• Burberry

BF januari 2014

Ingen annan som är konstant frusen? Faktiskt jobbigare än att vara varm, kan jag nu konstatera efter att ha provat båda under olika graviditeter.. Vet det inte är helt ovanligt, men oftast hör man ju bara om gravida som har hett.

• Burberry

Usch vilken skitdag! Jättefint väder ute, och så vaknar jag som mått ganska bra senaste veckorna, med rejäl huvudvärk och spyr halva förmiddagen. Blä!

Vi har inte berättat åt så många, vet faktiskt inte ens om blivande farmor o farfar vet.. Har inte känt något behov av att dela med oss denhär gången, vet inte varför. Kommer det upp i samtal så berättar vi, men annars inte.

Vi har egentligen inget kvar som måste köpas, vagn o babyskydd har vi köpt, likaså bärsele, men allt annat har vi ju redan i och med att vi har tvillingar sen tidigare. Babysittern vi har är inte så trendig nu just, blir eventuellt att jag köper en svart-grå Babybjörn Balance ännu, den skulle bättre matcha inredningen vi har nu just. Men annars finns det mesta, så bara om man hittar något riktigt speciellt så köper jag.

• Burberry

Här där jag bor har sjukhuset bara manliga gynekologer. Aldrig sett det som ett problem. De är duktiga o trevliga. Men efter att läst här så inser jag nu kanske en delorsak till varför en del väljer att åka till sjukhuset i grannstaden -där finns kvinnliga också. Alla är vi olika. Men är nog hundraprocent säker på att för de manliga gynekologerna är det inget speciellt alls, gynekologi intresserar dem helt enkelt för att det är ett omväxlande arbete med mångsidiga arbetsuppgifter. För deras del kunde de lika bra kika på en hand ifall det fanns lika många aspekter att jobba med just med händer.

• Burberry

Nu har jag försäkringarna fixade. Både dendär barnförsäkringen man tar som reservering redan under graviditeten, samt en extra reseförsäkring för gravida. Skönt, en sak bort från to-do-list.

• Burberry
    annadenise skrev 2013-07-24 16:57:12 följande:
    Ska du flyga? i vilken vecka ska du resa? jag kommer att flyga till mallorca närjag är i v.25 (24+0) och extra reseförsäkrning för gravida kanske vore bra att ha.jag ska kolla upp det
    Ja, vi far till USA i oktober.

Www.erv.se tog vi reseförsäkring Smart som täcker graviditet upp till vecka 32+0.

Bor i Finland, så den vanliga barnförsäkringen är härifrån. Men fanns inga reseförsäkringar här som täcker graviditetsrelaterat, så tog därför den via Sverige.
  • Burberry

vad tråkigt Erica80.

Välkommen Evemal! I trådstarten finns en länk till BF-listan. Själv har jag BF 20.1, har tvillingar som är 4 år sen tidigare.

Startade förresten nyss en bildtråd med gravidkläder (i gravidforumet, under övrigt), sätt gärna in bilder där på era gravidoutfits så kan vi inspireras av varandra. Tycker det är så svårt klä sig snyggt och i sin egna stil, utbudet på gravidkläder är ju så begränsat.

• Burberry
    kallemaja skrev 2013-07-28 12:29:23 följande:

Jag har också BF 20/1 :) känner du att den rör sig än?

Nej, jag känner inga rörelser alls. Ännu åtminstone. Men kommer faktiskt inte ihåg att jag kände just några sparkar alls när jag väntade tvillingarna heller, så jag är väl lite konstig och noterar det inte om det inte tar sjukt (typ sparkar på urinblåsan eller dylikt). Men är väl också ganska ovanligt känna rörelser ännu såhär tidigt, speciellt om det är första barnet.
  • Burberry
    Trollfia skrev 2013-07-28 17:18:17 följande:

Burberry: jag har oxå tvillingar på fyra år. Ska bli spännande att få uppleva hur det är att få en bebis :)

Vad kul! Javisst blir det roligt jämföra hur det är att vänta / ha en jämfört med tvillingar. Hittills åtminstone tycker jag graviditeten varit betydligt lättare med en. Hur har du känt?
  • Burberry

Angående viktökning; gick in i vecka 16 idag. Har tyvärr redan gått upp flera kilon, trots att jag inte tycker jag ätit mer än vanligt, och de senaste 3 veckorna motionerat 1h per dag. Men jag är tydligen en sådan som börjar lagra fett så fort jag blir gravid. Förra graviditeten gick jag upp 25 kg - vill verkligen inte gå upp lika mycket denna gång, speciellt inte när de sista 10 kg inte försvann efter förlossningen.

Jag tror det är väldigt individuellt när och hur mycket man går upp som gravid. Ni som ännu inte gått upp behöver inte oroa er, bebisen mm väger ännu så lite, så det som man går upp i början är bara fett som lagras för framtida behov (amning) och det hinner ni nog gå upp senare också.

• Burberry
    Mymemlan skrev 2013-07-29 20:37:13 följande:

Jag har köpt ett klädpaket begnat med gravidkläder och i det paketet fanns 2 par gravidjeans från h.m i storlek 42, jättefina men jag har 36/38 och kan inte ha dom. Finns det intresse kan man få köpa båda 2 för 150 kr inklusive frakt! :) annars lägger jag dom på tradera :)

Har du barn sedan tidigare? Annars kan det vara bra spara dem, många (inte alla dock) byter nämligen storlek flera gånget under graviditeten..

Senast började jag på 36 i början av graviditeten, vid förlossning hade jag storlek 42. Nu använder jag storlek 38 i vecka 16, men räknar nog att ha minst 40 i slutet av graviditeten.
Svar på tråden BF januari 2014