• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (Förvirrad?)

En fråga till er som hävdar att han redan har en flickvän och liknande:

Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?

Jag tror i alla fall inte att hans känslor för den här tjejen betyder att hans känslor för mig är mindre eller att han inte kan ha intresse av ett förhållande för mig. Så långt förstår i alla fall jag hans resonemang. 

• kvinna 34

Tror ts har tagit för mycket förgivet utan att veta om dom har något förhållande .

• Isis
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 00:08:39 följande:
    Vi har snackat lite om det.. de är bra kompisar och så sedan länge som sagt. Och det måste väl vara okej??

sen har han också sagt att han antagligen inte kommer kunna låta bli att mysa med henne och knulla ibland... 
    Det verkar ju enligt din beskrivning handla mindre om sex och mer om vänskap/ömhet/whatever...
  • Anonym (ojoj)
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 13:05:28 följande:

Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?

Jag tror i alla fall inte att hans känslor för den här tjejen betyder att hans känslor för mig är mindre eller att han inte kan ha intresse av ett förhållande för mig. Så långt förstår i alla fall jag hans resonemang. 
    Om du vill leva monogamt så skulle jag ALDRIG gett mig i lag med den snubben om jag var du. Gör du det ändå om du vill leva monogamt är du en dörrmatta.
  • Madraykin

Där håller jag med dig till fullo! Kärleken till barn och vänner exempelvis är uppenbarligen oändlig och vi kan ge kärlek och ha djupa relationer till hur många som helst utan att det ifrågasätts, men när det kommer till att ha partner då plötsligt stoppas den förmågan och har en känslor för någon annan ja då kan en ju inte älska sin partner "på riktigt". Nej det resonemanget håller inte för mig. Relationer jag har till andra människor påverkar ju inte per automatik relationen jag har till min partner, och definitivt inte känslorna jag har för honom! Olika människor uppfyller olika behov hos oss, och att en enda människa ska kunna uppfylla allt det som jag vet att många önskar/kräver av sin partner tror jag kan bli svårt. 
  • Anonym

"Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?"

Det normala är att man MED GLÄDJE släpper sina kk's om man träffar någon man älskar och vill leva med. 
  • Madraykin
    Anonym skrev 2013-04-22 13:20:21 följande:
    "Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?"

Det normala är att man MED GLÄDJE släpper sina kk's om man träffar någon man älskar och vill leva med. 
    Och vem är det som avgör vad som är "normalt" och inte för sina medmänniskor?
  • Anonym
    Madraykin skrev 2013-04-22 13:26:50 följande:
    Och vem är det som avgör vad som är "normalt" och inte för sina medmänniskor?
    Partnern såklart. Men i det här fallet har partnern bett om råd.
  • Anonym

Normalt är så som de flesta beter sig. Det behöver man inte rätta sig efter, men det är vad normalt betyder.

• Anonym (Meh!)

Jag kan också ha mycket olika känslor för personer utanför min relation. Jag kan älska mina vänner, barn och föräldrar utan att ha sex med dem!! En partner däremot har jag ju själv "valt" ut som den person jag vill vara med.

Olika människor fyller olika behov...kan så vara. Men då innebär det att om min kille vill vara med en massa andra så uppfyller jag inte hans "sexuella" behov. Eller behov av närhet och kärlek. Varför inte då hitta någon som uppfyller alla sina behov istället? 
    Jag nöjer mig då inte med mindre. Det verkar ju inte som att TS inte vill ha sex med honom...då kanske det varit en lite annan sak.

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?