• c4trin

BF januari 2014

Jag var också där med en kompis. När jag kom dit hade hon redan köat 1 timme så jag slapp köa så lång tid in iaf. När vi va färdiga va ju kön att betala ut sig nästan vid ingången så de tog sin tid.. Hittade lite småsaker men ingenting stort faktiskt, lite nappar, nappflaskor, nån body o dregglis osv. Skulle kolla efter babynest tänkte jag men hittade inte, aja Ullared på måndag så där e kanske en del saker också ;)

Men de e alltid roligt med lite shopping! 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    popcornplaya skrev 2013-08-22 09:32:09 följande:
    Åh Ullared!!! Ska dit i oktober tänkte jag.

Ja, tänkte handla massa julklappar o bebissaker! Såå kul!
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-22 09:49:56 följande:
    Ja Ulla ska vi med åka till någon gång i september, köpa de flesta bebis grejer. Hojta om det fanns något bra! :)
    OFC, återkommer med fynden på måndag :D Hoppas de har mycket bebissaker!
  • c4trin
    Madfih072 skrev 2013-08-23 07:25:40 följande:
    Hej! Väntar mitt första barn i februari och har bara en liten fråga till er kunniga människor. Imorse när jag vaknade var det lite rosa blod på pappret. Är detta något jag behöver oroa mig för? Är det någon annan som har haft så? Är i vecka 14.

Hej! Jag fick en blödning i vecka 7 och en till kring vecka 13-14 nåt. Så länge det bara e lite och/eller inte gör ont ska det nog inte va någon fara, speciellt om du gått så pass långt! Min lille mår hur bra som helst och allt e som de ska trots dessa blödningar. Du har ju extra känsliga slemhinnor och livmodertappen får större genomblödning under graviditet, så vid sex, ansträngning eller tunga lyft är det vanligt med små blödningar.

Mina 2 blödningar har varit helt utan anledning och jag vet hur nervös man blir! Jag åkte till barnmorskan och lyssnade på hjärtljuden precis innan blödning 2 men ringde henne direkt iaf, så om du e orolig ring din BM och prata om de e mitt tips!

Lycka till! 
  • c4trin
    Sante skrev 2013-08-23 07:36:23 följande:
    Gaaah jag har blivit förkyld och rejält också. Tycker de är på tok för tidigt att bli förkyld nu ;) men nya barn på jobbet betyder väl nya baciller. Tycker bara de är så obehagligt med alla nysningar...

Jag har haft allergiproblem nu när de tröskat på åkrarna omkring och jag håller verkligen med om att nysningar inte e nåt skönt! Får krypa ihop så mycket jag hinner och hålla på magen för att de inte ska göra skitont. :S

Men nu e de färdiga så nu behöver jag förhoppningsvis inte nysa på ett tag *peppar peppar*  
  • c4trin

Hej tjejer! Jag funderade en del på förlossning och så nu när man vet att allt e som de ska efter RUL. Jag har läst lite o tänkte tipsa er som inte redan har 100 koll på en sida som förklarade fördelarna med de olika förlossningsställningarna bra http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/Forlossningsstallningar/

Det finns säkert andra bra sidor men denna var bland de första jag hittade! Jag e snart halvvägs och vet att de e lång tid kvar men jag känner att jag gärna vill vara påläst i god tid :) 

• c4trin
    vilja89 skrev 2013-08-23 09:39:43 följande:
    Vad mysigt :) Våra katter är det ingen skillnad på alls!

Inte våra heller, mer än att hon som brukar ligga på magen inte gör de längre för hon kasar av :P
  • c4trin
    vilja89 skrev 2013-08-23 14:26:23 följande:
    Någon som bloggar? :) Vore kul att följas via blogg också :) Min blogg: www.apollonia.blogg.se 

Ja jag bloggar, länken e nere i sidfoten :D

Och på tal om bola så ÄLSKAR jag min från silvermama. Har svart band på den så de e starkt (va snål nog att inte köpa till något annat men tycker de e snyggt med min svarta kula).

Usch ja förlossningen startar många tankar, både skrämmande och bra sådana... Men de e en stor sak så de e ju inte konstigt!!   

• c4trin
    dosed skrev 2013-08-24 08:15:18 följande:

Ok. Vad jag läst mig till är det ovanligare att den flyttas uppåt om den sitter i bakvägg men jag hoppas! Kan inte tänka mig att de lägger ett planerat snitt den 24 det vore ju galet. Mindre personal o allt.

Nej julafton e nog ingen dag de lägger planerade, kanske dagarna innan (e ju inte röda dagar förrän in på julafton) eller efter antagligen. Hoppas den flyttar sig rätt så du slipper planerat snitt!
  • c4trin

Har börjat skriva lite på en inköpslista till Ullared (och/eller någonannanstans om de inte har vad jag vill ha såklart). Jag tycker de e svårt att veta vad jag ska ha med.. Ni som redan har barn kanske skulle kunna hjälpa mig? Svårt att inte köpa för mycket/lite när de e första barnet! Är något rentav onödigt?
    Detta e med änsålänge:

Nappar
    Flaskor
    Babynest  
    Sängkläder
    Spjälskydd
    Dinglisar 
    Filt
    Åkpåse/ fleeceoverall
    Nagelvårdssett
    Termometer till att ha i vagnen
    "Fårskinn" att ligga på i vagnen
    Babygym
    Våtservetter
    Babytvål
    Amningsskydd
    Hopfällbar babybalja (vet precis vilken sort)
    Nässug
    Blöjhink + refill
    Badstöd    

Vagn, säng, skötbord osv e redan planerat sedan tidigare och vet var vi ska köpa!       

Vore VÄLDIGT tacksam för tips!! 

Svar på tråden BF januari 2014