• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (komiskt)
    Anonym (?) skrev 2013-04-22 17:21:36 följande:

Men fy va jobbigt tjejen :( hittar man ngn som verkar bra så vill man ju personen bara ska vilja vara med en själv och ingen annan. Lider med dig! Och förstår hur du känner.

Men ställ dig frågan. Kan du leva med en person  och ha en framtid med denna person som samtidigt vill ha en kk vid sidan om.
    Om du inte kan det nu så kan du inte heller när känslorna blir starkare. Mitt tips är att lämna innan känslorna växer starkare.

Och du kan inte ändra honom. Ändrar han inte uppfattning nu kommer han inte göra det sen. Den dag han ändrar sig är då han träffar en som han tycker allt är värt att lämna just för att vara med henne!
    det kan vara så att det beror på hur tjejen själv är sexuellt. om hon har haft en massa kk och knullat runt känns det inte aktuellt att ge upp sina egna alternativ för att vara med henne.

ts kanske är lite av en slampa helt enkelt. 
  • Anonym

du skriver att för dig är det inte som att gå o shoppa... innebär det då att du nöjer dig med honom för det är det du anser att du förtjänar på något sätt? 
    jag tycker att det är lätt att prata och döma nu, men om du verkligen vill ha honom o accepterar detta så kan du ju inte direkt komma o gnälla om det senare för han har ju trots allt varit ärlig om henne..  alla relationer är annorlunda och jag dömer inte dit utan menar enbart att du ska tänka igenom dit beslut ordentligt för denna kvinnan kommer indirekt vara i ditt liv också.. tänk på det senare tid när och om ni får barn ihop.. han spendera tid med henne o inte med dig och barnet. finns många för och nackdelar.. undrar lite bara.. hur gick hans förra relation?  det känns som han har kvar henne för hon är den enda fasta punkt i hans liv som inte försvinner.. ni andra kvinnor kommer och går men hon består o därför betyder hon också mycket för honom och inget han lär göra sig av med enbart pga en nuvarande tjej.. 
    Du får inte ha någon KK.. varför inte?? för då vet han ju ändån innerst inne hur det faktiskt fungerar .. han är ju inte dum.. smart man..
    som sagt.. det kanske känns bra nu för att du älskar honom.. men jag blir inte förvånad om det inte känns bra längre fram just för du bara är människa och vi människor styrs ju ibland av känslor.
    Känner till somliga kvinnor som känner till att deras män har älskarinnor.. de accepterar det men guuud vad de är olyckliga och stressade.. men det händer säkert inte dig.. lycka till o hoppas det fungerar för er 

• kvinna 34

Kanske dags att inse att han troligen inte vill inleda något förhållande med ts , då hade han säkert gjor det och avslutat det andra .....

• kvinna 34

Och ts har inte blivit lovad någonting egentligen så kan inget säga  heller då liksom ...

• Wench85

Tvärtom tror jag, att han verkligen vill ha ett förhållande! Annars hade han kunnat låta det rulla på och bara skita i hur TS skulle reagera om det kom fram och det då skulle ta slut. Nu vill han hitta en lösning istället där de kan få ett långsiktigt fungerande förhållande.

• Anonym (förstår)

Nej bra killar växer inte på träd TS. Men jag skulle inte behålla honom bara för att nöja dig med det för det är svårt att hitta någon annan. Då stannar du av fel anledning. Vi kan bara säga vad vi skulle ha gjort i din situation. Jag hade inte accepterat det. Jag har varit i liknade situation, han ville ha sin bästa vännina och mysa med henne osv. Jag kunde inte acceptera detta så jag lämnade relationen. Jag tänkte som dig att det är svårt att hitta någon. Jag hittade min sambo 8 månader senare jag gjorde slut med mitt ex.
    Du måste fundera om du klarar av att han åker till sin kk och eventuellt ha sex. Lite frågor som kommer upp är kommer han att neka dig sex för han ska ha sex med sin kk? Kommer han neka mys osv för han ska göra det med kkn? Han säger att han vill behålla henne för hennes personlighet. det kan jag köpa. Men vad har hennes personlighet med att knulla henne?  

• kvinna 34
    Anonym (förstår) skrev 2013-04-23 11:08:45 följande:
    Nej bra killar växer inte på träd TS. Men jag skulle inte behålla honom bara för att nöja dig med det för det är svårt att hitta någon annan. Då stannar du av fel anledning. Vi kan bara säga vad vi skulle ha gjort i din situation. Jag hade inte accepterat det. Jag har varit i liknade situation, han ville ha sin bästa vännina och mysa med henne osv. Jag kunde inte acceptera detta så jag lämnade relationen. Jag tänkte som dig att det är svårt att hitta någon. Jag hittade min sambo 8 månader senare jag gjorde slut med mitt ex.
    Du måste fundera om du klarar av att han åker till sin kk och eventuellt ha sex. Lite frågor som kommer upp är kommer han att neka dig sex för han ska ha sex med sin kk? Kommer han neka mys osv för han ska göra det med kkn? Han säger att han vill behålla henne för hennes personlighet. det kan jag köpa. Men vad har hennes personlighet med att knulla henne?  

Måste man ha någon då???? jagar ni bara killar??Glad
  • Anonym (förstår)
    kvinna 34 skrev 2013-04-23 11:18:33 följande:

Måste man ha någon då???? jagar ni bara killar??Glad
    Nej, det har jag heller inte sagt att man måste. Vilka är "ni"?. Jag har aldrig behövt jaga killar, men har stött på många idioter.
  • Lindsey Egot the only one

Vill du inte vara exklusiv? Det är man när personen bara har ögonen för en,

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?