• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-14 11:28:18 följande:
    Men plopps! Min fd mammagrp kommet ses ivår då många får tvåor nu och ngn är sjukskriven etc. Och alla har femåringar. Häng på. Inboxar när det händrr ngt? Om du vill?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Om jag vill!!! Jättegärna! Ses väldigt gärna. Skönt att du får ha sonen 25 h de behöver faktiskt det! Stora barn behöver ju stimulansen! Hoppas lilla elsas mage snart blir bättre. Ludwig har senaste dagarna inte haft alls ont peppar peppar. Runt 6 v ställer matsmältningen om sig så det kanske blir bättre efter det?
  • MissKaos

Magen är eg färdig runt 3månaders ålder. Kolik som detta liknar startar oftast runt 4-6v och går över efter 2-3månader. hoppas det är tillfälligt. Men hon har haft endel magon nattetid tycker jag

Plopps80 skrev 2014-01-14 11:59:44 följande:
    Om jag vill!!! Jättegärna! Ses väldigt gärna. Skönt att du får ha sonen 25 h de behöver faktiskt det! Stora barn behöver ju stimulansen! Hoppas lilla elsas mage snart blir bättre. Ludwig har senaste dagarna inte haft alls ont peppar peppar. Runt 6 v ställer matsmältningen om sig så det kanske blir bättre efter det?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jis

I Sthlm får man ha barn nr 2 i 30 timmar/veckan. Eftersom Stella blev sjuk och låg på neo får vi ha storebror på heltid så länge vi vill. Väldigt lyxigt och skönt att kunna hämta honom tidigare om man vill osv. Å skönt att slippa stress.

Vart bor alla?

• MissKaos

Göteborg. Skitkass med lote tid på fsk här. Ok för mindre barn men våra femåringar behöver sina kompisar

Jis skrev 2014-01-14 12:29:30 följande:
    I Sthlm får man ha barn nr 2 i 30 timmar/veckan. Eftersom Stella blev sjuk och låg på neo får vi ha storebror på heltid så länge vi vill. Väldigt lyxigt och skönt att kunna hämta honom tidigare om man vill osv. Å skönt att slippa stress.

Vart bor alla?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jis

Det är ju så viktigt för barnet att ha kontinuitet känner jag. Att W får hänga på fsk m sina kompisar och få 100% uppmärksamhet av pedagogerna än att vara m mig som måste pilla m lillasyster hela tiden.

• MissKaos

Här kommer 15h barnen efter frukosten. Då har de andra redan börjat leka tagit fram saker. Så lagom till barnet är inne i leken dax att gå hem! Känns kanske ok om barnet är 2år då gick min kille 20h och det var bra. Men nu?? Och som du säger man håller ju på med syskonet och därtill hemmet.

Jis skrev 2014-01-14 13:29:13 följande:
    Det är ju så viktigt för barnet att ha kontinuitet känner jag. Att W får hänga på fsk m sina kompisar och få 100% uppmärksamhet av pedagogerna än att vara m mig som måste pilla m lillasyster hela tiden.

• Cornelia 084

Helsingborg, och här är det 15h/v som gäller bortsett från de första 60 dagarna efter förlossningen då man får ha syskonet där på heltid.

• Plopps80

Skit är det med dessa 15h/v. Till hösten börjar dottern nollan då blir det ju fasta tider varje dag. Fast det är ju nu när man har en liten bebis som kräver mkt. Skönt att ni är fler som tycker detta är dumt och galet! Har grinat så jag har ont i huvudet idag. Är en grej inom familjen som jag tycker är jättpåfrestande med människor som inte kan ta hänsyn och som bara tänker på sig själva. Mkt hormoner i omlopp. Sen är jag orolig för Ludwig inte ler så mkt. Några skeva leenden har jag sett men inte många alls. Han skrattar och ler i sömnen och han ler mot mobilen över skötbordet men några direkta svarsleenden får vi inte. Oroar ihjäl mig att det är något allvarligt fel. Alla andras ungar verkar inte göra annat än le och skratta. Är så orolig att det är något fel kan inte släppa det!

• Repan

Fler som har ganska rejält ont i underlivet efter 4v? Tryck o spänt o promenader länge eller bära saker är inte att tänka på. Bara stå gör ont till och med.

Svar på tråden December bebis 2013