Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 11:10:44 följande:
Jag hade skrivit ett långt svar med mer tankar och sen bröts mitt internet :/
Jag hinner inte skriva igen nu, men det är intressant att läsa era tankar om detta. Jag vill inte styra debatten för mycket. Jag tycker i alla fall det är värt att fundera över hans argument och tankar.
För övrigt så är det inte så att det handlar om någon "förmån" att knulla runt (vet inte om det ens är en förmån) utan det handlar om att relationen till den här tjejen är viktig för honom. Under hans senaste förhållande som varade i 3 år fortsatte han att träffa henne. Under den tiden hade de sex 4 gånger.
Ja att de ska få fortsätta sin relation tycker jag personligen inte att ert förhållande skulle vara ett hinder för. Men bara för att en då och då knullat i x antal år betyder inte att en Måste fortsätta på den banan. Sex behöver inte vara så stigmatiserat och något som enbart utförs med sin partner, men vad jag tycker är konstigt är att han själv är den som stigmatiserar sex genom att kräva exklusivitet från dig. Men i slutändan handlar ju alla relationer om såväl ärlighet som givande och tagande. Att han är ärlig om det betyder givetvis mycket. Sen är det upp till dig att ta beslutet om det är ett givande du är beredd att göra.