Kramardig skrev 2013-11-11 14:45:42 följande:
Jaha! Då kan jag säga att jag är riktigt besviken. Hon som gjorde ultraljudet tittade bara igenom jättesnabbt så moderkakan hade flyttat sig (därför vi var där) men vi var tvungna att fråga vad allting var och hon gav bara snabba svar. Sen frågade jag om hon kunde se kön men nej, det kunde hon inte, utan att ens kolla. Otrevligare personal har jag aldrig varit med om inom vården.
Var hos mvc innan och sf-måttet låg på 31 och idag är jag i v.31+5, hade vuxit 4 cm sedan sist!
Tror nog du tyvärr hade lite för stora förväntningar, tycker detdär låter helt normalt. Är tid bokat för kontroll av moderkakan så har de inte tid för annat, är ju bokat kortare besök än t.ex. RUL när man går igenom allting noggrannare.
Tråkigt att du blev besviken, men tycker inte den som gjorde ul gjorde fel eller kan klagas på. Och känner du att du vill se mera och få alla detaljer förklarade går det ju alltid att boka privat ul, de besöken är ju längre och mer till för föräldrarna än för sjukvården.
Hoppas du inte tar illa upp, det är verkligen inte meningen, vill bara försöka ge perspektiv på det hela.