Inlägg från: vartjagängår |Visa alla inlägg
  • vartjagängår

BF januari 2014

Får man vara med? :) Plus igår på bim +0 & blir då beräknat 31/1 -14!

• vartjagängår
    syskonlängtan14 skrev 2013-07-01 18:31:48 följande:
    Inskrivning imån och ja jag ska ha med sonen. Är nervös för både ha med honom och sen är de så att jag jobbar vägg i vägg med dessa barnmorskor så både nervös för att avslöja de hela. Och jag är också sådär peppad över att smyga in förbi mitt jobb för där vet bara cheferna om de och de andra behöver inte veta än. Vill helst hålla tyst tills mammakläderna behövs. Men inser att imån kanske jag måste berätta om jag stöter på dem.

Har också inskrivning imorgon & ska ha med min 5månaders son. Får väl se hur det går..
  • vartjagängår
    sagalo skrev 2013-07-02 14:35:23 följande:
    Vi är så nyfikna så vi kommer fråga efter kön på RUL, när vi väntade dottern kunde hon dock inte se så är ändå inställd på att inget få veta för att inte bli besviken ;)

Har ni andra någon känsla för vad era bebisar har för kön? Med dottern var jag osäker större delen av graviditeten, det var först i slutet jag "kände" att det var en flicka, sambon trodde däremot stenhårt på pojke hela tiden :) Innan jag blev gravid denna gång har jag som bara sett framför mig att vi kommer få flickor. Men sen jag plussade har jag hela tiden haft en stark känsla för att det är en pojke, haha tänker typ bara på pojknamn nu och både jag och sambon brukar kalla pyret vid olika pojknamn när vi pratar om hen :p ska bli spännande att se om känslan stämmer, har ingen önskan alls om något särskilt kön annars :)

Tror liten i magen är en tjej. Blev till 6dagar innan äl då det booorde vara en tjej ;) Den har redan ett flicknamn så tji får vi om rul visar nåt annat haha, men vad gör det :)
  • vartjagängår
    84Johanna skrev 2013-07-04 16:47:41 följande:
    Snälla, vi behöver väl inte dra upp detta med att amma eller inte amma i denna tråden. Alla tycker vi olika och så kommer det alltid vara.

• vartjagängår
    SaraKarla skrev 2013-07-05 08:58:01 följande:
    Hej! När och hur får man resultaten på proverna man gjorde vid inskrivningen? Tänkte ifall man har brist på något osv
    Inom en vecka sa min bm att hon skulle ringa med svar & tror det var samma förra gången. :)
  • vartjagängår
    SaraKarla skrev 2013-07-08 17:25:55 följande:
    Ringer man vårdcentralen eller? Jag vill verkligen kolla upp om det är fostervatten

Förra gången jag var gravid så hade jag ENORMA flytningar. Kunde trycka ut dem själv, som kiss alltså. Helt normalt tydligen. Denna gången är det lite lugnare iallafall men varje gång jag kissat ser jag klumpar i urinen. Så det är nog ingen fara med dig. Men ring om du är orolig, dumt att gå runt & grubbla :)
  • vartjagängår

Hahah jo förra gången var de som vatten, lite strängar av vitt ibland kan man väl säga. Gick jag helt naken så rann det direkt längs benen. Denna gång är de väl lite mer fast form. Hah!

• vartjagängår
    SaraKarla skrev 2013-07-08 19:38:29 följande:
    Haha, kanske inte är nån fara då men vill nog kolla upp ifall det är svamp eller liknande för då går det ju att behandla men är det vc man ringer?

Ja vc eller bm, kvittar nog vilken. :)
  • vartjagängår
    c4trin skrev 2013-07-11 15:49:48 följande:
    Själv har vi fastnat för Brio Go, Såå fin o skönt handtag! Plus att den e perfekt om man har isofix i bilen ;)

VI hade en go först, köpt enbart pga utseendet. Lätt snyggaste vagnen ever! Hah. Efter 2mån gav jag dock upp, kassaste hjulen i världshistorien! Så går du mkt så tänk om..

Nu har vi en Donkey mono (ful men ooooh så bra) så blir bara att klicka hem ett extension kit. Inte alls dyr om man köper den i Holland.
  • vartjagängår
    30maj skrev 2013-07-11 18:46:50 följande:
    Vartjagängår- fick prisförslag på ca 13000 kr på duon i Holland, Ink lite tillbehör!

Vart? Jag köpte på babyhuys.

Nu har de tyvärr precis slutat med sin sommarrea med 10% på alla bugaboo tillbehör men jag har en kod för frifrakt samt en för 10% på allt om någon vill ha. :)

Jag köpte, i februari, en mono all black, en extra sufflett, mugghållare, maxi cosi cabriofix + familyfixbas för under 12000kr. & nu går syskonsitsen på ca 1600 istf 3000 i Sverige.. Mkt brå tycker jag!
Svar på tråden BF januari 2014