BF januari 2014
Vecka 39+3 idag och BM-besök. Allt ok, men bebis fortfarande inte sjunkit ner och fixerat sig.
Har bf på måndag, fick samma dag tid till förlossningssjukhuset för att diskutera om det skulle vara möjligt att få igångsättning. För som det nu ser ut kommer jag att gå över tiden rejält.
Och det ställer till med lite problem för mig. Före graviditeten fick jag medicinsk botox för käkledsproblem var tredje månad. Skulle ha tid till det 31.1 igen - men kan ju inte fara om ej fött då ännu. Eftersom läkaren bara kommer till länet var tredje månad så skulle följande behandling bli i april = stor risk att värken o problemen blir värre.
Så nu ska jag försöka se om de går med på att sätta igång förlossningen (eller ev snitta när bebis ej sjunkit ner) på grund av det. Men tror nu inte det lyckas, praxis är att man måste gå 10 dagar över innan de ens överväger igångsättning utan andra medicinska grunder. Och eftersom sjukhuset därtill är väldigt amningsförespråkande så gillar de inte att jag inte ämnar amma heller eller ens får ifall jag tar botox.
Så får se då hur det går. Vet att läkaren jag ska träffa är trevlig. Men också väldigt bestämd.