BF januari 2014
Heartems: jag har vul inbokat 4,6 (pga att graviditeten är efter ivf, då görs alltid vul eftersom risken för utomkvedes är större då)
Heartems: jag har vul inbokat 4,6 (pga att graviditeten är efter ivf, då görs alltid vul eftersom risken för utomkvedes är större då)
Sunnydays: vad kul att allt såg bra ut
Det funderas om hur berätta åt familjen. Kul läsa om era funderingar! Tyvärr är vi själva så tråkiga att vi nog inte gör någon stor grej av det denhär gången heller. Mina föräldrar är döda, har heller ingen bra relation till mina syskon så känns heller inte så aktuellt. Av min släkt har jag redan berättat åt min moster. Barnens farmor o farfar o fastrar o kusiner får väl veta det när det råkar komna naturligt upp i något samtal, antagligen kommer ju inte fyraåringarna kunna hålla tyst länge till gissar jag (på dagis har de redan hunnit berätta)
Välkomna alla nya!
Gick in i vecka 7 igår, ännu en vecka närmare den magiska veckan 12, skönt! Och bara 9 dagar kvar till vul nu
Illamåendet börjar faktist smyga sig på nu, men ännu helt överkomligt, har satt akupunkturarmband på båda händerna och klarar mig än så länge utan medicinering.
Det var någon som var orolig att flera ultraljud skadar barnet. Tror nog oron är obefogad. När jag väntade mina tvillingar var jag ofta på ultraljud (vecka 7,9, 12, 18, 20 och många gånger i sista trimestern) och aldrig att någon läkare var orolig att det skulle vara skadligt. Så de vanliga gångerna kan du nog utan oro gå på!
Ofeigur: det behöver inte vara kört ännu! På första ultrat med mina tvillingar (2008) så såg de bara ett tickande hjärta och sedan ett vad de trodde tom hinnsäck, men på kontrollen 2 veckor senare fanns två lika långt utvecklade foster med tickande hjärtan. Håller tummarna för dig!
Veckor o symptom; hmm.. Vecka 6+2 här, lite illamående ibland men inga andra symptom. Tidigare var magen svullen men det har nu gått tillbaka lite när kroppen vant sig vid hormonerna. Inga humörsvängningar, men det har jag inte haft vid tidigare graviditeter heller, å inga ömmande bröst heller eller trötthet. Så än så länge går det superbra, är dock noggrann med att inte lyfta eller bära tungt pga ökad missfallsrisk (ivf samt tidigare haft två missfall) så tar det ganska lugnt mest hela tiden.
Josefine02: inte är du ensam! Denna graviditet har jag nu faktist inte köpt något, men det är nu mest för att jag inte varit i någon bra butik
Men innan jag blev gravid så har jag nog shoppat! I skåpet ligger å väntar bl.a. Ralph Lauren babytossor, Arnani body mm som jag köpte i USA i höstas, å från Stockholn i vintras följde både nappflaskor o annat smått gulligt med
likadant var det med tvillingarna, eller ännu värre egentligen, de hade en halv garderob innan jag ens var gravid med dem. Å vagnen köpte jag då i vecka 11 redan, tror vi hade alllt klart typ i vecka 20, från sängar till kläder.
Å gissa om jag ska shoppa i USA i oktober (ifall lillpyret nu bara hålls kvar i magen), har redan kollat in vagn mm. Fast egentligen behöver jag inget, har ju dubbel uppsättning av det mesta i bebisväg.. Men då det är så sött med små bebiskläder!
Mymemlan: oj vilket bilstolskap!
Skönt jag har vul nästa vecka! För igår blödde jag (mindre än en binda, men ändå tillräckligt för att bli nervös) så känns som man behöver få bekräftat att det finns ett hjärta som slår där inne.
Illamåendet har också kommit, men ännu inte av den allra allra värsta sorten. Postafen o seaband nu, fick lov av doktorn att vid enstaka akuta tillfällen också ta Primperan. Med två större barn går det ju inte riktigt att ligga på soffan hela graviditeten.
Fluu: härligt
Frökeolson: nej men vad ledsamt! Lycka till i framtiden!
Idag får ni hålla tummarna för mig; ska på vul om 2 timmar. Hoppas verkligen de hittar ett hjärta som slår; och inte utomkvedes eller missfall som jag misstänker pga små blödningar i en veckas tid nu.