Inlägg från: vartjagängår |Visa alla inlägg
  • vartjagängår

BF januari 2014

limerick skrev 2013-08-02 23:56:07 följande:
    Josefine02> Ska ni verkligen ge 8000kr för en begagnad vagn?

Det känns ju som ett rån.

Sålde min Brio Go för 7500 så det är därikring de ligger. :)
  • vartjagängår
    SB2011 skrev 2013-08-03 18:45:47 följande:
    Ni andra fått några cravings? Vet inte om jag fått de direkt men jag käkar nektariner som bara den! Mår ju väldigt illa å smakar så äckligt i munnen hela tiden så ja tycker de e gott å äta sånna för de tar bort smaken om än bara för stunden! Kan väl äta 4st på en dag! Men jag vet inte om de räknas som en craving då jag ju inte måste ha de! Men samtidigt så tyckte jag inte om dom spec mycket innan ja va gravid

Förra grav åt jag typ 10 nektariner & 5 äpplen om dagen..Viktigt med svenska äpplen var det också hah. Inte blivit speciellt sugen på nåt än denna gång. :)

Välkomnar v.15 idag!
  • vartjagängår

Måste bara höra med er som har egen doppler.. Tycker hjärtat slår så långsamt? Om man jämför med vad det gjorde förra grav hos bm. Samma för er eller är det bara jag? Hör ju skillnad på mitt hjärta & bebisens & det slår ju snabbare än mitt men tycker iallafall det känns långamt..

• vartjagängår
    30maj skrev 2013-08-06 21:32:39 följande:
    men då är de nog ingen fara eftersom du hör bådas hjärta och de slår snabbare än ditt, ser du inte hjärtslagen på dopplern??:)

Är en sån billig från teknikmagasinet så den visar inte antal slag.
  • vartjagängår
    englasmamma86 skrev 2013-08-06 22:05:16 följande:
    är du säker på att det är hjärtat du hör och inte din puls? vilken v är du i?

Är i vecka 15. Det låter precis som det gör hos barnmorskan, fast långsammare. Som en galopperande häst typ. Mitt hjärta låter ju bara dunkdunk typ. Men jag vet inte? Är en billig doppler & är väl inte direkt orolig, mest en tanke bara..
  • vartjagängår
    SB2011 skrev 2013-08-06 22:08:16 följande:
    De beror väl på vad den sysslar me där inne? Bebisens puls kan variera stort precis som våran! Vet att me sonen låg jag ofta me cgt å det variera mellan 118-204 beroende på om den sov eller levde rövare där inne!

Ja det är nog ingen fara heller, det är inte överdrivet långsamt heller tror jag. Eller så är det nå helt annat jag hör haha :)
  • vartjagängår
    SB2011 skrev 2013-08-06 22:20:59 följande:
    Bra sett att kolla så de inte e din egen puls du hör e att samtidigt som du lyssnar hålla ett finger på halsen där du känner din egen puls! Då vet man direkt om de e sin egen eller bebbens! Min puls låter olika beroende på varit jag hör den! På vissa ställen dunk dunk å andra mer ett swichande ljud!

Tror inte heller de e nån fara me din bebbe! Den e kanske bara en lugn typ;)

Bra tips! Får testa det om några dagar :)
  • vartjagängår
    englasmamma86 skrev 2013-08-08 10:32:55 följande:
    ska ni ta reda på kön förresten? vi ska kolla på RUL om den visar sig ,annars ska vi boka extra köns UL.

jag har nämligen inte handlat någonting alls och väntar på att få veta av den anledningen, val av färg på vagn och allt sånt spelar in för oss.

sen har jag ju en tös sedan innan och jag har jätte mkt kvar av kläder mm sedan hon var liten ,jag är ganska extrem och tror nog bara det finns rosa kläder i den högen .

jag är ganska säker på att det är en flicka till i magen ,jag har sån stark känsla på det och det återstår att se ,känner ni någon känsla? 

Vi ska också kolla kön vid rul & går det inte bokar vi ett nytt. Är väldigt 'anti-hen' så har typ bara blåa kläder till min son och blir detta en tjej så blir det garanterat bara spets & ljusrosa. Sån är jag! Så det enda jag beställt är en vit burberryoverall & ett par uggs, de kommer jag använda vilket kön det nu skulle bli!

Sen är vi så 'hemska' att vi hoppas på en tjej denna gången bara för att få en av varje. Skulle inte göra ett dugg om det blev en till pojke men man kan väl få hoppas? Blir bara detta barn vilket som, vad det än blir. :)
  • vartjagängår

Självklart kommer jag inte tvinga dem att ha på sig nå speciellt när de är stora nog själva att välja, dock köper jag sånt jag tycker är fint nu när det är jag som väljer. :)

• vartjagängår
    popcornplaya skrev 2013-08-08 11:07:48 följande:
    Vart på rul idag. Allt såg jättebra ut, väldigt livlig bebis där inne. Och vi såg vääääääldigt tydligt att det var en pojk denna gång. Så nu ska jag sälja av dotterns kläder m.m så får vi mer pengar till nytt ;) men nu ska vi ändå åka och fira med att köpa första klädesplagget till denna bebisen.

Grattis! Längtar såå till rul!
Svar på tråden BF januari 2014