• Burberry

BF januari 2014

Jag har ju bf först 20.1; inga förvärkar.

Tror spontant inte bebis går värst över tiden, men räknar helt kallt med att den inte kommer för tidigt heller. Mår fortfarande suveränt, ja med undantag för en bihåleinflammation jag lyckats få igen.

Gissar bebis föds typ bf +- en vecka, max -2veckor.

Kan inte heller påstå jag väntar o längtar, njuter nu av julen o lugnet före när större barnen har jullov o vi får sova hur länge vi vill. Allt har sin tid. Bebis kommer sen när den är redo, och ju närmare bf desto bättre, så är den helt redo för livet utanför magen.

Men förstår ni med bf i början av månaden börjar bli spända o förväntansfulla, är ju fullgånget barn fast föds 2v före bf och helt inom normala förväntade bf-dagarna.

• Burberry
    Kattamaja skrev 2013-12-25 16:52:53 följande:

Jag har haft förvärkar sedan Lucia, och riktigt kraftiga sedan i lördags. (Har bf 31/12) Har varit in på förlossningen idag för misstänkt vattenavgång, de var själva osäkra, men efter mycket dividerande och kläm och känn bestämde de för att betrakta det som att vattnet gått. Ska tillbaka imorgon om det inte startat av sig själv innan. Har värkar nu, men de gör inte "förlossningsont".
    Lycka till!
  • Burberry
    Kattamaja skrev 2013-12-26 18:40:56 följande:
    Igårkväll kom vår lille kille. Det gick fort, och vi är lite trötta, men annars mår vi bra!

Grattis!
  • Burberry

Vecka 37+0 idag, besök hos BM.

Gått upp mycket, väger nu lika mycket som när jag födde tvillingarna (79,5 kg, vikt före graviditet 65 kg). Gillar inte det, även om BM inte verkar se det som något problem.

Urinprov inte bra, leuc + och u-gluc 2+. Fick ordet att vila 1h/2ggr per dag - inte särskillt lockande för mig som är van att vara igång hela tiden. Samt måste undvika allt salt. Fingrarna börjat svullna, fick order om att ta bort alla ringar genast. Har 8 ringar jag alltid bär på mig, kommer att känna mig så naken om jag tar bort dem. Men inte heller kul om de måste klippa av dem..

Annars allt ok, sf mått nu 31.

Lider tydligen igen av barnvagnsshoppingbehov.. Har ju redan 2 vagnar till bebis (ny Stokke Scoot o beg. Kombivagn för promenader) samt 5 vagnar till tvillingarna. Men kände ändå akut behov av en till resevagn, en Babyzen Yoyo med vit ram o svart klädsel. Såg de fanns på rea nu just, hann redan plocka fram kreditkortet innan jag insåg alla färger utom rosa o röd o blå var slutsålda överallt. Och antagligen kommer inga nya innan nya versionen lanseras i februari. Frustrerande, vill ju ha den genast, trots att jag inte behöver den förrän till sommaren när bebis är 6 månader. Knäpp, jotack jag vet!

Det var väl dagens gnäll det..

Inte länge till 2014 nu, och tills vi har våra små här!

• Burberry

Bf 20.1: bebis ligger rätt, men ännu ruckbar, så inte fixerad, å inte ännu sjunkit ner.

Så till ett problen; fick ju order av BM igår att ta bort ringarna när mina fingrar börjat svullna av misstänkt havandeskapsförgiftning. Lyckades få bort hälften igår. Kvar sitter ännu 2 ringar på vänster hands ringfinger, och 2 på höger hands långfinger. Sitter fast som berget.. Testat med tvål och med kallt vatten, både morgon o kväll.

Någon som vet något bra knep?

• Burberry

Nu är bb-väskorna packade här också. Ett handbagage åt mig, och en skötväska åt bebis (som maken endera tar med sig när han kommer och hämtar oss / får ligga i bilen tills vi behöver den). Åt bebis packade jag body, tights, sparkdräkt, mössa, sockor o vantar i två omgångar, en i storlek 50, en i 56. Samt en vinteroveroll. Babyskyddet monterar maken när han hämtar oss.

Här hemma kvarstår i princip bara att diska o koka nappflaskorna, samt köpa lite mera ersättning. Ja, förutom att hela huset borde städas då förståss.

Tack till er som försökte ge tips på hur jag ska få bort ringarna från svullna fingrar! Tyvärr fungerade det inte, ringarna är kvar ännu Så har någon fler tips så tar jag gärna emot! Isbadet fungerade nästan, fick en ring halvägs av, men på knölen fastnade den o gick inte över. Som tur är har jag inte svullnat mer, så med lite tur får ringarna sitta kvar till (och ifall inga komplikationer tillstöter under) förlossning. Efter förlossning borde ju svullnaden gå ner.

• Burberry

Yes, nu äntligen fick jag bort ringarna Svullnaden gick (åtminstone tillfälligt) ner efter en timmes promenad med hela familjen (takten två 4,5åringar håller passar bra för en höggravid) och helt undvikit salt i mat och druckit mycket. Lite skinn som lossat kan jag leva med, skönt att fick bort dem utan att klippa. Ni pratar om trötthet; nu börjar jag också känna av den, slog till i julhelgen. Sover dåligt på natten, trött hela dagarna. Det enda som fungerar uppiggande är just promenad. Så det kanske ni kan testa, om ni inte har problem med foglossning. Vet inte om det är den friska luften eller självs motionen, men könner mig betydligt piggare flera timmar efteråt, ptomenader känns betydligt effektivare nu än som ogravid.

• Burberry
    kallemaja skrev 2014-01-06 16:05:09 följande:

Nån mer än jag som mår väldigt illa nu i slutet? Så fort jag äter mår jag tokilla- och äter jag inte så mår jag också illa...

Också jag mår illa. Idag var första dagen på länge som jag kunnat äta riktig mat (om än bara en pizzaslize). De andra dagarna har jag levt på 2 youghurt och två knäckemackor o mjölk. Spytt ett par gånger också. Känns som det är så fullt i magen. Och världens halsbränna, vet inte hur många Rennie jag tar per dag.

Ännu inte bäddat spjälsängen, men börjar nog tycka bebisen skulle få komma ut nu då den är fullgången (vecka 38+0 idag), känns tungt o får liksom inget gjort. Fast ska helst ännu hinna en sväng å jobba imorgon, och sen borde jag hinna rengöra kaninens bur innan bb. Så typ sådär onsdag eftermiddag tycker jag förlossningen kunde starta

Lyckats spräcka hela två par favoritjeans denna helg, tur det inte är länge kvar som mammabyxor behövs (planerar bo i klänningar efter denna förlossningen, sist gick jag i mammabyxor ännu ett halvt år efter förlossningen, inte så snyggt)
  • Burberry
    kallemaja skrev 2014-01-06 19:25:07 följande:

Vilket datum ska man lita på? Man har ju ett ultraljudsdatum och ett sista mensen datum... Vet att man inte kan veta och att bebisen kommer när den vill..men undrar ändå vilket som stämmer bäst..vad tror ni?

Har du regelbunden mens skulle jag lita mest på det datumet. Ultraljudsdatumet är ju baserat på storleken på fostret, vilket ju faktiskt kan variera lite.

För mig är det samma datum räknat på båda sätten.
Svar på tråden BF januari 2014