• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Lindsey Egot the only one

Om ni inte kan ha ett förhållande på lika villkor kommer det inte hålla i längden.
    Tänk dig scenarier när du är överkåt och längtar efter honom och när han kommer hem är han redan nyknullad och orkar inte mer. Kul

• jashrinah

jag hade varit ok med det om samma regler gällde för mig.
    dvs att jag fick ligga med vem jag ville jag med :) 

annars : nej absolut inte  

• Wench85

Madraykin: Jag tolkar TS som att inget är klart. De diskuterar och kan kanske komma fram till något som båda vill. Jag tror inte att millimeterrättvisa är eftersträvansvärt, utan att målet är en överenskommelse som båda tycker är okej. Känslor är inte alltid rationella och logiska, men med ärlighet kan det funka.

Att prata rättvisa blir lätt larvigt. Den som vill ha ett monogamt förhållande blir inte gladare av att gå med på poly och sexa med nån annan utan att vilja.

• Anonym

Om det blir svårt för dig eller inte tror jag beror på vilka känslor du har för honom.
    Älskar du honom väldigt mycket, så är det  mycket troligt att du blir svartsjuk varje gång han väljer henne.
    Är dina känslor inte så starka, och du själv kan tänka dig någo på sidan om. Varför då inte bara gå och hitta någon som du är tillräckligt intresserad av , och som bara vill ha dig?

Jag förstår inte varför man inte väljer att fortsätta vara singel istället, om man ändå inte ens har tanken på att ha ett seriöst förhållande? Tycker som de andra att det låter som han skulle välja bort dig itsället för KK och det är därför han talar om detta för dig. För att du ska göra valet, och han slipper dåligt samvete över otrohet.

Bara min känsla....hade aldrig själv gått med på att vara i ett förhållande där jag inte kände mig mest älskad.

• Anonym (samba)

Man vill så mycket ,jag kan delvis förstå det, om båda vore nöjda vore detta inget problem.Men om det ändå inte blir på TS villkor?

Det handlar ju om hur hon skall hantera situationen och om hon blir ledsen och förhållandet riskerar att hamna i en kris

• Madraykin
    Wench85 skrev 2013-04-22 10:43:55 följande:
    Madraykin: Jag tolkar TS som att inget är klart. De diskuterar och kan kanske komma fram till något som båda vill. Jag tror inte att millimeterrättvisa är eftersträvansvärt, utan att målet är en överenskommelse som båda tycker är okej. Känslor är inte alltid rationella och logiska, men med ärlighet kan det funka.

Att prata rättvisa blir lätt larvigt. Den som vill ha ett monogamt förhållande blir inte gladare av att gå med på poly och sexa med nån annan utan att vilja.

Du har helt rätt i det du säger men det jag ställer mig frågandes till är att en människa vill kräva en viss sak av sin partner, men vill samtidigt inte ställa upp på samma krav själv. För mig handlar det mindre om rättvisa och mer om respekt. Jag själv exempelvis har gått med på att vara monogam i min relation då min partner är tvåsamhetsidealet personifierad, och vill jag vara med honom så är det en monogam livsstil som gäller. Dock kräver inte jag av honom att Han ska vara monogam - att han sedan väljer det själv är hans eget val. Men för mig vore det fel att å ena sidan önska en sak för mig själv, och kan jag inte få det nä då ska inte han heller ha det. Sen menar jag inte att bara för att det ser ut så för mig så måste det funka likadant för alla, absolut inte. Och om TS skulle må bra i konstellationen som presenteras vore ju det toppen. Men just att kräva förståelse av en annan människa samtidigt som en vill skapa gränser som inte gäller en själv har jag som sagt svårt att förstå.
  • Anonym (Förvirrad?)

Jag hade skrivit ett långt svar med mer tankar och sen bröts mitt internet :/

Jag hinner inte skriva igen nu, men det är intressant att läsa era tankar om detta. Jag vill inte styra debatten för mycket. Jag tycker i alla fall det är värt att fundera över hans argument och tankar.

För övrigt så är det inte så att det handlar om någon "förmån" att knulla runt (vet inte om det ens är en förmån) utan det handlar om att relationen till den här tjejen är viktig för honom. Under hans senaste förhållande som varade i 3 år fortsatte han att träffa henne. Under den tiden hade de sex 4 gånger. 

• Anonym (Meh!)
    Wench85 skrev 2013-04-22 10:43:55 följande:

Nej, med då blir  de inte lyckliga av att vara i ett poly förhållande heller. Utan helst vända ryggen och springa iväg så fort som möjligt.

Om jag vill ha ett monogamt förhållande så skulle jag aldrig tillåta att min kille skulle ha flera. 
    Är jag däremot intresserad av andra på sidan om, så är det enklare att tillåta.
    Men självklart även som monogam hade jag isåfall velat ha rättvisa. Jag kanske inte hade blivit lyckligare av att få sexa runt med andra. Men jag hade åtminstone fått välja och avgöra det själv då. 
    Sedan vet man ju aldrig om man träffar någon i framtiden som blir intressant. (Jag hade dock valt att lämna då)

För mig skulle det absolut inte fungera. För jag FÖREDRAR  att ha sex med killen jag har känslor för, som jag älskar!
    Det sexet måste ju slå alla KKs i världen? Om jag inte föredrar min kille och han inte är tillräckligt viktig för mig,  lever jag singel och kravlöst utan förhållande och då kan man ju ha hur många KK man vill.
    Därför ser jag ingen anledning att vara med andra. Om jag är tillsammans med en jag inte älskar (men  varför skulle jag vara det?) är  enda orsaken till att jag isåfall vill träffa andra på sidan om. 

Det verkar även som att din kille och KK har känslor, eftersom han mår dåligt om han måste ge upp henne.
    Kanske han har det men inte hon. Men hur kul är den vetskapen isåfall? 

Han behöver väl inte knulla henne för att behålla henne som en vän? Tror visserligen inte du skulle kunna lita på att de inte gör det, för han verkar ju definitvt tycka att det är viktigt nog att ställa ultimatum om. 
    Väljer han dig eller sitt K.K tror du?

• Anonym

Se till att han tvättar snorren ofta bara!

Skämt åsido, vem går med på något sådant? Han vill ju bara ha en till kk med dig. 

• Rummeltass
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 00:08:39 följande:
    Vi har snackat lite om det.. de är bra kompisar och så sedan länge som sagt. Och det måste väl vara okej??

sen har han också sagt att han antagligen inte kommer kunna låta bli att mysa med henne och knulla ibland... 
    Haha, herregud, nej det hade INTE varit ok. Han hade fått fortsätta mysa och knulla med henne på heltid.
Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?