Inlägg från: vartjagängår |Visa alla inlägg
  • vartjagängår

BF januari 2014

vartjagängår skrev 2013-10-02 18:07:55 följande:
    Jag lägger till dig, tror inte jag ens är sökbar. :)

Fast hittar dig inte?
  • vartjagängår
    Tokfrans skrev 2013-10-07 00:14:36 följande:
    Någon som har koll på vad de kostar att föda? Ligga på över på bb inklusive sambon osv. 

En hel summa 

Här kostar det 300kr/dygn för pappan & typ 90? har jag gör mig för mamman. Finns fritt med matlådor, mackor & fika att äta hur och när man vill. :)
  • vartjagängår

Tar ut beroende på hur mkt som behövs just den månaden. Kommer börja jobba varannan helg from april också. Börjar jobba heltid i november & då får sambon vara hemma tills april när det blir fsk istället. Var hemma med sonen i 8 månader & har 104 dagar kvar på honom, vi delar alla dagar lika.

• vartjagängår
    syskonlängtan14 skrev 2013-10-14 21:13:19 följande:
    Idag fick jag gå hem tidigare ifrån jobb. Vet inte vad som hände de bara brast på något vis och jag fick panik. Hade svettningar till och från kände mig yr till och från. Illamående och gråten i halsen. Troligen haft lite för mycket för mig de sista dagarna och sedan var stressen på jobb och förseningar pricken över i:et så kroppen sa stop. Så jag fixade någon (chefen) som kunde gå in för mig och sen stack jag. bara lämnade allt. Usch aldrig känt så och de har kommit i omgångar under kvällen. De jobbiga är att jag stod inne hos chefen och storbölade fick gå gråtfärdig förbi alla patienterna och ut till bilen och storbölandes hem och även framför sonen. Kunde inte hålla inne de helt enkelt. Sonen visste inte hur han skulle tackla de utan försökte få mig att måla med honom men de fick bli mys i sängen och bolibompa istället. Är de likadant imån på jobb så får jag helt enkelt sjukskriva mig så jag kan vila en dag eller två. Var även hos Bm på väg in till jobb idag för jag inte tyckt jag känt bebisen lika mycket. Men den mådde i alla fall bra och hjärtat slog på så bra så och även känt den sparka ikväll så de är ju skönt i alla fall...

Usch! 'Brast' för mig med häromdagen på jobbet.. Grät hela vägen hem & grät genom middagen. Kroppen sa verkligen nu räcker det. Nu är jag sjukskriven 75% & ska bara fixa lite pappersjobb några timmar i veckan. Känns riktigt bra! Kommer fortsätta att bara jobba 25% tills jag går på gp 5 dec.
  • vartjagängår
    LinaThulin skrev 2013-10-21 17:26:39 följande:
    Blir så ledsen.
    Nån mer här som jobbar natt ?
    Trodde att jag skulle orka jobba fram till BF, men känner nu att jag verkligen inte orkar. Kroppen säger ifrån. Pratade med min chef om graviditetspenning, men hon tyckte inte att min arbetsförmåga var nedsatt med en fjärdedel och ville inte skriva på papperna som ska skickas till försäkringskassan. :(
    Känner mig jätte ledsen över att inte få något stöd alls av henne när man inte orkar jobba som man ska.
    Bara att sjukskriva dig så får chefen betala istället för fk. Det gillar hon väl? :)
  • vartjagängår
    kallemaja skrev 2013-10-29 23:01:44 följande:
    Intressant med alla ultraljud, väldigt individuellt. Själv har jag gjort 5 stycken av olika anledningar. Men det är alltid lika härligt att få se sin bebis.

Nån mer som är sjukskriven pga foglossning?

Har gjort två ul. Rul samt ett privat 3d.

Är sedan mitten av oktober 75% sjukskriven & från igår 100% pga. foglossning. Såååå tråkigt att allt jag klarar av är att ligga på soffan typ.
  • vartjagängår
    R3becca skrev 2013-11-01 17:40:53 följande:
    Alltså... Jag kom precis att tänka på en sak.

Hur tar man sig till BB (10 mil bort) då man är ensamstående (och inte har körkort)?

Inväntar en buss? Börjar gå och hoppas på lift längs vägen? Ringer 112? Taxi?

Jag vet inte alls vad jag ska göra nämligen

Sjuktransport? Eller ambulans :)
  • vartjagängår
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-11-07 15:38:53 följande:
    Vaccinerat mig ( 27+4) precis mot årets influensa och hoppas jag gjorde rätt val... Spöke
    Vaccinerade mig i förrgår & tror att nåt ska hända hela tiden nu.. Jag som varit så lugn innan. :/
  • vartjagängår
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-11-08 07:07:52 följande:
    Själv känner jag inte av dosen ett dugg. 

Ja precis. Känner inte heller av nånting och mini sparkar på så allt är väl som det ska. :)
  • vartjagängår
    Tokfrans skrev 2013-11-13 16:53:50 följande:
    Någon som vill lägga upp sitt förlossningsbrev? så man kan se hur de ska se ut,

För jag är super kluven hur om vad som ska stå osv. Hade vart till stor hjälp att man bara får se på ett ungefär hur de ser ut, så man vet vad man kan gå på   

Vi antecknde lite i journalen hur jag bille ha det förra gången, eller ja, vi skrev; ge all smärtlindring ni har & tänker inte amma. Men såhär kan man annars skriva ;)

attvaranagonsfru.elsasentourage.se/bonan/att-skriva-ett-forlossningsbrev
  • vartjagängår

Sjukskriven sen 13 oktober för foglossning, mest sängliggandes hela tiden när jag inte jagar vår 10 månaders son haha.

Crawings har jag sluppit denna gång även om jag kom lindrigt undan med äpplen & nektariner förra gången. Dock äääälskar jag lukten i garage och skulle kunna hänga där jämt haha. Typ gummidoft & målarfärg & sånt är också mycket trevligt att lukta på hah.

• vartjagängår
    kallemaja skrev 2013-11-17 10:23:09 följande:
    Hur vet man hur mycket man får i sgi?

Jag har skickat in alla papper och så för längesen, men inte fått hem några papper? Försökte kolla på nätet där det står att jag kan ansöka om sgi osv. Men kan inte se nån månadssumma?

Kan nån hjälpa mig

Har du fått hem papper där de beslutat din sgi? Om inte får du ringa och höra hir det går eller vänta.. Det står aldrig någon månadssumma då det beror på hur många dagar du ansöker om varje månad. När du ansöker om fp så står det dock hur mkt du får per dag & sen också ut mycket du kommer få ut just den månaden. :)
  • vartjagängår
    kallemaja skrev 2013-11-17 19:33:12 följande:
    Ok nej inget papper än men jag kan logga in med e-legitimation och där verkar min ansökan vara igenom för det står att jag nu kan ansöka om föräldrapenning, men jag är nyfiken på hur mycket jag får? Alltså per dag? Kan man se det nånstans?

Ja om du börjar ansöka så står det i något steg hur mycket du får per dag, sen är det ju bara att avbryta ansökan om du vill. :)
  • vartjagängår

Här blir det nog som vanligt på vintern, inga besök what so ever på bb. Själv har jag aldrig fattat va folk ska dit och hälsa på för heller..

Svar på tråden BF januari 2014