• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • liv

Det är ingen kk... Det är en kille som har problem med att binda upp sig. Men i praktiken verkar det som att han redan har en flickvän...

• Madraykin
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 11:10:44 följande:
    Jag hade skrivit ett långt svar med mer tankar och sen bröts mitt internet :/

Jag hinner inte skriva igen nu, men det är intressant att läsa era tankar om detta. Jag vill inte styra debatten för mycket. Jag tycker i alla fall det är värt att fundera över hans argument och tankar.

För övrigt så är det inte så att det handlar om någon "förmån" att knulla runt (vet inte om det ens är en förmån) utan det handlar om att relationen till den här tjejen är viktig för honom. Under hans senaste förhållande som varade i 3 år fortsatte han att träffa henne. Under den tiden hade de sex 4 gånger. 

Ja att de ska få fortsätta sin relation tycker jag personligen inte att ert förhållande skulle vara ett hinder för. Men bara för att en då och då knullat i x antal år betyder inte att en Måste fortsätta på den banan. Sex behöver inte vara så stigmatiserat och något som enbart utförs med sin partner, men vad jag tycker är konstigt är att han själv är den som stigmatiserar sex genom att kräva exklusivitet från dig. Men i slutändan handlar ju alla relationer om såväl ärlighet som givande och tagande. Att han är ärlig om det betyder givetvis mycket. Sen är det upp till dig att ta beslutet om det är ett givande du är beredd att göra.
  • Isis
    liv skrev 2013-04-22 11:22:46 följande:
    Det är ingen kk... Det är en kille som har problem med att binda upp sig. Men i praktiken verkar det som att han redan har en flickvän...
    Ja, så tolkar jag det också.
  • Madraykin

En sak jag inte tänkt på hittills och som eventuellt skulle kunna få mig att gå med på den typen av upplägg, är ett resonemang kring vad det är som betyder så mycket för honom att kunna ha sex med henne lite då och då. Sedan ställa den betydelsen i relation till hur det eventuellt skulle påverka mitt mående och genom det vår gemensamma relation. Eller ja, då jag helst inte vill vara monogam själv så hade jag förmodligen inte gått med på det oavsett då jag hade ifrågasatt varför han tycker det är ok att jag ska göra avkall på mina behov till förmån för honom men att han vägrar göra detsamma, men om jag nu hade varit monogamt lagd tänker jag.

• Wench85

TS/madraykin/nånsomvet: jag verkar ha missat; begär han att TS är monogam?

• Simon 681

Du får sätta upp parametrar som du är bekväm med för ett förhållande, sedan får ni se om ni hittar något som båda är nöjda med. Annars, leta vidare.

• Anonym
    Wench85 skrev 2013-04-22 12:28:11 följande:

Ja, TS får inte ha någon vid sidan av.
    liv skrev 2013-04-22 11:22:46 följande:

Tror jag också... Tyvärr kommer det nog innebära för TS att det inte kommer att bli en långvarig relation eller iaf "seriös" med giftermål, barn osv.    

• Madraykin
    Wench85 skrev 2013-04-22 12:28:11 följande:
    Se hennes inlägg nr 20, där skriver hon att han inte vill ha ett öppet förhållande utan att det handlar om hans vän som person. Jag tolkar det därmed som att han begär att TS ska vara monogam ja. 
  • amanda h

"Den här relationen är viktig för honom?" Ursäkta men har du ingen självrespekt överhuvudtaget? Om inte, så go for it. Men om du har en gnutta vett och moral någonstans så måste du fatta att du INTE ska inleda en relation med den här killen. Tro mig, det är ingen äkta kärlek och han kommer aldrig respektera dig.

• Lindsey Egot the only one

Han har en "flickvän" som han knullar när det suger på hemmaplan och på hemmaplan har han en annan flickvän som är den officiella.

Har denna tjejen en kille i sin tur och har den killen en annan tjej i sin tur. Och använder alla konsom?

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?