Inlägg från: vartjagängår |Visa alla inlägg
  • vartjagängår

BF januari 2014

Inatt vaknade jag av att det var party i magen. La handen på och för första gången kände man utanpå! Självklart hade sambon somnat på soffan haha

• vartjagängår
    M Hedell skrev 2013-09-08 20:35:46 följande:
    Imorrn är det äntligen dax för UL nr två, läääängtar efter att få se liten igen Ska be bm dubbelchecka om det ff är en tös oxå tänkte jag.

Det här med namn är ff jättesvårt här. Bara ett namn som jag verkligen fastnat för men inte nåt som maken gillade förstås. Ett av andranamnen är dock klart, svärmors namn. Vad har ni för tankar kring andranamn? Vår dotter har namn efter sin mormor och sin pappas mormor och sonen har namn efter sin pappas morfar och min farfar. Den här tösabiten (om det nu ff är en tös imorrn på ul ) får ju som sagt ett andranamn från sin farmor så det andra andranamnet blir från min släktsida men jag är så osäker på vilket, av dom som på något sätt har betytt något är det inget namn som faller mig i smaken direkt men sånt kanske man ska strunta i när det gäller andranamn?

Vår son heter Bentley i mellan namn & dottern kommer få heta Mercedes. Är noll intresserad av släktnamn & traditioner så vi väljer namn vi tycker är fina. Eller efter fina bilar ;)
  • vartjagängår

Så har jag jobbat EN dag & kroppen är slut. Tar mig inte upp ur soffan själv & har två knivar i svanken när jag väl står. Hoppades på att klara två månader, känns tveksamt med två veckor just nu..

• vartjagängår

Min personaltant skrev min nya månadslön + bonusen från året innan = högre än vad jag skrev på mina papper till fk. De ringde & sa att de kommer gå på de arbetsgivaren skriver.

Ang. kläder så känns det inte som man kan köpa för mkt! Iaf om man får en kräkbebis som vi fick. Hade säkert 10 bodysar i strl 50 & 20 i 56 men fick iaf panikhandla när han var född. Han hade 50 iallafall en månad. & då var han 52 lång & vägde 3590g. :)

Seen vagnar där barn sitter på varann tycker jag känns sjukt taskigt mot den som får sitta där nere, ser inget & får snö & slask på sig. Neee, länge leve vår Donkey!

• vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-09-10 20:24:15 följande:
    Jag kollade igenom mina kläder idag och jag har bara en enda body som man knäpper på sidan alla andra måste man dra över huvudet. Känns lite dumt tyvärr.

Ska även iväg och hämta en hoppgunga, badbalja, babybjörn bärsele, minst 40 plagg hos en vän för 320kr men har handlat en tröja till dom som blir som betalning något våra sambos fict så 20kr för allt :)

Dock verkar hon inte fått allt sålt på sin loppis så hon verkar ska skicka med allt annat som inte är rosa så känner att vi kommer ha för myclet och då vill man ju kunna använda det man får sen med :)

Ja just! Omlott is the shit i ministorlekar. Fan så bökigt det var att lyfta upp huvet och så.. Blir bara sånna denna gång, förutom en som jag köpte idag haha den var bara fööör fin :)
  • vartjagängår

Kom på en till sak till förstagångsföräldrar! Pyjamasar med dragkedja är 1000 gånger bättre än de med 20 knappar på. Det ska gå fort att byta om, tycker vår son iaf. :)

• vartjagängår
    K87 skrev 2013-09-11 08:09:54 följande:
    Till alla som gjort RUL, har ni fått papper med er på hur stor bebis var å sånt? Jag fick inget sånt nämligen!

Här får man papper med storlek, moderkakans placering, kön, hjärtaktivitet mm. :)
  • vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-09-11 22:16:49 följande:
    Tack alla nu sitter jag och handlar lite online på hm. Dom har ju nu 20% på alla jeans med. Sedan har jag kollat upp andra rabattkoder på nötet till hm och vet inte vilken jag ska välja. 25% på valfri vara, 10 % på hela köpet eller 50kr på hela köpet. Hm
    Du kan använda två rabattkoder samtidigt på hm! Bara att laborera vilka som blir billigast tillsammans :)

Precis beställt en syskonsits till donkeyn från Holland. Hade en maaassa rabattkoder också så blev 1800kr istället för 3600 i Sverige! Mikket nöjd tjej!
  • vartjagängår
    Jennifer90 skrev 2013-09-12 10:10:46 följande:
    Är det någon av er som har funderat över när ni ska gå på mammaledighet? Jag jobbar i butik och står upp hela dagarna. Vet inte riktigt hur länge min kropp kommer orka det..

Jobbar också i butik! Leksaksbutik för att vara exakt. Och efter att ha jobbat höggravid förra julen (hade bf 17/2 då) så är det inget jag kommer göra om. 1 november går jag hem, om inte tidigare. Nu har ju jag problem med foglossning och sånt men känns inte som att julhandeln är en plats för en tjockis. :)
Svar på tråden BF januari 2014