Inlägg från: vartjagängår |Visa alla inlägg
  • vartjagängår

BF januari 2014

Jag vill inte att den ska komma i december av den enkla anledningen att jag redan har en född 2013 hah. Han kom dock i v.37 så vi får väl se hur det går denna gång. Hoppas gå över någon dag faktiskt!

• vartjagängår
    Tokfrans skrev 2013-07-28 20:52:07 följande:
    finns de länk? :))

Min telefon vill inte länka men sök på caremaxx på deras hemsida :)
  • vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-07-29 00:09:55 följande:
    Tyckte det var lite fånigt, jag tror på tjej då vi hade sex 5-7 dagar från ägglossningen :) Men för mig spelar det ju ingen roll vad det blir,

Vi hade också sex 7-6 dagar innan äl så tror också på tjej här. Blir kul & se mm det stämmer! :)
  • vartjagängår

Barnmorskor verkar ju överlag ha lite problem med hur de uttrycker sig. Förra grav så frågade hon på fullaste allvar om jag skulle kunna klara av att vara nykter i nio månader, när jag sa att jag inte ville amma sa hon att de bästa mammorna är de som ammar & hon var övertygad om att min sambo slog mig. Skulle aldrig dricka när jag är gravid, har inte ens gjort det emellan graviditeterna & vart hon fick att jag skulle bli slagen hemma ifrån är fortfarande ett mysterium. Behöver jag säga att jag bytt bm? Haha

• vartjagängår

Har också foglossning. Känner av det direkt när jag jobbar, eller mest efter. Sätter jag mig i soffan efter jobbet kommer jag inte upp. Började i v.7 nu, förra gången i typ v.20. Är FL & jobbar bara varannan helg och det är meningen att jag ska jobba heltid sep/okt. Får väl se hyr det går.

Ang. sgi så fyllde min arbetsgivare i hur mycket jag skulle ha tjänat (månadslöner + bonus) inte vad jag faktiskt tjänat (man är ju sjuk ibland). Så fk ringde & fråga om det var ok att det gick på vad arbgivaren skrivit, vilket var högre än vad jag skrev.

• vartjagängår

hahah babyboxen.. I vår var det några tidningar,tre skedar & utgångna rabattkuponger. Sen har både jag & min sambo blivit terroriserade dagligen på telefon i snart ett års tid från diverse företag som fått tag på en därifrån så kan man välja att INTE ta del av andra erbjudanden, GÖR DET! hahah

• vartjagängår
    Kramardig skrev 2013-07-31 21:05:44 följande:
    Vi får fara och provköra en Donkey helt enkelt! :)

Du kommer iiiinte bli besviken! :)
  • vartjagängår
    Josefine02 skrev 2013-08-02 11:28:08 följande:
    Är i v. 18 nu och känner absolut inget av foglossning än. (Första barnet) har varit hos läkaren och fått 2 veckors sjukskrivning pga min huvudvärk som aldrig går över + min yrsel, deppighet, ångest mm. Sen så hade jag sån huvudvärk när jag handlade på coop häromdagen så det bara svartnade för ögonen på mig! Var tvungen att sätta mig ner! Riktigt obehagligt! Läkaren tyckte också att jag skulle ta järntabletter, (utan att kolla blodet först), och sa att det kunde ta upp till 3 veckor innan huvudvärken försvinner!! :( Jag orkar inte göra många knop här hemma! :( Min personalchef blev helt tyst i telefonen när jag ringde och berättade om sjukskrivningen. Hon sa "ehm, jaha är det bara för det här med huvudvärken eller?" Jag förklarade att det är vanligt i den här perioden av graviditeten och att alvedon inte hjälper ett smack. Men hon verkade inte förstå. (Hon har aldrig varit gravid själv) Så hon blev typ sur för att jag skulle vara sjukskriven mitt i semestern! Förstår på ett sätt att det är jobbigt för dom att hitta personal för att ersätta mig men mår man dåligt så gör man! :( jävla skit!

Sämsta chefen du har! Jag är också chef & visst hatar man när nån blir sjuk men det låter man väl inte personalen veta? Jag svär för mig själv eller låter min sambo få höra men man har väl ett gameface! Herregud.. Blir bara så upprörd över alla idioter till chefer det finns, min är bäst i världen. Hoppas huvudvärken ger sig, jag kan också få sprängande ont ibland men inget som inte lite alvedon klarar av.
Svar på tråden BF januari 2014