• c4trin

BF januari 2014

LillFrö skrev 2013-09-02 16:00:09 följande:
    Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt!
    Brio Go, vagn och babyskydd =) E helnöjda med vårt köp!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-02 14:05:32 följande:
    Någon som vet vart man kan få tag i instruktioner till foglossningsbälte? Eller som kan förklara exakt hur det ska sitta? Har köpt en Gula Rehab av en arbetskompis men hon hade inte instruktionerna kvar å jag glömde helt bort att fråga..

Jag fick med instruktioner + att BM visade mig hur det skulle sitta. Jag försöker mig på en beskrivning:
    I mitten på mitt bälte finns en söm, precis mitt på den mjuka delen av kardmorren, denna söm ska sitta mitt fram på blygdbenet. När den e där ska bältet sitta rakt horisontalt bak över rumpan, korsas där och dras fram för att mötas längst framme vid sömmen igen. Hur hårt det ska sitta känner man, men liite tightare än vad man först kanske kan tycka e bekvämt (men absolut inte så hårt att det blir jobbigt att röra sig eller så). Bältet ska kännas att det ger stöd och man blir mer stabil i området. Hoppas det hjälper dig!! :D
  • c4trin

Jag börjar nog också bli förkyld, vilket inte blir bättre av att jag sovit dåligt de senaste veckorna. Det går an när man har semestermen nu när jag börjat jobba igen e de jobbigt att inte sova. :( Drömmer massa, vaknar minst 1 gång i halvtimmen osv, drygt!

• c4trin

Yr som sjutton idag, tog blodtryck på jobbet som visade lågt. Riktigt jobbigt att va så yr hela tiden, längtar bara hem nu. Hur har ni andra det med trycket?

• c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-04 13:10:26 följande:
    Apropå nåt helt annat. Vet att det pratades babyskydd men har nog missat vad ni andra ska ha. Har tittat på ett brio babyskydd med isofix bas idag som jag förmodligen kommer slå till på. Men har ingen erfarenhet av det. Någon som vet?

Vi ska ha Brio go babyskydd med bas, isofix e insatt i bilen. Verkar jättesmidigt! Vi har känt o klämt på den innan vi bestämde oss. Plus e att den går att ha i vagnens chassi också :)
  • c4trin
    K87 skrev 2013-09-04 15:01:26 följande:
    Hoppas jag får vara kvar här trots att jag är beräknad 1:a feb

Självklart o grattis till flickan :D
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-04 15:22:47 följande:
    Ja det verkar supersmidigt :) Helt löjligt. Får köpa det av en för 200kr :D 

Perfekt ju! Hade jag varit du hade jag slått till direkt :D
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-09-04 19:55:20 följande:
    Hela magen e öm efter rul! Känns ju som man gjort 100 situps eller nåt! Fler som fått de?

Känns ju så där att som gravid stoppa i sig en massa piller:/ nyss tagit min kvälls dos me 5 piller! Stackars bebis!
    Nej inte så illa för min del, var lite öm runt naveln bara o i nedre delen av magen men de försvann snabbt med lite shopping för min del ;)

Ja piller känns sådär trots att de ska vara säkra. Jag fick sluta med några när jag blev gravid men någon finns kvar + vitaminer o järn så blir de en del iaf   
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-09-04 20:30:32 följande:
    Hehe shopping är bra;) Ja hade de bara varit vitaminer med så hade de inte känts så farligt! Men när man ska ta en massa andra piller så blää då känner man sig kass! Tar ju redan 4 piller om dagen för illamåendet, nu skulle ja öka sömnpillerna så jag ska ta 2 å sen 4 citodon och 4 panodil om dagen! Men kommer nog faktiskt försöka stå ut me smärtan när jag kan å bara ta dom när jag inte står ut ju! Känns ju inte så kul att utsätta bebisen för alla dom pillerna

Nej de låter inte kul, själv e de bara Levaxin utöver vitaminer o så + astmamedicin, men de känns som att de räcker också! Förstår stt de känns trist :(
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-04 21:39:04 följande:
    Nu står det hemma hos mig och jag är SÅ nöjd :) Skönt att ha den biten avklarad. Då var det bara vagnen sen också :P 

Härligt, vilken vagn har ni siktat in er på då? :)
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-05 07:52:55 följande:
    Inget bestämt än faktiskt. Men jag har gått och blivit lite fixerad vid teutonias vagnar. Först var det en cosmo jag ville ha men nu kollar jag på mistral s som verkar ännu smartare. Ska köpa begagnat och det dyker upp lite här och nu i alla möjliga prisklasser och skick så det är ju bara att haffa när man hittar något. Kronan är jag också lite förtjust i. Vad vill/kommer ni skaffa?

Vi har bokat en Brio Go vagn :) Superfin tycker vi!
Svar på tråden BF januari 2014