BF januari 2014
Tips på hur man som gravid "hindrar" begynnande förkylning? Halsen känns lite sträv, skulle inte alls ha ork med att vara förkyld nu..
Förlossning.. Oroar mig faktist inte alls. Lite konstigt, hade en besvärlig förlossning sist. Men ändå positiva minnen.
Kom in på söndag kväll när vattnet gått. Svaga värkar, öppnades dåligt. Födde först natten till tisdag. Dottern förlorade de hjärtljuden på, drogs ut med sugklocka (sprack, de hann bedöva men inte klippa innan en stark värk kom) och fördes genast iväg av läkarna. Sonen kom 11 minuter senare, men säcknade plötsligt ihop när låg på bröstet. Båda barnen klarade sig bra, men blev fem veckor på neo för dem. Själv syddes jag i en timme, duschade, gick från förlossning till bb, och sov resten sv natten. Följande morgon kände jag inte ens av att jag fött barn, inga problem kissa eller sitta eller något.
Denhär gången misstänker jag det blir snitt, eftersom jag har smala höfter och dethär barnet lär vara betydligt större än tvillingarna som knappt tänkte rymmas ut fast de var små.