Inlägg från: vartjagängår |Visa alla inlägg
  • vartjagängår

BF januari 2014

Hur mkt värktabletter äter ni? Har sprängande, bultande huvudvärk varje dag men känns fel att äta alvedon dagligen?

• vartjagängår
    Josefine02 skrev 2013-08-13 20:51:32 följande:
    Vartjagängår. Jag har också huvudvärk och är inne på min 4:e vecka nu. Värktabletter hjälper inte. Bm säger åt mig att jag ska ta järntabletter. Har käkat 1 1/2 vecka nu. Är samma visa. Så ska kolla blodvärde och blodtryck på torsdag! Att det skulle vara så svårt att få en undersökning direkt!!

Mitt försvinner när jag tar alvedon iaf. Hade 143 i järn på inskrivningen & så drastiskt kan den väl inte sjunka?
  • vartjagängår
    vilja89 skrev 2013-08-15 10:56:04 följande:
    Legat i natt och läst namntrådar. Vi har fastnat lite grann. Skulle behöva fler förslag liksom.

Insåg där och då att mitt nick här "vilja" är väldigt hatat, haha! Saken är den att jag heter inte det egentligen, utan det är Vilja som i Viljan att ha barn. Velat bli gravid i några år, men sambon har velat vänta och nu äntligen är vi gravida! 

Ville bara klargöra mitt nick! ;)  Kan man byta? Vill inte bli stämplad!  

hahah ja man kan byta, kostar dock typ 30spänn
  • vartjagängår
    Josefine02 skrev 2013-08-15 11:21:42 följande:
    Min sambo tog upp 3D ultraljud igår bara för att hans kompis och hans tjej hade gjort det. Vilket jag är tveksam till. Det kostar mycket och vi vill inte veta könet. Jag antar att man lätt kan se det på 3D? Vad tycker ni? Är det värt det? Klart det kan vara en rolig grej. Men då är jag mer sån att jag kan spara dom pengarna och sen får vi ju ändå se bebisen sen. För det kostar väl runt 1500? Plus resa till Göteborg. Njaaa..

Tror vi betalade mer än 1500.. Det var kul men han såg ut som tre olika bebisar typ & absolut inte som han gjorde när han kom ut hah. Hon zoomade in könet för vi visste redan, annars undviker dom nog det. Vi gjorde det mest för jag ville se att allt var bra, var skönt & se 10 fingrar & 10 tår samt alla organ och sånt. :)
  • vartjagängår
    kallemaja skrev 2013-08-15 14:35:57 följande:
    Ni som känner er bebis puffa redan?
    VART i magen känns det? Hur långt ner? Och skriv gärna inte vid blygdbenet..för det har jag inte fattat vart det sitter..nån som är bra på att förklara..är i v 17+2..väntar ivrigt på rörelser :)
    lååångt ner. precis över muffen typ haha. är i 15+5.
  • vartjagängår

Här har vi så pass långa köer till alla förskolor så barnen får börja när de finns plats typ. Ställde min son i kö när han var tre dagar. Vet fler som gjort så och ändå inte fått plats på två år. Sökt från april, då är han 15månader. "Kommer han in" då så får han gå 15h/v. Kan inte tacka nej till en plats för då vet vi aldrig när vi får en igen.

• vartjagängår

Vi hade brio gos babyskydd när vi hade goen. Bytte till maxi cosi cabrio fix när vi bytte till donkeyn. Brio var liten & lätt, maxi cosin större & tyngre. Tycker dock den ser bekvämare ut hah.

• vartjagängår

Många vårdarbetare här. :) Själv är jag butikschef i en leksaksbutik & fick gp förra gången. Sökte dock bara för 30 dagar då, tänkte ta 60 nu. Ska gå hem 1 november redan så vore fint om två av de tre månaderna kunde bli gp istf fp. :)

• vartjagängår

Var till Ullared i måndags. Alla bebiskläder hade antingen laban eller alfons på sig = skitfult tycker jag. Leksaker fanns det massa av & pottor & åkpåsar om man inte vill ha nå speciellt. Det var skitbilligt. Mycket mamgrejer men inte så jättemycket billigare. Vi köpte maaassa blöjhinksrefiller då de kosta 50kr/st istf 100kr här hemma. & spisbränsle hahah 25kr/litern här går det på 60!

• vartjagängår
    vilja89 skrev 2013-08-22 15:06:03 följande:
    Är det någon som har hund och märkt skillnad på hunden sedan ni blev gravida? :)
    Vi har två hundar. Den stora är min följeslagare och den lilla min sambos. De har valt oss så liksom.
    Men sedan jag blev gravid så har den lilla bytt och följer nu efter mig också. ??
    Jo min lilla chihuahau har blivit jättedryg haha. Både nu & förra grav så är hon som slickad vid mig hela tiden. Får inte ens gå på toa själv. När sonen kom så vakta hon honom istället. Nu har han blivit jobbig tycker hon då han är lite för aktiv för henne (sur gammal tant) & hon är som klistrad på mig igen.. Förra gången blev hon såhär jobbig redan innan vi visste nåt. :)
Svar på tråden BF januari 2014