torsdags och jag hade 3 äggblåsor på ca 18mm och en mindre på 13mm. Så läkaren gav oss sexförbud :/ sedan har dem semesterstängt så får inte börja äta igen förrän i höst.. Känns rätt så värdelöst faktiskt, att missa denna gången. Hade extrema ÄLflytningar tidigare idag, aldrig haft så! Kroppen bara skriker efter att få bli befruktad haha.. Jag har egen ägglossning, ska bara förstärka med pergon. Vill bli gravid i år på egen hand för annars blir det IVF i början av nästa år. Hoppas ni har en bra helg!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.