• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Gullet här har sovit ganska bra flera nätter nu! I egen säng dessutom. Min rygg är glad :) allt rullar på bra nu och foglossningen verkar ha börjat läka. Fortfarande ont i slidan dock :( blev ju sydd där också efter att ha spruckit "djupt" som de sa. Dags att känna efter tror jag men drar mig lite...

• Repan
    sarak skrev 2014-01-12 17:27:07 följande:
    Stackare! Tycker du ska söka om du har så ont, eller åtminstone ringa och rådfråga. Det är ju inte bra om det gör så ont att du inte kan amma, då får du väl inte bort stockningen? Kan du pumpa på det bröstet? Eller det kanske man inte ska göra, jag vet inte. Usch, se till att få hjälp
    Man kan pumpa! En vän till mig lät sin kille suga bort det eftersom han kunde suga lite lösare i början liksom ;)
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-01-12 20:44:56 följande:
    I kväll när Ludwig fick se mig log han stort med hels munnen två gånger. Inget tvivel om saken! Härligt! Här är en bild som mannen tog förut. Jag var livrädd att Lillen skulle slå sig men det gick bra. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/E0...
    Shit, vad stadig! Och söt! Måste vara en jätteliten stol? Rasmus är stark och kan hålla upp huvudet högt och länge, men man måste liksom passa i sidled för det kan snabbt svänga till höger och vänster. Tror inte han skulle klara att sitta sådär utan att tippa åt sidan
  • Jis

Ikväll är första kvällen på 4 veckor som Stella inte skrek. Det vi ändrade på idag var att hon har fått mat var tredje timme oavsett om hon sovit eller inte, sen har hon fått Sempers Lemolac nu i två dagar, samma med Minifom Hon ligger även på sidan i sitt babynest och det verkar funka. Så himla skönt. 

• moruri

Fina fina bäbisar!!

Min lilleplutt har haft magknip senaste två dagarna. suuupergasig! Börjat med lite magmassage.. hoppas det ger sig lite. Lilleskrutten <3
    Ferdinand har varit så jäkla söt senaste mornarna. Vi ligger kvar och busar runt i sängen, han har sånt bubblande skratt som värmer själen så. När han skrattar finns liksom inga problem i världen. Åh vad jag älskar barn, ser fram emot att ploppa ut minst två till om några år!! En Leeloo eller en liten Giovanny!

• Serpenter

Hej hej! Ett tips jag fick om man har många mjölkstockningar är lecithin. Det ska göra att mjölken rinner lättare. Det finns i hälsoaffärer och är inte jättebilligt dock. Men kanske värt det för att slippa mjölkstockning. Själv har jag precis kommit ur en stockning, tror jag. Känns lite spännt fortfarande.
    hoppas det gick bra för er som hade mjölkstockning!

• Plopps80
    sarak skrev 2014-01-12 20:52:58 följande:
    Shit, vad stadig! Och söt! Måste vara en jätteliten stol? Rasmus är stark och kan hålla upp huvudet högt och länge, men man måste liksom passa i sidled för det kan snabbt svänga till höger och vänster. Tror inte han skulle klara att sitta sådär utan att tippa åt sidan

Haha ja det är en pytteliten stol, dotterns. Ludwig är väldigt stadig men kan ju lätt tippa åt sidan så jag blev lite sur på mannen som satte honom där men det blev en kul bild iaf
Svar på tråden December bebis 2013