Inlägg från: vartjagängår |Visa alla inlägg
  • vartjagängår

BF januari 2014

LillFrö skrev 2013-09-02 16:00:09 följande:
    Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! ?

Har en bugaboo donkey sen tidigare & likaså babyskydd, maxi cosi cabriofix. Det valde vi bara för att det går att klicka på vagnen. :)
  • vartjagängår

Idag har jag handlat på blocket för första gången, var ju en upplevelse det med! Hahah! Två åkpåsar från Simple world i nyskick för 300kr st & en jättefin Skip hop duo double deluxe för 500! Fynd tycker jag!

• vartjagängår

Kan knappt få tag på min chef genom telefon utan vi kommunicerar alltid via mail/sms & det funkar hur bra som helst. Ingen som tycker att någon gömmer sig bakom mail, det är bara enklast så. 

Träffade henne idag & hon är så jävla bäst. Ska ju komma tillbaka från FL på måndag & kommer antagligen bara palla jobba några veckor. Hon säger att jag får jobba exakt så många dagar jag orkar för hon vet att jag måste gå hem för jag har ont, inte för jag är lat. Är chef själv så min position går inte bara att fylla hipp som happ men hon är stencool iallafall & vill bara att jag ska må bra! I looooove my boss!

För övrigt vecka 19 idag! Sån foglossning så jag knappt kan bära min 7 månaders men så kan det va. 

• vartjagängår
    kokobell skrev 2013-09-03 20:10:07 följande:
    hej hej! har nån börjat handla kläder än?? det verkar som att det kunde vara bra att samla lite i förväg för att inte måsta springa i panik och köpa kläder man eg inte vill sätta på sin unge... men hur gör man? vilka storlekar ska man satsa på? tips på bra ställen att köpa från? jag får lite panik av utbudet på tradera men kanske måste lära mig, det verkar som att många köper barngrejer där... blö jag tycker jag har nog med mina egna kläder för närvarande, med magen som växer. men om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog tycka det är kul bara jag kommer igång.

Vi köpte för lite haha. Han var 52 lång men drunkna i 50. Kräktes konstant så de typ 10 bodysarna vi köpt i strl 50 gick åt på en dag eller två. Känns inte som att det går att köpa för mkt om bebis kräks, men det kan man ju inte veta innan. Till så små handlar jag mest omlottbodysar på h&m & kappahl. :)
  • vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-09-04 20:59:09 följande:
    Min barnmorska satte frön i örat på mig igår uppe vid brisket som jag ska trycka på då och då. Och det gör ONT så jag vill gråta men det som är så konstigt är att denna värk jag haft sittande i svanken har släppt. Skönt att lite släppt då jag har foglossning.

Men hon sa att jag borde testa akupunktur för allt som har med läkare att göra när man går till barnmorskan ska vara gratis sa hon så inte mig emot. Men får se ad sjukgymnasten säger när jag ringer imorgon, ska antingen få låna TENS gratis eller få den.

Och jag jobbar också inom vården som vikarie och har ute jobbat på 3 veckor och ska jobba på lördag och måndag på den snälla avdelningen och hoppas att det går bra att vara där då det är demensavdelningen och vi sitter mest och fikat med gamlingarna.

Min bm sa att du borde sjukskrivas redan nu. Men jag vet inte om jag vill det ännu, men samtidigt ska jag ju inte skada ryggen mer då jag faktiskt har 20 veckor kvar

Hahahah frön i örat? På riktigt alltså? Alltid trott det var ett skämt.
  • vartjagängår

hahah jag hatar allt med öron & tassar så JAG kräks! Att det ska vara så svårt att göra mössor & overaller utan dessa öron alltså...

• vartjagängår
    majpan skrev 2013-09-05 22:16:53 följande:
    Har fått ont i ena benet ikväll. Känns ungefär som växtvärk. Ska ta upp det med min bm imorgon. Någon som vart med om något liknande?

Har samma fast i handleden! Brukar få ont i den när jag jobbar mkt men nu är jag bara hemma. Idag har det dessutom gjort så ont så jag grinat, SÅ ont brukar jag inte få..
  • vartjagängår
    englasmamma86 skrev 2013-09-05 23:52:33 följande:
    Är det karpaltunnelsyndrom du har ?

Aldrig hört talas om, men det låter ju snarlikt! Har en far med reumatism så har vart inne på sånna kontroller en miljon gånger men de säger bara att det inte är det & skickar hem mig med alvedon.
Svar på tråden BF januari 2014