• Burberry

BF januari 2014

Hej! Här är också en som precis plussat Sätt gärna in mig på listan (oteknisk själv och vet inte hur man får in det via mobilen)

19.1 Burberry, 36 år, tredje barnet

• Burberry

www.glammom.se planerar jag beställa från. Förra graviditeten köpte jag i princip alla mammakläder från HM, helt ok kläder men lite tråkiga, så denhär gången ska jag helt klart komplettera mammagarderoben med lite snyggare kläder.

• Burberry

{#emotions_dlg.flower} BF Lista {#emotions_dlg.flower}

1/1 - FruGul, 26 år, första barnet
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet

2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet
    2/1 - heartems, 24 år, andra barnet
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet

3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    3/1 - Naniismamma, 21 år, tredje barnet
    3/1 - Kattamaja, 30 år, tredje barnet

4/1 - Moto, 33 år, andra barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet
    4/1 - fluu, 20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet
    4/1 - mallann, 26 år, andra barnet

5/1 - EmmaSee, 27 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet

6/1 - Mymemlan, 22 år, andra barnet
    6/1 - Trollbarnet, 23 år, första barnet
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet
    6/1 - bananiss, 22 år, andra barnet
    6/1 - Bano 22 år, tredje barnet

7/1 - popcornplaya, 28 år, tredje barnet
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet
    7/1 - londonsvenska, 32 år, andra barnet

8/1 - Martini92, 21 år, första barnet
    8/1 - lamouri, 26 år, första barnet

9/1 - Aadomeniqe , 26 år, andra barnet

10/1 - ofeigur, 33 år tredje barnet
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet
    10/1 - eriksson i dalsland, 32 år, andra barnet
    10/1 - Verkar, 33 år, fjärde barnet
    10/1 - EmiliaGK, 26 år, andra barnet

11/1 - Nesseo, 27 år , Första barnet
    11/1 - Doffan, 29 år, Första barnet
    11/1 - Viggen 29 år, Andra barnet (2 mf i bagaget)
    11/1 - Veronica76 36 år, Andra barnet

12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet
    12/1 - Mariafii 1985, 27 år, första barnet
    12/1 - Majpan 29 år, andra barnet
    12/1 - Sandra 061, 29år, tredje barnet
    12/1 - Puchelina 88, 25 år, andra barnet

13/1 - Soulmaama, andra barnet

14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
    14/1 - Liam05Milton08, 27 år, fjärde barnet
    14/1 - Oh baby
    14/1 - Leosmamma, andra barnet
    14/1 - hundenhubbe, 22 år, första barnet
    14/1 - Pippsor, 22 år, andra barnet

15/1 - 30maj, 22år, andra barnet
    15/1 - Lilla Ladyn, 26 år, första barnet

17/1 - Sassa11, 31 år, andra barnet

18/1 - Mademoiselle, 30 år, andra barnet

20/1 - Magda85, 26 år, tredje barnet
    20/1 - Turdusmerula, 28 år, första barnet
    20/1 - Burberry, 36 år, tredje barnet

• Burberry

Suck, supervarmt idag, skulle sätta på mig shorts. Efter att ha provat en sisådär 14 st inser jag att jag inte kommer i nån av dem jag har. Och det i vecka 5. Å sist jag var gravid så var det på vintern, så några mammasommarkläder har jag inte heller. Blir att shoppa någon av de närmaste dagarna, men känns så onödigt att behöva köpa större storlek bara på grund av svullnaden.. Å sen ännu lite senare mammashorts när magen kommer (ska till Florida i oktober) för inte vill man ju nu alltid bara gå runt i klänning (även om det nu just nog är favoritplagget så man slipper tryck på magen).

Sen något mera kul, bokade ultraljud idag; 4.6 hoppas jag att få se ett tickande hjärta.

• Burberry

Det går att räkna på lite olika sätt. och alla är ju bara ditåt datum o veckor. Har två appar jag använder, satt in samma datum för senaste mens, men den ena ger väntad b.f 17.1, medan den andra har 20.1. Men på ultraljudet så får man ju det b.f datum som är det "officiella"

• Burberry

EmiliaGK: i vecka 7 ser man åtminstone hjärtat som tickar på VUL, tror det är från och med vecka 6nånting det brukar börja synas.

• Burberry

Angående Primperan-doseringen. Förra gången jag var gravid led jag av svårt illamående, efter att ha varit intagen på sjukhus för uttorkning fick jag Primperan 10 mg utskrivet. Doseringen var 1 tablett vid behov 3 ggr per dag.

Är i vecka 6 nu, och än så länge känner jag inte alls av något sådant (började senast gång i slutet av vecka 5) så jag hoppas jag klarar mig undan det denhär gången. Men blir jag sjuk igen så tvekar jag inte att använda Postafen o Primperan vid behov.

• Burberry

Håller också med, tycker undertrådar skulle vara ett enkelt sätt att hålla ordning. Kul vi är såhär många, pratglada (eller borde man säga skrivglada?) dessutom

• Burberry

Här är en till som heller knappt har några symptom alls- vilket jag är tacksam för, har under tidigare graviditeter alltför väl hunnit prova på såväl illamående som tidiga foglossningar. Svullnaden jag haft tidigare börjar också gå ner, skönt, tar ju ett tag ännu tills riktiga bebismagen kommer, och är jobbigt på klädfronten när varken vanliga kläder eller mammakläder passar.

Tror nog det är mera vanligt att inte känna än att känna symptom såhär tidigt. Och att om man väntar första barnet så är det mera spännande och man ger mera akt på alla små tecken än om man har fullt upp med äldre barn hemma. Och alla är vi så olika, vissa får en gravidkänning, någon annan något annat, och vid olika tidpunkter.

Svar på tråden BF januari 2014