• c4trin

BF januari 2014

popcornplaya skrev 2013-08-24 10:03:36 följande:
    Och skötbädd till skötbordet om det inte följer med i det bordet du ska köpa. Även lite småhanddukar är bra att lägga under rumpan på skötbordet ifall det händer olyckor är det lätt att tvätta.
    En skötbädd har vi redan spanat in :)

Tack för alla tipsen tjejer! De e en djungel där ute! ;)  
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    popcornplaya skrev 2013-08-24 10:03:36 följande:
    Och skötbädd till skötbordet om det inte följer med i det bordet du ska köpa. Även lite småhanddukar är bra att lägga under rumpan på skötbordet ifall det händer olyckor är det lätt att tvätta.
    SB2011 skrev 2013-08-24 10:05:25 följande:
    Fast sånna handdukar är de bättre att ta på Ikea! Dom är billigare där! :) ett litet tips bara

Vi har en massa små Ikea-handdukar redan som vi aldrig använder, de blir nog bra. Annars om de e för små så får vi köpa nya då :)
  • c4trin

Angående vikten så har jag fortfarande inte gått upp mer än lite mer än 1 kg o e i vecka 19, men han mådde ju bra på ultraljudet o de e de som e de viktiga :D

• c4trin
    vilja89 skrev 2013-08-25 12:52:21 följande:
    Tycker det är så häftigt! Allt med bebisens rörelser!
    Kände nyss hur det trycktes ut på höger sida, strax under naveln. Kände med handen och det var stenhårt. Strök med handen där och sen vips var det borta! :) <3
    Ja de e underbart! Själv hade jag ett himla liv i magen igårkväll, har moderkakan fram så fram tills nu har det varit lite dåligt med känningar från mini. Men de e så mysigt när man känner att bebis sprattlar (eller va de nu gör de små) o mår bra <3
  • c4trin
    Kramardig skrev 2013-08-26 18:30:50 följande:
    Ni som har skrivit listor får gärna skriva här också.

Jag är helt upptagen med att fixa till i lägenheten. Imorgon fyller jag år så då får vi lite besök, onsdag kommer fotografen så lägenheten måste verkligen vara tipptopp! Huff!

När lägenheten är såld kommer jag nog kunna slappna av liite mer och fokusera lite mer på bebisgrejer. Så skriv gärna vad ni tänkt/funderar på att inhandla till bebis! :)
    Jag skrev en för några sidor sedan men finns också på min blogg (i sidfoten). De e roligt att planera <3
  • c4trin

Ullared idag och inhandlade lite "bra att ha saker". Såå roligt de va att gå runt bland alla bebissaker och veta att det man handlar är till sig själv (eller tills ens EGEN bebis rättare sagt) och inte till någon annan. Mysfaktorn va hög o min kompis var lika entusiastisk som jag <3 Sparade en del pengar på saker som tex 200 kr billigare bebis säkerhetsställ (eller vad de heter) till balja osv :D

En resa dit e att rekommendera, fast de hade lite dåligt med kläder till mini tycker jag så var bebistillbehörs-avdelningen väl värd ett besök :D  

• c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-26 21:31:13 följande:
    Hallå, vi har varit på vårt andra UL idag då fostret var för litet sist! Men nu ska vi dit ytterligare en gång för att hon inte kunde sen hjärtat tillräckligt bra för att se allt. Bebis låg snett osv. Skitunge :) Men det jag undrar är, hur såg ni som har fått reda på att ni väntar pojkar att det är pojkar? För endel här har sagt att ni sett pung och snopp nästan direkt och jätte lätt!? Vi vill inte veta kön men man är ju sååååå himla nyfiken ändå och det är så kul att spekulera lite kring vad det är :) Vi har i varje fall, vid båda UL inte sett vad det är för något, har jätte svårt för att se skillnad? (Första barnet också) :)
    Jag såg inte men mannen tyckte han såg något som "stack ut" när de kollade njurarna, sedan frågade vi o hon kollade ordentligt på rätt ställe o visst va de en pojke. Ska jag va ärlig så visste jag inte riktigt vad jag tittade på vissa stunder när de kollade njurflödet, första barnet här också! Men hon sa ingenting förrän vi frågade henne.
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-26 22:30:48 följande:
    C4trin. Fanns det mycket fint på Ulla till bebis då? Stort utbud? Vi ska åka dit nu i september! Längtar så efter att få handla till bebis! :) Och jaa, visst är det svårt att se bebis alla organ om dom inte förklarar. Har svårt att ens fatta hur bebisen ligger! Haha :) Kul att din sambo nästan såg det innan att det var en pojk! Både jag och min sambo vet inte vad vi ska tro då vi inte ser riktigt, man tror olika hela tiden! :)

Avdelningen med bebissaker var stor tyckte jag med mycket roligt att titta på, men kläder va de knappt några alls tyckte jag. Men de blir att handla på andra ställen då helt enkelt!
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-26 22:36:35 följande:
    Förresten var jag inne på BH idag. Var galet vad tomt det var där. Kände och klämde lite på de vagnar som stod där iaf. Kunde snabbt utesluta några modeller och bli mer säker på vad jag har att välja på.  Men alla småsaker som amningstillbehör, skötbord och allt vet vad har jag inte ens orkat lista upp vad jag ska ha än. Är så mycket nu att planera inför bröllopet så bebisgrejer får vänta. :P

Åh jag älskade att planera inför vårt bröllop! Gjorde mycket pyssel själva o de va såå mysigt! Nästa planering e ju inför dop sen, kommer bli kul när de e dags, blir nog mycket pyssel då också :)
  • c4trin
    30maj skrev 2013-08-27 08:33:20 följande:
    Hade de kommit in vinterkläder på ullared?? Och julsaker? Och mammakläder? Hur aka ni andra gära med vinterjacka?? Tänkte ja kulle hitta en billig stor på ullared:)

Vinterjackor till vuxna fanns det o mössor osv. Mammakläder var VÄLDIGT dåligt/lite! En del linnen o tunna tröjor, inga jeans eller vanliga byxor alls tyvärr då jag var ute efter det. De fanns inga ytterkläder heller på mammaavdelningen. Julsaker hittade vi inga alls, utom julklappspapper som fanns i 2 sorter. Men det BORDE komma när som ju!

Jag har väldiga problem med kläder till vintern, vet inte alls hur jag ska tänka och hur stor jag kommer att vara. Jag avvaktar tills vidare men det blir nog någon billig jacka någonstans sen. Kommer att ha de vanliga så länge jag kan (e inte ens säker på att de går att knäppa så vi får se). Jag köpte en stickad omlott-tröja som jag tror kommer funka bra hela vintern dock :)
Svar på tråden BF januari 2014