• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (Nej)

Nej. Nej, nej, nej. Jag skulle aldrig någonsin kunna acceptera det. Jag förstår det inte heller.

Ja, visserligen jättebra att han är ärlig om det hela, men..

Och speciellt inte om det handlar om henne som person, att han inte vill sluta ha sex med henne just för att det är hon. Det skulle för mig kännas ännu värre.

Men som sagt, hur skulle han se på saken om du hittade någon du ville ha sex med på sidan av TS?

• Anonym (dumoa)
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 00:31:50 följande:
    Han vill inte ha ett öppet förhållande. Det handlar om henne som person. Det har han varit tydlig med. Jag vet inte om det gör det bättre eller om det gör mig mer svartsjuk.. de har känt varandra i 20 år och hon är en viktig person i hans liv.. typ

Sen har han nog en ganska avslappnad syn på otrohet.. inte att det är okej, men att det kan förlåtas. 
    Tror inte att du kan bli lycklig med denna kille, tyvärr! Se dig om efter någon annan som bara har ögonen för dig
  • Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (Nej) skrev 2013-04-22 00:35:25 följande:
    Nej. Nej, nej, nej. Jag skulle aldrig någonsin kunna acceptera det. Jag förstår det inte heller.

Ja, visserligen jättebra att han är ärlig om det hela, men..

Och speciellt inte om det handlar om henne som person, att han inte vill sluta ha sex med henne just för att det är hon. Det skulle för mig kännas ännu värre.

Men som sagt, hur skulle han se på saken om du hittade någon du ville ha sex med på sidan av TS?
    Tror inte han skulle gilla det.. vet inte om jag skulle göra det heller. Men hans argument är väl att det är en person han känt i 20 år och inte någon "han hittat"
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 00:36:50 följande:
    Tror inte han skulle gilla det.. vet inte om jag skulle göra det heller. Men hans argument är väl att det är en person han känt i 20 år och inte någon "han hittat"
    Det spelar ingen roll hur länge man känt någon. Antingen är man okej med att båda i förhållandet har sex med någon utanför förhållandet, eller så har ingen det. Det är min åsikt åtminstone, du kanske är av en annan.

Du ska dock vara bra säker på din sak om du fortsätter in i det här förhållandet. Jag tycker det verkar som bäddat för svartsjuka.

Kan det vara så att han är kär i kompisen, men att känslorna inte är besvarade, så han "tar det han kan få" så att säga? Man får lätt intrycket av det, eftersom han inte kan tänka sig att sätta dig och erat förhållande främst.
  • Petite Chérie

Känner du att det är okej?
    Att det inte handlar om att han bara vill knulla, utan att det är just henne han vill ha vid sidan av gör det hela mycket värre tycker jag.

God has given you one face, and you make yourself another.
  • Anonym

Men..varför vill du ha en kille som inte hellre bara har sex med dig?
    Visst är det ärligt av honom, att tala om det . Men du är alltså inte mer värd i hans ögon än en av hans vänner att ha sex med?

Tänk om du vill ha sex ofta då! Ska han då neka dig och säga att han måste spara sig till sin KK?
    Jag kan absolut inte förstå...om det inte är så att en tjej kanske inte alls vill eller väldigt sällan har lust. Varför man ska söka sig utanför sitt förhållande öht?  Om man nu älskar personen man har förhållande med.
    Annars kan han väl likagärna bara ha sin KK utan förhållande, om det är så viktigt?

Tror det inte är bra för ditt självförtroende. För du kommer inte känna dig som den viktigaste personen i hans liv. Uppenbarligen är du det inte heller, för då hade valet vart enkelt. Vara kompis med henne är en helt annat sak, 

• Anonym (Nana)

Beror väl på vad ni kommer ha för syn på otrohet..
    Fråga om han är ok om du har nån kille vid sidan av och ''knullar ibland'' - om det inte är ok för dig, varför ska det vara ok för honom? 

• Anonym (komiskt)

hahahaha, det här är så komiskt.

jag är helt säker på att du kommer tt gå med på det för det brukar kvinnor göra till slut. däremot är jag inte säker på att du kommer att kunna leva med det, för det har tjejer däremot svårare för. när han är med henne, och du vet om det, så känns det inte helt bra. men som det är nu, när det är nytt, så kommer du att gå med på det, för du vill inte förlora honom

och alla ni kvinnor som gnylar och gnäller. vilken sexuell historia har nu i baggaget? för män är det extremt viktigt i en flickvän. och om ni själva är bättre begagnade så skapar ni ju också de här emotionerna i er partner.

jag brukar göra sådär också. om tjejen legat med för många så erbjuder jag ett öppet förhållande med henne, för jag vill inte ha ett exklusivt förhållande med nån som ridit på kukkarusellen  i flera år, och sen tvingar mig till att ge upp alla andra vaginor för hennes välanvända. och de flesta tjejer säger faktiskt ja först till det där, men sen fizzlar det ut efter en tid.

den här dealen låter väl rätt ok. det är bara en tjej han tänker ha, och hon är ju inget hot. om de skulle bli ihop hade det ju hänt för länge länge sen, typ 20 år sen.

eventuell svartsjuka här, är helt irrationell, alltså den bästa sorten  

• Madraykin
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 00:31:50 följande:
    Han vill inte ha ett öppet förhållande. Det handlar om henne som person. Det har han varit tydlig med. Jag vet inte om det gör det bättre eller om det gör mig mer svartsjuk.. de har känt varandra i 20 år och hon är en viktig person i hans liv.. typ

Sen har han nog en ganska avslappnad syn på otrohet.. inte att det är okej, men att det kan förlåtas. 
    Här blev det ett "nej" från min sida. Jag själv ser mig inte som monogamt lagd och hade gärna velat ha en öppen relation om partnern vore ok med det, men vad jag tycker är viktigt är att det ska ske på bägges villkor. Här sätter han ett villkor för er relation - att du ska vara ok med att han träffar henne vid sidan av - utan att själv kunna ställa upp på samma villkor. För mig spelar det heller ingen roll att han känt henne i 20 år utan det ser jag bara som ursäkter. Och om han inte då kan låta bli att "mysa" med henne - vad är det som säger att han kommer kunna låta bli att "mysa" med andra tjejkompisar? Klart han kan låta bli om han är någorlunda vettig i skallen, då de flesta människor har en logik som kan övervinna lusten. 

Nej det hela är ju urtypen av "äta kakan men samtidigt ha den kvar". 
  • eicosanoid

Men vad gör han om du säger nej, det är inte okej? Gör han slut då?

Det låter som att han vill vara med den här tjejen istället för dig, eller snarare att hon är viktigare för honom än du är. Vill man vara i ett sånt förhållande? Varför är de inte ihop?

Jag hade också några kompisar som jag hade råkat knulla ibland när jag var singel . Men dessa sa jag hej då till när jag skaffade pojkvän, utav respekt till honom. Jag tyckte jättemycket om mina KKn även som personer men mitt riktiga förhållande var helt enkelt viktigare, min pojkvän var viktigare. Jag älskar honom. Jag älskade inte mina KKn även om jag tyckte väldigt mycket om dem. Skulle aldrig umgås med någon jag knullat runt med när jag har ett RIKTIGT förhållande. Hemskt respektlöst. Så det låter i mina öron, som att han älskar henne. Och en sån kille skulle inte jag dejta (som älskar någon annan och inte kan låta bli att knulla henne lite ibland...).

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?