• c4trin

BF januari 2014

Jag har planerat att jobba till mitten på december, sen tar jag 16 arbetsdagars semester o sen mammsledighet. Får många lediga dagar extra med tanke på de röda dagarna ju! :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin

Oj, va borta 2 dygn o över 100 inlägg när jag kommer tillbaka. Har läst en del iaf =)
    Hade inte läst de med höger sida, vet inte vad de skulle spela för roll men de e iaf enda sidan jag kan somna på o BM hade nog sagt nåt om de vore nån fara! Ska inte nojja för de :P

Hämtade hem babybox från Apoteksgruppen o Kronans Droghandel. Alltid trevligt med lite gratissaker :D  

• c4trin
    Me2 skrev 2013-08-29 06:53:47 följande:
    Vet att namnfrågan varit uppe innan, men nu när vi vet att vi väntar en pojke känns det mer relevant för mig.
    Någon som har ett gäng "gamla" pojk namn att slänga upp ?
    Har googlat som en galning, men tycker de flesta bara låter hårda.  
    Fina killnamn som inte e hårda tycker jag om: Måns, Noah och Leo :D
  • c4trin

Någon annan som har problem att tömma blåsan? Det känns annorlunda och jag får nästan "ta i", hoppas på att de e normalt o handlar om växande mage o tryck från livmodern ;)

• c4trin
    SB2011 skrev 2013-08-30 18:44:25 följande:
    Jag har! Men inte riktigt så som du! Jag kissar lite men känner mig super kissnödig! Jag kan ta i men inget mer kommer! Känner mig ff kissnödig! Ger upp reser mig upp och då känner jag mig ännu mer kissig! Sätter mig igen och då kan jag kissa en skvätt till å så kan jag hålla på en 5-6 ggr tills blåsan e tömd! Men har problemet mest på kvällen bara

Men det låter lite som jag faktiskt, jag mena ta i som i att allt inte kommer med en gång annars. Segt men skönt man inte e ensam om de ;)
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-08-30 18:44:25 följande:
    Jag har! Men inte riktigt så som du! Jag kissar lite men känner mig super kissnödig! Jag kan ta i men inget mer kommer! Känner mig ff kissnödig! Ger upp reser mig upp och då känner jag mig ännu mer kissig! Sätter mig igen och då kan jag kissa en skvätt till å så kan jag hålla på en 5-6 ggr tills blåsan e tömd! Men har problemet mest på kvällen bara

Fast du verkar ha de jobbigare om du måste ställa dig upp mellan :S
  • c4trin

Skönt att man inte e ensam! Då behöver jag inte fundera mer på de :D

Crawings har jag inte haft.. Lite sugen på salta hotweels men de e inte mer än att de vore gott... Men de kommer kanske ;)
    Åt MYCKET kiwi förra veckan, men nu e den slut tyvärr. Men gott va de! Ska nog köpa nya igen !!

• c4trin
    Kramardig skrev 2013-08-31 08:38:45 följande:
    Har ni funderat något på det här med RS-virus? Jag är redan lite nojig över hur det ska gå. Alla vi kommer ju få våra guldklimpar när RS-viruset far runt. Vi som har barn som går på förskola kan ju nästan räkna med att ha förkylning hemma kring denna tid.
    Jo jag har också funderat o e lite orolig inför RS-viruset... Nu e detta vårt första barn så vi kan isolera oss i värsta fall men det e inte alltid lätt. Speciellt svårt om man har äldre syskoN!
  • c4trin
    tröttismamma skrev 2013-09-01 10:16:56 följande:
    Hej,

Jag är ny här på forumet och har BF den 30:e januari 2014. Det är mitt första barn. Nån annan här som väntar sitt första? 

Hej och välkommen! Vi väntar också första barnet, beräknat den 22 januari :)
  • c4trin
    tröttismamma skrev 2013-09-01 11:20:04 följande:
    Hej och tack!

Vi har ju nästan samma datum :) Hur har din graviditet varit hittills? Jag har haft det gräsligt med illamående och trötthet, men för någon vecka sedan började det avta lite och det känns som om jag får tillbaka lite av den energi jag brukar ha. Jag brukar vara en ganska energisk person, så det har varit en jobbig omställning att helt plötsligt inte orka göra någonting knappt. Under en längre tid har jag behövt gå och lägga min och sova någon timme under dagen för att orka hålla mig vaken till kvällen, men det slipper jag göra nu i alla fall :) Sedan har jag blivit väldigt lättgråten. Brukar nästan aldrig gråta innan jag blev gravid, men nu känns minsta misslyckande som en större katastrof :S Så det är lite jobbigt, men jag antar att jag kommer att få dras med det ett tag.

Hur mycket har du gått upp hittills? Jag har gått upp 4 kilo. Tycker att det känns lite lite,.. Jag tycker att jag äter hela tiden, men min sambo tycker att jag äter lite :S Nu var jag tvungen att kolla upp detta med en viktkalkylator jag hittade på nätet. Hm... Enligt min tidigare vikt och längs ska jag, under vecka 19, ligga mellan 57,8 - 58,6 kg. Jag ligger på 57,3 kg, så det är lite under. Får väl försöka äta lite mer kanske ändå.

Hur ligger ni andra till i viktkalkylatorn?
    www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida 
    Jag har "bara" gått upp 2,3 kg ännu, ligger långt under den kalkylatorn. Lägg inte allt för mycket energi på att tänka på det, viktuppgången e ju individuell och 4 kg låter väl ganska rimligt i mina öron? :D
Svar på tråden BF januari 2014