• Burberry

BF januari 2014

syskonlängtan14 skrev 2014-01-06 23:25:26 följande:

Ja man behöver få utlopp under graviditeten. om så man bara läser eller skriver. Tror inte min sambo hade orkat med om jag hade suttit och tjatat om allt man fått hjälp genom läsa eller fråga eller diskutera under graviditeten. De är skönt att veta att endel tänker lika och endel väcker nya tankar. :) De tackar jag för!

Vi får väl fortsätta hänga när bebbarna är här för då dyker nya frågor och funderingar upp????

Tycker det låter som en bra ide' att vi fortsätter här också efter att bebisarna fötts. Frågorna lär ju inte precis ta slut då heller

Tänkte annars det kunde vara kul om folk tog bort sig från bf-listan när de fött, och fortsatte under med en födda-lista så har vi lite koll. Vad tror ni om det?
  • Burberry
    Josefine02 skrev 2014-01-06 23:53:06 följande:

Jag hänger gärna kvar efter förlossningen i tråden! :)

Men förstår inte det där med bf lista? Aldrig skrivit in mig i någon eller hur funkar det?

Längst upp här på sidan i trådstarten finns en länk till vår bf-lista.
  • Burberry
    mammatillE11 skrev 2014-01-07 22:57:42 följande:
    Ja, mitt sf mått har hamnat utanför allt var kurvor heter..:/ 30 i v 38+2! Kan inte sluta oroa mig. Torsdagens TUL känns såå långt borta just nu mitt i oron.

Någon fler som har lågt sf mått?
    Jag hade sf 31 i vecka 37+0, ligger också under normalkurvan. Men bebis väntas enligt ultraljudet ändå väga 3,6-4kg om föds runt bf. Så sf-måttet säger inte så mycket, huvudsaken magen följer sin egen kurva.

Grattis Svalan till bebisen! Det var en stor en, klarade du det ändå vaginalt eller blev det snitt?
  • Burberry
    tulip79 skrev 2014-01-08 14:07:25 följande:

Nu är lillasyster här! Jag som trodde att hon ville vänta 2 v extra som storebror. Så blev det inte. Hon kom på bf+1! Hade oregelbundna värkar från 9 tiden o vid 14 var de så kraftiga o relativt täta så vi fyllde bilen o åkte 7 mil till förlossningen. Jag kunde inte gå in så de hämtade mig med bår. Väl inne tog det drygt 30 min tills hon var ute!

Grattis!
  • Burberry

Var köper man hallonbladste? Hälsokostbutik eller?

• Burberry

Jag har också svårt att sova nu mot slutet av graviditeten. Ligger i sängen flera timmar och får inte sömnen, vet inte varför, har egentligen inte obekvämt eller nåt. Somnar först en halv tre tiden, är upp o kissar 2 ggr på natten. Väckarklockan ringer 7,30, DÅ är jag däremot trött o skulle bra kunna sova..

• Burberry
    annadenise skrev 2014-01-10 10:57:00 följande:
    I onsdags, 8e jan på bf+1 gick vattnet kl 20.15 o 00.17 fick vi en pojke på 51 cm o 3830 g. De känns fantastiskt

Grattis! BM besök om femton minuter. Hoppas det blir sista gången innan förlossning. Trött, tröttare, tröttast, sprungit o kissat varannan timme hela natten.
  • Burberry

Hur vet man egentligen om det är fostervattnet som läcker eller bara vattniga flytningar?

Får gå med trosskydd, men osäker på om det är något annat än just flytning.

Har ingen lust att fara i onödan till "mitt" bb 3,5 mil bort, när jag nu mot slutet beslutat att om möjligt föda på ett bb 7 mil bort (där jag sist födde, är ett större sjukhus)

Lättare förra gången då vattnet gick med ett plask o rann ner på golvet

• Burberry

[quote=72219069][quote-nick]Mymemlan skrev 2014-01-13 08:25:57 följande:[/quote-nick]8/1 klockan 3.43 kom vår son Mio till världen efter en snabb förlossning där jag vaknade av första väldigt milda värken 3.00. Var minst sagt stressigt! ;)[/quote Grattis! Oj så snabbt, hann ni nog in till sjukhuset?

• Burberry
    Majskrok skrev 2014-01-13 15:53:02 följande:
    Fick mig ett gott skratt när jag läste vad din mamma sa Tokfrans:) Har försökt köra färdknäpp här men det är ju inte ens kul längre....som en tjock valross som knappt kan röra sig!!! Någon mer än jag som längtar efter att ha sin kropp för sig själv samt kunna komma igång och röra på sig?? Tänk långa sköna promenader i vårsolen:) 15 dgr kvar till BF.

Jag längtar också efter att få tillbaka min kropp. Har faktiskt redan hunnit anmäla mig till en lokal variant av MamaBootcamp som börjar i april. Men först blir det promenader o när efterkontrollen är gjord så börjar jag säkert på lite i gymmet här hemma. Skidåkning ser jag också framemot, bara det kommer tillräckligt med snö, borde gå tidigt när jag inte haft problem med foglossning denna graviditet. Förstår de som inte funderar på träning utan fokuserar på bebis, men för mig som inte alls trivs i denhär gravida muminkroppen så känns det viktigt att få prioritera att komma i form så gott det går. bf om exakt en vecka; maken tycker för övrigt tiden går ännu långsammare än jag
Svar på tråden BF januari 2014