• c4trin

BF januari 2014

SB2011 skrev 2013-08-02 09:43:26 följande:
    Någon som haft de så här? Har sen nångång inatt fått jätte ont i magen! Så fort jag rör mig eller hostar, nyser etc hugger de till De gör mest ont nere i magen vid höften men de strålar upp i hela magen! Växtvärk eller vad kan de va? Borde ju inte va foglossningarna för de känns ju inte i hela magen? Å magen e inte hård så sammandragningar käns de inte som heller

Jag hade väldigt ont i magen npgra dagar i början av veckan, växvärk va de. Gör det tillräckligt ont tycker jag du ska ringa BM eller om du e orolig, själv ringer jag min hela tiden. ;) Tycker dock att de låter som växtvärk, vissa känner ju mer än andra tyvärr. Jag får väldigt ont till och från, varm dusch o ligga så magen inte e utsträckt e vad som funkat för mig. Lycka till
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-02 12:38:16 följande:
    C4trin ja eller hur, helt underbart! Något positivt i allt negativt! ;) vi vill ju inte ha den äldre modellen heller pga att man inte kan byta hjulen. Får allt för 8000! Är kanske lite dyrt men det är billigare än att köpa en sprillans ny! Varför ska vagnar vara så dyra?! Man blir ju helt ruinerad! Kostar säkert bara 1000 kr att tillverka! Allt för att tjäna så mycket som möjligt, plus att de vet att alla vill ha och behöver barnvagn! Brööl.

Ja vi gav 9000 för vår, fick den så billigt för de hade kampanj på den färgen (grön/blå). Egentligen ville jag ha svart men tänkte fixa till den litw med tyg eller tygfigurer eller nåt :) Vilket bra pris du fick! Helt underbart ju!!! Men visst e de mycket märket man betalar för, men vill man ha den så vill man ;)
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-02 13:21:52 följande:
    Jaha det var ju bra pris ändå för en ny vagn! Ingick liggdel och babyskyddet då? :) Exakt! Älskar brios vagnar. Tycker inte någon annan vagn är fin när vi har varit och kollat! Kanske jag som är kräsen, men tycker speciellt att emmaljungas vagnar ser ut som att de är hämtade direkt från 80-talet! ;) Men det beror ju på vilket behov av vagn man behöver också :)

Ja de va allt med babyskydd + basen till det, ligg- och sittdel och regnskydd. När vi luskade lite kom det fram att de 5 vagnar hon beställt i den färgen skulle säljas för de så vi slog till o bokade direkt :D

Ja me 2, för min del e de vagnens utseende + att den e så himla smidig och fälls ihop så lätt (speciellt sittdelen, den behöver man inte ens ta av för att fälla ihop!) som gjorde att vi föll för den. Snygg o modern vagn :D 
  • c4trin

Vilken bra dokumentär! Tack för tipset!
    SB2011 skrev 2013-08-03 18:45:47 följande:
    Ni andra fått några cravings? Vet inte om jag fått de direkt men jag käkar nektariner som bara den! Mår ju väldigt illa å smakar så äckligt i munnen hela tiden så ja tycker de e gott å äta sånna för de tar bort smaken om än bara för stunden! Kan väl äta 4st på en dag! Men jag vet inte om de räknas som en craving då jag ju inte måste ha de! Men samtidigt så tyckte jag inte om dom spec mycket innan ja va gravid
    Inte mycket, hade för bacon för några veckor sedan men de har lugnat sig.. Får se, de kommer antagligen någon tillbaka snart ;)
    rumpeflin skrev 2013-08-03 21:13:32 följande:
    Nån annan som har halsbränna? Har de hela dagarna så länge jag inte äter nånting. Nån som har nått tips? Kan inte springa och äta hela dagarna heller... Usch vad irriterande de är.

Jag har haft till och från.. Mjölk eller fil lindrar för mig. Men har du frågat på Apoteket om det finns receptfri medicin man kan ta när man e gravid? Har för mig att jag hört att de finns som lindrar!

• c4trin

Ja kroppen klarar inte lika mycket, speciellt när det e varmt! Har själv märkt att de e jättejobbigt att gå hem från tåget på eftermiddagen när de e varmt (uppförsbacke hela vägen o ca 20-30 min promenad). Känner dock inget annat än andfåddhet o utmattning men man ska nog ta de lite lugnt när de känns så :)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-05 21:19:50 följande:
    Jag vet inte om de är sparkar jag känner i så fall sparkar den väldigt i härdigt stundtalt. Ibland funderar jag på om de inte är min puls men ibland slutar de dunka. Däremot känns de väldigt tydligt vart bebisen befinner sig. Har som en hård bula på vänster sida av magen och om jag inte minns fel så låg sonen där oxå. Eller ja de är ju livmodern jag känner förstås

Så har jag också känt de, har blivit lite tydligare buffar dessa dagarna dock. I början undrade jag också om de va bebis eller "bara" muskelryckningar, men nu e jag säker på att de e bebisen för de kommer oftast när jah sätter mig ner och om jah trycker på magen precis när de söutat börjar det igen :) Härligt med respons! Längtar tills jag känner varje dag!
  • c4trin

Jag har också förstått det som att man bara ska ta cellprov de första veckorna av graviditeten. Men kan du inte ringa o fråga dem, de kanske missat att du e gravid?

• c4trin
    vilja89 skrev 2013-08-06 22:45:21 följande:
    Någon som vet var man köper ett halsband med en sån där plinga på? Funkar sådant? :)

Jah vet att de finns i vissa affärer, iaf i Hbg. Köpte dock min på www.silvermama.se Älskar min bola! Det sägs att bebisen hör den o att när den e född ska den känna trygghet i ljudet. Vet inte riktigt vad jag tror men min e fin (svart i hjärta) och det e alltis roligt med ett snyggt smycke ;)
  • c4trin

Det där med namn e svårt, har diskuterat fram o tillbaka men flicknamn e svårt. Just nu e vi väl lite inne på Linnea men det e svårt. Pojke lutar de mot Nox. Men de kommer nog ändras många gånger fram tills de e bestämt ;) Annars gillar jag Agnes, Lexi och Lilly också, men de tycker inte mannen. De e svårt de där!

Svar på tråden BF januari 2014