• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Hur länge har du gjort det? Vi upplevde att det lättade något av det, och att gå runt och vägga dottern i bärselen. Håll ut, snart vänder det!

Jis skrev 2014-01-13 21:59:19 följande:
    Om gårdagen var bra utan ont i magen för Stella så har dagen varit ett skrik-maraton. Jag tycker så synd om henne, kör med massage, Lemolac och Minifom men inget verkar hjälpa. Stackars liten. Jag känner att jag börjar tappa det oxå. Jag vill bara njuta, men det går inte nu känner jag.

• siolina

Stackare! Finns det någon som kan komma och bo hos er ett par dagar och avlasta lite? Din syster, någon kompis? Eller om ni kan bo hos någon ett tag?

moruri skrev 2014-01-14 10:36:58 följande:
    Allt hade nog gått bra om jag inte hade varit tvungen att bråka med min hyresvärd också som är så jävla inkompetent att man vill köra in deras huvuden i en köttkvarn! Lägenheten vi flytta in i var ostädad, så jäkla ostädad. Har dessutom inte fått tvättstugenyckel, så berget med tvätt är insane. Vägrar betala full hyra när de inte skött sin del. Så jävla påfrestande på psyket mitt i allt! Måste ringa hyresgästföreningen och höra med dom vad som är rimligt.

Killarna väcker varandra nu på morgonen, ingen går att söva. Jag luktar så otroligt illa, de grät hysteriskt i kör, tills jag började storböla, Ferdinand blev då tyst och bara stirra på mig. Bryter ihop här lite nu. Ferdinand får hoppa sin morgon sömn. Jag orkar inte!!!! Huvudet sprängs! ð??­ð??­ð??­ð??­ð??­ð??­

• siolina

Detta var till Plopps.

siolina skrev 2014-01-14 10:37:48 följande:
    Bjud med någon kompis hem från förskolan ibland? Då kan de underhålla varandra och du får lite avlastning.

Nu spammar jag tråden igen. Jamil sover, man får ju passa på :)
  • Plopps80

Ja vi brukar ha kompisar här ganska ofta och det är ju en ren avlastning. Vi har en väldigt bra öppen förskola här men jag vågar mig inte dit själv. När Filippa var bebis gick jag och en av mina bästa vänner dit våra barn var lika gamla. Men nu har jag bebis och hon är gravid i v 12. Känner mig själv lite ensam också. Är otroligt social men alla jobbar och man vet ju själv hur det är. Har en kompis som är mammaledig men hon har tre barn och väldigt fullt upp som man kan förstå. Det jag saknar som jag hade förra gången är någon nära som förstår. Har man inte bebis förstår man inte hur det är oavsett man har barn eller ej för man glömmer. Sist kunde jag bolla allt med min vän men nu går det inte. Den vännen dom är föräldraledig har en liten på 6 mån så vi kan ju prata en del. Saknar mitt jobb att komma ut och prata med folk hela dagarna.

• siolina

Plopps, Öppna förskolan kan ju vara en plats där du lär känna andra i samma situation ändå. Du kanske ska försöka våga dig dit? Försök få med kompisen första gången. Har ni föräldragrupp med BVC? Kan du passa på att äta lunch med nån kompis ibland på dagarna?

• Plopps80
    siolina skrev 2014-01-14 10:54:26 följande:
    Plopps, Öppna förskolan kan ju vara en plats där du lär känna andra i samma situation ändå. Du kanske ska försöka våga dig dit? Försök få med kompisen första gången. Har ni föräldragrupp med BVC? Kan du passa på att äta lunch med nån kompis ibland på dagarna?

Får bara föräldragrupp första barnet. Så lärde jag känna hon som jag umgicks med förra föräldraledigheten. Vi är nära vänner och hon är gravid. Ska faktiskt till öppna förskolan nästa ons med den andra tjejen som är föräldraledig. Får nog börja gå dit kontinuerligt! Jag har två väldigt nära vänner i mitt liv och många goa personer runt mig här i området där jag bor så jag är ingen ensam människa som det kanske det låter som. Bara det att jag känner mig ensam när jag går hemma och inte har någon att umgås med som är i samma situation. Hoppas på att lära känna någon med bebis i samma ålder som man kan prata med om allt. Folk glömmer hur det är. Mannen har inget behov av att bolla grejer som jag. Skönt att ha alla i tråden att prata med alla är så goa
  • MissKaos

Men plopps! Min fd mammagrp kommet ses ivår då många får tvåor nu och ngn är sjukskriven etc. Och alla har femåringar. Häng på. Inboxar när det händrr ngt? Om du vill?

Plopps80 skrev 2014-01-14 10:46:26 följande:
    Ja vi brukar ha kompisar här ganska ofta och det är ju en ren avlastning. Vi har en väldigt bra öppen förskola här men jag vågar mig inte dit själv. När Filippa var bebis gick jag och en av mina bästa vänner dit våra barn var lika gamla. Men nu har jag bebis och hon är gravid i v 12. Känner mig själv lite ensam också. Är otroligt social men alla jobbar och man vet ju själv hur det är. Har en kompis som är mammaledig men hon har tre barn och väldigt fullt upp som man kan förstå. Det jag saknar som jag hade förra gången är någon nära som förstår. Har man inte bebis förstår man inte hur det är oavsett man har barn eller ej för man glömmer. Sist kunde jag bolla allt med min vän men nu går det inte. Den vännen dom är föräldraledig har en liten på 6 mån så vi kan ju prata en del. Saknar mitt jobb att komma ut och prata med folk hela dagarna.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Städa ja.. prio på att tvätta! Mitt bästa tips är att ha städhjälp. Varannan vecka blir det ordentligt städat här och drt sänker stressnivån rejält.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Blöjorna är ok. Men hennes smärtgråt. Hon skrek så hon var genomsvettig inatt. Som tur var höll det onda inte i hela natten utan la sig. Men man lider ju!! Alla pyjamasar tog slut. Hade tvättat men dom var ju blöta.. kom på min kusin lämnade upp ärve kläder och däri en större som hon kunde ha den var ju tvättad. Får tvätta upp dom jag har i 62 det går ju vika upp ärmar och ben lite. Vi hat svalt i sovrummet så vill ha på henne spec när hon behöver bäras omkring. Body och strumpor funkar ju annars men när hon har så ont får man ju bära.. maken tar stora killen och går och lämnar på fsk så då sover jag och Elsa ut! Han är egenföretagare och sålönge han inte ska iväg på morgonen så gör vi såhär. Jag tar natten han går upp. Han kan sova om hon är ledsen det kan inte jag ändå. Och inte kan han amma henne heller.

siolina skrev 2014-01-14 10:40:57 följande:
    Gud vad jobbigt med bajsblöjor på natten!

Min unge bajsar inte på nätterna och bortsett från enstaka blöt fis bajsar han 1-2 ggr om dagen nu. Gäller bara att fatta när det är på gång så slipper vi snart bajsblöjor helt! Än så länge är det lite för många falsklarm och det tar väldig tid så det är opraktiskt, men snart, snart! :)

• MissKaos

Gräsligt! Och att det är olika i landet gör mig arg!! Vi har eget så iom att jag jobbar lite /har inkomst som syns så får han gå 25h. Fick tjata mig till detta men är glad för hansskull. Vi år betala för den tiden. Mrn mkt mkt bättre för honom!

Plopps80 skrev 2014-01-14 10:04:55 följande:
    Miss Kaos. Min dotter går nu 15h/v. Måndagarna är inte roliga. Fjärde dagen hemma med oss och hon är så rastlös. Igår höll jag på att bli galen på henne! Hon är på mig hela tiden. Tjatar och kräver uppmärksamhet. Hon blir vansinnig när jag hämtar kl 14 för hon är mitt i leken och vill äta mellis där. Hon är så ledsen att hon inte får äta frukost längre. Jag fattar inte varför man inte kan få ha barnen 20-25 timmar på dagis när man är föräldraledig. Arbetssökande får ha sina barn heltid och att ha en bebis är tusen ggr mer jobb än att vara arbetslös det är helt sjukt! Jag hade betalat extra för att dottern skulle fått gå mån-tors 8-15. Då hon fått sin stimulans och jag hade sluppit sitta här och amma och sköta bebisen med konstant dåligt samvete att hon är uttråkad och saknar dagis.

Svar på tråden December bebis 2013