Inlägg från: vartjagängår |Visa alla inlägg
  • vartjagängår

Ja usch förlossningen ja. Den förra gick ganska fort men edan tog inte & det gjorde så jääääävla ont. Skulle få en ny men då kom krystvärkarna. Denna gång ska jag iallafall få komma in direkt, inte ha värkar en halv natt innan de tar mig på allvar. Men tror jag ska försöka kräva igångsättning, iaf om foglossningen fortsätter.

Jag använder aldrig täcke, bara filt. Även i sängen. :)

• vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-08-25 16:23:33 följande:
    Någon som kan hjälpa mig att komma på märket på min åkpåse jag nu fått av några släktingar.

Den är fylld med dun och man knyter ihop den, det står inget märke bara att det är sytt ett fint tryck av en krona. Liknar kronans märke som säljer barnvagnar.

Vet någon vad detta kan vara för märke?

Elodie details brukar ha en krona på sina åkpåsar men aldrig sett någon man knyter ihop?
  • vartjagängår

Alltså..

Har försökt med egen barnmat då sonen är allergisk mot mjölk & soja men det går inte att få den lika slät som burkmaten & han äter inget med bitar i så det sket sig.

Använder jag nåt annat än mams antikolikflaskor skriker han i timmar efter han ätit. Så även om jag ville så skulle alla hippa glasflaskor gå bort - för hans skull!

Bara en liten tanke till alla som ska vara så miljö, ekologiska, nyttiga. Det går inte alltid som man tänkt sig!

Använder hemska kemikalieblöjor & hormonrubbande våtservetter varje dag & inte har han fått röd stjärt en endaste gång för det.

• vartjagängår
    angie91 skrev 2013-08-26 08:54:46 följande:
    e du smart köper du mono.. du får ju me en sitt o en liggdel o då kan ju sonen åka i den sålänge.. de dröjer ju tills bebisen gör de o då kommer nog sonen växt ur den.. annars går ju de köpa en till sittdel sen eller ståbräda..

ja ska köpa en duo men de kommer bara skilja exakt 12 mån.. men ja skulle inte köpt den om ja inte vart i behov av syskonvagn..

Fast en mono har ju bara en ram = du kan bara använda ligg eller sittdel. Inte båda tillsammans.

Det beror ju på hur mycket långpromenader ni går, hur mkt han gillar att åka vagn? Köp från holland så kostar en duo mindre än en mono i sverige. :)
  • vartjagängår
    sagalo skrev 2013-08-27 09:42:29 följande:
    Grattis till alla lyckade RUL!! :) Och vad många det är som verkar ha tagit reda på kön/kunnat se vad det var. Så kul :) Känns som om det blir mycket flickor i tråden? :p

Jag tycker det känns som mest pojkar? Haha vore kul men statistik. :)

Även jag får gratulera till alla lyckade rul, vi har vårt på torsdag!
  • vartjagängår
    popcornplaya skrev 2013-08-28 12:36:43 följande:
    Och angående forskningar och att googla så hittar man det man söker.

Jag blir lite irriterad på folk som ska rada upp massa information dom googlat fram och typ försöka skrämma skiten ur andra stackars gravida.

Ska man lyssna på allt finns det massor med farligt. Alvedon ska man ju inte heller äta som gravid då. Själv skulle jag gå under om jag inte fick ta nån Alvedon ibland när jag har huvudvärk.

Word.
Svar på tråden BF januari 2014