• c4trin

Kul med kalkylatorn, jag inte gått upp så mycket som den tyckte men de kommer nog senare, de e jah säker på. Har dock funderat på ideal bikt i slutet o där fick jah ett förslag ;)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin

Shape up e en bra app! Dock gjorde jag precis motsatts till dig, använde den tills jag blev gravid o slutade då :P Men tycker man att man gått upp lite mycket så e den ju ett kanontips!

popcornplaya skrev 2013-08-14 09:36:32 följande:
    Till er som är oroliga för vikten, jag laddade ner appen shape up dör man fyller i vad man äter och så räknar den kalorier. Men jag använder den inte för att banta utan för att ha lite bättre koll på vad jag faktiskt stoppar i mig. Går efter de kalorier som är rek att en gravid ska få i sig.

• c4trin
    popcornplaya skrev 2013-08-14 11:59:34 följande:
    Ja jag använder den mest till att ha lite koll så jag inte proppar i mig allt för mkt utan ligger på en normal nivå. Banta vill jag absolut inte göra som gravid men kanske slippa gå upp 25 kg som med dom andra barnen.

Jo de förstod jag, menade att den e bra att kunna hålla lite koll :)
  • c4trin

Åh e så avundsjuk på er som e på era UL!!! Jag vill också ;) Känns som en evighet till tisdag när vi ska på vårt o titta på mini. Kul för alla att de gått så bra!! :)

• c4trin
    Me2 skrev 2013-08-15 07:18:18 följande:
    Tillbaka efter semestern, över 1200 olästa inlägg.......
    Tror inte att jag orkar läsa in vad som hänt, men hoppas att det går bra för alla !

Tänkte höra hur ni har det med BM besök ?
    Jag har inget från inskrivningen som var i v8 fram till v21, tycker det känns väldigt långt emellan....
    Nu är det juh iofs 3:e barnet, men jag mår inte direkt bra och det visste BM från början. 

Vi va på hälsosamtal v 8, inskrivning v 10, lyssnade på hjärtat v 14 o nästa e efter ultraljudet som vi ska på på tisdag. Om du e orolig eller av någon anledning vill ha fler tider hos BM så ring o be om det! =D
  • c4trin

Vi har också haft många namndiskussioner... Lutar åt Nox för vår del om de blir en kille, vi gillar båda namnet o kan verkligen inte komma överens om något annat namn, men de kanske ändrar sig när vi närmar oss. Om inte de visar sig vara en flicka på tisdag för då tror jag de blir en Linnea

• c4trin
    Line79 skrev 2013-08-16 22:57:19 följande:
    Är i v 18 & magen har börjat växa något så kopiöst sista veckan. Har haft ont på sidan i magen & det känns helmysko. Så som det känns när man är i slutet på graviditeten & barnet vänder sig om, ha ha svårt att förklara Någon mer som märkt av att magen plötsligt börjar växa??

E i vecka 19 och den senaste tiden tycker jag att man ser skillnad från dag till dag nästan.. Magen bullar till sig ordentligt och de senaste dagarna har alla byxor känts obekvämt klämmande över magen, även mysbyxor! Kanske ska fundera på ett par mammabyxor om de fortsätter kännas såhär ;)
Svar på tråden BF januari 2014