• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (komiskt) skrev 2013-04-22 01:02:27 följande:
    hahahaha, det här är så komiskt.

jag är helt säker på att du kommer tt gå med på det för det brukar kvinnor göra till slut. däremot är jag inte säker på att du kommer att kunna leva med det, för det har tjejer däremot svårare för. när han är med henne, och du vet om det, så känns det inte helt bra. men som det är nu, när det är nytt, så kommer du att gå med på det, för du vill inte förlora honom

och alla ni kvinnor som gnylar och gnäller. vilken sexuell historia har nu i baggaget? för män är det extremt viktigt i en flickvän. och om ni själva är bättre begagnade så skapar ni ju också de här emotionerna i er partner.

jag brukar göra sådär också. om tjejen legat med för många så erbjuder jag ett öppet förhållande med henne, för jag vill inte ha ett exklusivt förhållande med nån som ridit på kukkarusellen  i flera år, och sen tvingar mig till att ge upp alla andra vaginor för hennes välanvända. och de flesta tjejer säger faktiskt ja först till det där, men sen fizzlar det ut efter en tid.

den här dealen låter väl rätt ok. det är bara en tjej han tänker ha, och hon är ju inget hot. om de skulle bli ihop hade det ju hänt för länge länge sen, typ 20 år sen.

eventuell svartsjuka här, är helt irrationell, alltså den bästa sorten  
    Halva ditt inlägg är obegripligt.

Vad har det för betydelse att jag är tjej? Situationen hade varit samma om det var tvärtom.
  • Anonym (komiskt)
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 01:20:17 följande:
    Halva ditt inlägg är obegripligt.

Vad har det för betydelse att jag är tjej? Situationen hade varit samma om det var tvärtom.
    det spelar roll naturligtvis, eftersom män och kvinnor är så extremt olika. han skulle aldrig nånsin gå med på en sån här grej, men det finns en chans att du gör det.

en man skulle inte gå med på att ha en flickvän som knullar en annan kille samtidigt som han är trogen. 
  • Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (komiskt) skrev 2013-04-22 01:27:30 följande:
    det spelar roll naturligtvis, eftersom män och kvinnor är så extremt olika. han skulle aldrig nånsin gå med på en sån här grej, men det finns en chans att du gör det.

en man skulle inte gå med på att ha en flickvän som knullar en annan kille samtidigt som han är trogen. 
    Förstår inte varför män och kvinnor skulle vara olika i det här fallet. Du hittar bara på eller utgår från dina egna fördomar. Sluta tramsa och säg nåt konstruktivt.
  • Anonym (komiskt)
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 01:30:09 följande:
    Förstår inte varför män och kvinnor skulle vara olika i det här fallet. Du hittar bara på eller utgår från dina egna fördomar. Sluta tramsa och säg nåt konstruktivt.
    jag vet inte heller varför vi är olika, men vi är ju det.

jag har ju redan sagt vad du kommer att göra, hur mycket mer tydlig kan jag bli?

du kommer att gå med på att han behåller sin kk. det är konstruktivt. 

däremot vet jag inte om du kommer att kunna leva i en relation med den premissen. det vet du nog inte själv om du aldrig har försökt förr. har du det? 
  • MrsPenn
    Anonym (Nej) skrev 2013-04-22 00:35:25 följande:
    Nej. Nej, nej, nej. Jag skulle aldrig någonsin kunna acceptera det. Jag förstår det inte heller.

Ja, visserligen jättebra att han är ärlig om det hela, men..

Och speciellt inte om det handlar om henne som person, att han inte vill sluta ha sex med henne just för att det är hon. Det skulle för mig kännas ännu värre.

Men som sagt, hur skulle han se på saken om du hittade någon du ville ha sex med på sidan av TS?
    Säger samma sak.
  • Anonym (samba)

det verkar som om han vill ha kvar relationen med dig, men som avkoppling träffa sin väninna, har de återupptagit  kontakten?  Vem har ringt upp?

Som singel känns ensamheten, så träffar man någon. Det finns alltid risk att man såras eller sårar frågan är vem som håller i vapnet

SOm singel kan jag säga , då känns ensamheten , samtidigt är man fri och kan göra vad man vill,träffa vem man vill

I en relation behöver båda anpassa sig till varandra, åtminstonde tala om det,och det har han ju gjort

Frihet att kunna göra vad man vill kan vara något hos din kille att åter igen , känna att han kan göra det här.
    Men det uppstår vanor, Han börjar träffa henne regelbundet , han har två stycken i veckorna till sist

Då   blir det krav på en slags rättvisa, ska han ha ska också jag..

Frågan är om du klarar det utan att bli sårad och ledsen.Helst inte är mitt råd .Du kan komma att bli ledsen
    Kan båda ta det som avkoppling och nöje, så blir det ett öppet förhållande eller polyamore

Men blir någon ledsen , och inte klarar utav det då är det värre, eller om kk t  också har en annan.

Klarar man inte utav det tycker jag man ska säg nej.  Det låter som att äta kakan och ha den kvar

• Ess
    Anonym (komiskt) skrev 2013-04-22 01:37:31 följande:
    jag vet inte heller varför vi är olika, men vi är ju det.

jag har ju redan sagt vad du kommer att göra, hur mycket mer tydlig kan jag bli?

du kommer att gå med på att han behåller sin kk. det är konstruktivt. 

däremot vet jag inte om du kommer att kunna leva i en relation med den premissen. det vet du nog inte själv om du aldrig har försökt förr. har du det? 
    Varför skulle ts gå med på nåt sånt som hon inte själv är inne på?
    Killar finns det gott om, så delar man inte syn på saker med den ena så finns det andra. Hur svårt är det liksom? 
  • Anonym (sexinthesummer)

så bra sex som han har med henne kommer han inte ge upp... du kan inte förvägra honom det, tänk på att killar är kåtare, vi får blue balls om vi inte får spruta ibland...

• Anonym
    Anonym (sexinthesummer) skrev 2013-04-22 07:13:45 följande:
    så bra sex som han har med henne kommer han inte ge upp... du kan inte förvägra honom det, tänk på att killar är kåtare, vi får blue balls om vi inte får spruta ibland...
    Blue balls är en myt som vissa tonårspojkar fortfarande tror på...
  • Anonym (samba)

det kan bero på att män och kvinnor är olika, har olika uppfostran , den tid vi lever i
    Det är priset för sexuell  frihet

Män tar för sig mera, och det KAN vara så att dom behöver sin utlösning för att må fysiskt bra 

Men sårbarhet om man har den läggningen kan sluta med att man rasar in i depressioner, inte orkar jobba
     det kan bli svartsjuka till sist som föder kontrollbehov

Det finns dom som gör betydligt värre saker, (den läggningen har inte jag, ) man kan gå in i 
    förvirringstillstånd, depressioner,tappa livslusten, meningen med livet,det låter hemskt men så är det för vissa

Man vet inte vem man är till sist.Hur man känner i relationer. Vissa kan tackla det här, i andra fall faller relationen
    sönder.Har man dessutom sjukdom åt det hållet ska man kanske avstå. 

För att ha ett öppet förhållande vilket det låter som detta är, krävs det att båda är trygga med varandra,

Det finns par som klarar det här, som talar om varje gång dom är med någon annan och ändå är ihop 

En relation kan kännas lite stängt efter ett tag, Men frågan är vad som är bäst i stället?

För någon sorts rättvisa måste det ju bli,  ska den ena ha denna sexuella frihet borde det gälla den andre

Det kan även bli så att den andre tjejen till sist vill ha en fastare relation och då måste mannen välja

Om det på något sätt känns fel, så är det oftast det.Kvinnor går ofta med på det för att inte förlora mannen 

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?