• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Så skönt o läsa att det är fler som prioriterat ner städning. Vi slarvdammsuger, plockar i kök o vardagsrum o låter sovrummen va fyllda av grejer. Jag håller disken i schack. Dammråttor överallt! Granbarr också. Kassar m julklappar överallt i bebisens rum o ser mer ut som förvaringsrum där.

• Fjonkis
    Repan skrev 2014-01-13 22:52:03 följande:
    Så skönt o läsa att det är fler som prioriterat ner städning. Vi slarvdammsuger, plockar i kök o vardagsrum o låter sovrummen va fyllda av grejer. Jag håller disken i schack. Dammråttor överallt! Granbarr också. Kassar m julklappar överallt i bebisens rum o ser mer ut som förvaringsrum där.

Vi har också ett kaos hemma, granen är avklädd men vi har inte kört den till tippen. Massa vart överallt, det vi prioriterar är att ha ett fräscht kök och rena kläder. Resten skiter vi i och jag mår så jäkla dåligt när det är slarvigt. Vi flyttade till vårat nya boende en månad innan Nils föddes så det är fortfarande saker som ligger i flyttlådor. Det är inpackat i hans framtida rum som ska totalrenoveras. Hur ska man komma ikapp? Annars hjälps vi åt och fixar med det viktigaste så mycket vi hinner. Sambon jobbar ständig kväll och det hade nog vart enklare om han jobbade dagtid nu.
  • sarak

Bebis sov 5 timmar i natt utan att vakna. Väckte honom då, mitt vänstra bröst var knöligt och gjorde skitont. Men snacka om att känna sig utvilad! Gick och la mig 21 igår, har nog sovit minst 9 timmar.

Vi brukar inte ha extremt välstädat, men det är nog mer städat än någonsin nu. Rasmus verkligen älskar sin sjal, sover så himla gott. Så när man väl knytit på sig den och fått i honom i den vill man inte gärna väcka honom. Då har man ett par timmar att flänga runt med dammsugare och mopp och fixa tvätt. Kan liksom inte komma på något annat att göra när han sover i sjalen. Jo, jag brukar laga lunch också.

• sarak
    moruri skrev 2014-01-13 22:23:16 följande:
    Ikväll blev jag extremt trött, huvudvärk och Ferdinand vägra somna om efter att ha vaknat upp, bara låg och lekte i sängen. Blev så natt då Douglas har magont och skrek samtidigt. Lämnade Ferdinand i sin säng i hopp om att han skulle somna, förstår verkligen inte föräldrar som klarar av 5minuters metoden?? Så hjärtskärande, klarade inte av att höra honom ledsen så bara att lägga sig mellan båda i sängen och picka med fingret på deras nappar samtidigt som jag ligger och studsar så de båda får vaggande rörelse. Mitt huvud smäller av nu men de har äntligen somnat. Sitter och trycker i mig choklad och en fanta. Blev ingen egentid ikväll heller... Bara att gå och lägga sig nu. Saknar min man så jag går sönder lite!
    Det förstår jag! Jag saknar min sambo bara han är borta och jobbar på dagarna, och då har jag bara ett barn som dessutom är väldigt lätt att ta hand om... Ändå skönt att få lite avlastning på kvällarna. Du får tänka på hur skönt det blir när han kommer hem. Kram på dig. Och ja, choklad är det bästa för att bota huvudvärk
  • MissKaos

En gråt/skrik natt tillm men två blöjor fylda över bredden ut i pyjamasen. Och en vanlig bajs.

Måste kliva upp nu. Snart ska sonen gånmindre på fsk. Hur ska det gå? Jaja lillstump växer..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Miss Kaos. Min dotter går nu 15h/v. Måndagarna är inte roliga. Fjärde dagen hemma med oss och hon är så rastlös. Igår höll jag på att bli galen på henne! Hon är på mig hela tiden. Tjatar och kräver uppmärksamhet. Hon blir vansinnig när jag hämtar kl 14 för hon är mitt i leken och vill äta mellis där. Hon är så ledsen att hon inte får äta frukost längre. Jag fattar inte varför man inte kan få ha barnen 20-25 timmar på dagis när man är föräldraledig. Arbetssökande får ha sina barn heltid och att ha en bebis är tusen ggr mer jobb än att vara arbetslös det är helt sjukt! Jag hade betalat extra för att dottern skulle fått gå mån-tors 8-15. Då hon fått sin stimulans och jag hade sluppit sitta här och amma och sköta bebisen med konstant dåligt samvete att hon är uttråkad och saknar dagis.

• siolina

Plopps, har ni ingen ni kan ta hjälp av? Någon mormor eller nåt, din man kanske kan ta ut några timmar föräldraledigt? Så han kan sluta tidigare eller så ett par veckor. Det är så kort tid som det är så här men man måste ju se till att man får njuta lite och att tillvaron för alla blir dräglig. Att gå ut med barnen tycker jag är en bra grej. Sitter man bara hemma blir det snart kaos

• moruri

Allt hade nog gått bra om jag inte hade varit tvungen att bråka med min hyresvärd också som är så jävla inkompetent att man vill köra in deras huvuden i en köttkvarn! Lägenheten vi flytta in i var ostädad, så jäkla ostädad. Har dessutom inte fått tvättstugenyckel, så berget med tvätt är insane. Vägrar betala full hyra när de inte skött sin del. Så jävla påfrestande på psyket mitt i allt! Måste ringa hyresgästföreningen och höra med dom vad som är rimligt.

Killarna väcker varandra nu på morgonen, ingen går att söva. Jag luktar så otroligt illa, de grät hysteriskt i kör, tills jag började storböla, Ferdinand blev då tyst och bara stirra på mig. Bryter ihop här lite nu. Ferdinand får hoppa sin morgon sömn. Jag orkar inte!!!! Huvudet sprängs! ð??­ð??­ð??­ð??­ð??­ð??­

• siolina

Bjud med någon kompis hem från förskolan ibland? Då kan de underhålla varandra och du får lite avlastning.

• siolina

Gud vad jobbigt med bajsblöjor på natten!

Min unge bajsar inte på nätterna och bortsett från enstaka blöt fis bajsar han 1-2 ggr om dagen nu. Gäller bara att fatta när det är på gång så slipper vi snart bajsblöjor helt! Än så länge är det lite för många falsklarm och det tar väldig tid så det är opraktiskt, men snart, snart! :)

MissKaos skrev 2014-01-14 09:32:51 följande:
    En gråt/skrik natt tillm men två blöjor fylda över bredden ut i pyjamasen. Och en vanlig bajs.

Måste kliva upp nu. Snart ska sonen gånmindre på fsk. Hur ska det gå? Jaja lillstump växer..

Svar på tråden December bebis 2013