BF januari 2014
38 är nooog stora så 42 kmr aldrig passa. Med sonen på 3 år gickjag bara bara 3 kg och gick inte upp nån storlek :)
38 är nooog stora så 42 kmr aldrig passa. Med sonen på 3 år gickjag bara bara 3 kg och gick inte upp nån storlek :)
Någon som hämtat ut babybox ännu? Beställde just min, ska hämta ut den nästa vecka.
Vilken bra länk om viktökning!
Vecka 17+0 här, varit till BM idag. +5 kg, lågt hb o lågt blodtryck. Börjat äta extra järn. Ska imorgon och ta nytt urinprov. Ska också ringa o boka detdär ultraljudet till vecka 19 eller 20.
Fick tid till RUL först 4.9 - känns som en evighet dit (är då i vecka 21) är så nyfiken på om det är kille eller tjej. (Utgår från att det är friskt, har ju varit på ett vul o på kub, och hittills har ju allt sett bra ut.)
Lite avis på er som väntar första barnet, minns hur spännande allt var, och hur kul det var att vecka för vecka följa med utvecklingen, planera och shoppa alla bebisprylar o.s.v.
Nu med två barn i huset så har jag noll koll på vilken vecka jag är i (som tur är håller appen koll åt mig), har redan alla bebisprylar som behövs (på inköpslistan finns en enda sak: bebis vinteroveroll) och graviditeten liksom hänger med lite sådär på sidan om det vanliga vardagslivet.
Är det kanske lite likadant för er andra som redan har barn?
Verkar vara olika direktiv angående tom/ full urinblåsa vid RUL beroende på var undersökningen görs.
Hos oss vill de urinblåsan är tom vid vanliga ultraljud (men full vid vul). Står i informationen till ultraljudet, och de brukar också påminna om det när man anmäler sig när man kommer.
Nu har jag kontaktat min BM, hon hade semester tills på måndag så jag hoppas att hon återkommer då.....
Tar gärna emot tips från er under tiden, ligger fortfarande minus på vikten (hyperemesis) och känner att bebisen tar allt jag får i mig, känner mig helt slut och börjar få insjukna kinder, tappar ringarna osv. Jag behöver få i mig mer, men vet inte hur eller vad..... Är tyvärr rätt kinkig och kan bara äta det jag är sugen på på grund av illamåendet vilket inte gör saken bättre.
Tyvärr har jag dålig erfarenhet sedan tidigare graviditeter av mitt problem. BM och läkare ser bara till barnet och säger att det tar det det behöver. Det hjälper inte mig för det är jag som mår dåligt ![]()
Någon som vet om man kan få någon form av näringsdrycker utskrivna ?
Inledde dagen med ordentligt med näsblod. Lite trött o skulle snyta mig, lyckades på något vis picka mig i näsan o blodet forsade direkt. Blöder aldrig näsblod som ogravid. Kroppen ändras nog på alla vis under graviditeten.
Hos oss fortsätter barnen på dagis när bebis kommer, både de o jag vill det, samt för att behålla sin plats på dagiset som har kö så är det nödvändigt. Men tror också de skulle bli uttråkade att gå hemma med bebis som 4åringar. Vi har redan korta dagar åt dem (8.45-13.30 må-fre) så fortsätter likadant.
Tips på säkert och bra babyskydd? :)
Är det någon som har hund och märkt skillnad på hunden sedan ni blev gravida? :)
Vi har två hundar. Den stora är min följeslagare och den lilla min sambos. De har valt oss så liksom.
Men sedan jag blev gravid så har den lilla bytt och följer nu efter mig också. ??