• c4trin

BF januari 2014

Hur är det med viktuppgång för er andra? Jag börjar bli lite fundersam eftersom jag inte har gått upp något (det var några hundra gram som nu va borta i morse igen). Jag e i vecka 16 o tänker att de kanske inte e så att man "bör" ha gått upp i vikt? Kul att veta hur ni anda har/hade de i vecka 16 o däromkring.

• c4trin

Ja hungrig e jag också, hela tiden. Kan inte äta så stora portioner utan en liten aning mindre än vanligt. Äter oftare dock. Men det verkar vara vanligt då, blir orolig av ALLT o tror de e nåt fel ;) De e svårt att acceptera att det antagligen kommer gå bra o jag kan slappna av när man (eller iaf jag) har MA i bagaget.

• c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2013-07-29 19:44:19 följande:
    Är era magar hårda. Har jätte komplex nu över att jag ser bara fet ut? Sambon lugnar mig med att de var samma med sonen men tittar jag uppeifrån så syns de att de är en gravmage men när jag tittar i spegeln blir jag bara äcklad typ... Är ju bara en fet sladdrig mage... Hmm jaja den hårdnar väl till sig snart kanske... Men är lite skraj att de kommer se ut så hela tiden pga. maghänget. har sett sådana bilder på gravida där de är gravidmagar och sen hänger hudpåsen under typ... ska nog sluta googla på de kanske ;)

Min e ganska hård för det mesta faktiskt, men ibland känns det ändå som om jag ser mest tjock ut :P
    Problemet sitter nog mer i ens eget huvud än någon annanstans ;) 
  • c4trin

Kände också buffar igår, tydliga sådana. Innan dess har det bara varit otydliga rörelser som jah inte riktigt vågade vara säker på att de e bebisen. Små buffar idag också men som sagt väldigt tydliga igår. Läskigt o mysigt på samma gpng ♡

• c4trin
    kallemaja skrev 2013-07-31 17:18:05 följande:
    Vilken vecka är du i? Är det första barnet? Jag vill också känna nu :)

Ja de e första barnet, går in i vecka 17 imorgon. Kände igår som sagt men har mer varit enstaka små minipuffar idag. Längtar tills det e tydligare o mannen också kan få känna!
  • c4trin

Känner mig nedstämd till tusen idag, känner mig totalt övertygad om att nåt är eller kommer bli med bebisen :( Fick en miniblödning i morse, som var över lika snabbt igen... Har nån av er haft de såhär sent? Går in i vecka 17 idag

• c4trin
    SB2011 skrev 2013-08-01 10:06:34 följande:
    Usch jobbigt med sånna dagar! Har själv aldrig haft några blödningar men de e ganska vanligt och behöver inte betyda att nåt e fel som tur e! Men ring och prata med din bm tycker jag! Kram

Tack för svaret! Jag ringde BM nyss o hon sa att det inte låter alls alarmerande. Det kändes bättre redan innan jag ringde henne o nu efter känns de ännu bättre. E fortfarande nere men inte lika, va skönt. Hon sa att jag kunde komma in o lyssna på hjärtat precis när jag vill o att det lät fibt förra veckan när vi lyssnade :)
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-08-01 11:16:36 följande:
    Va skönt! :) låter som du har en bra bm:)

Ja hon e världens bästa måste jag säga! Det blir lätt henne jag ska gå hos med alla mina barn! Bemötandet på hela mottagningen e faktiskt jättebra oavsett vem man pratar med så de e skönt att ha den tryggheten =D
  • c4trin

Om ens flytningar luktar ska man alltid kontakta gynekolog, kanske är någon infektion eller så? E alltid bäst att kolla upp, hellre en gång för mycket :)

• c4trin

Vi har också Brio Go, eller vi har bokat den o ska hämta den senare :) Helt underbart smidig o snygg vagn! Perfekt ni hittade begagnad o så pass oanvänd :)

Josefine02 skrev 2013-08-02 11:31:05 följande:
    Men idag är en bättre dag! Ska åka och köpa en begagnad Brio Go -13 ikväll som är använd ca 3 mån! Sittdel, liggdel, babyskydd och allt är precis som vi vill ha det. Svart! Tycker Brio Go är så snygg!! :) längtar efter att få klämma på den ikväll! Plus att det bara är 2013s modell som går att byta till terränghjul på! Kan behövas då vi bor på landet! :)

Svar på tråden BF januari 2014