Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

sunnydays skrev 2013-06-17 09:26:03 följande:
    Håller tummarna för ett fint pickande hjärta.

Hjärta Tack :D 
  • LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-06-17 10:24:24 följande:
    Å nu börjar den äkta gravidmagen att puta ut. Känns kul men ändå lite märkligt då folk garanterat kommer att se men inte våga fråga. När ska man berätta för "alla"? Har ju bara berättat för de närmaste!
    Jag tänker berätta för "alla" efter jag varit på kub-testet om det känns ok. Då är jag i vecka 13. Om det ens finns några kvar att berätta för. Har ju bara berättat för några få men folk i min omgivning har så svårt att inte sprida ryktet. Rena löpelden :P
  • LeaveMeAlone

Är skillnaden på gratisförsäkringen och de "riktiga" att man täcker upp för om barnet har något problem eller sjukdom redan från födseln? Till sonen hade jag trygg hansas gratis gravidförsäkring som gällde tills barnet var 6 månader. Efter det tecknade jag en ordentlig sjuk och olycksfallsförsäkring för honom som har varit bra. Men hade han tex haft ett hjärtfel eller liknande från start så hade det säkert inte blivit speciellt bra!?

Ultraljudet idag visade en liten bebis med tickande hjärta iaf! Är så glad och lättad! Nu kan jag slappna av lite mer fram tills kub iaf :D 

• LeaveMeAlone
    Wilmis07 skrev 2013-06-17 21:19:06 följande:
    Jag kommer att teckna en gravidförsäkring hos trygghansa,den som kostar. Kommer även att teckan en riktig försäkring till bebisen dirket när den kommer ut,för som sagt ju renare journal den har desto lättare är det.
    Ska inte gravidförsäkringen fungera så att den går över i en "riktig" barnförsäkring så fort barnet är fött? Ja som du säger, det är en djungel. Lika att kolla upp. I bästa fall behöver man inte utnyttja försäkringen. Men behövs det så är det ju lika att ha det klart från start. 
  • LeaveMeAlone
    Wilmis07 skrev 2013-06-17 21:46:07 följande:
    Ja jag fick höra at det var bästa att teckna en barnförsäkring på barnet fast man hade gravidförsäkringen,men det är snart 6 år sedan så de är ju ett tag sen. Jag kan ju även ha missförstått det hela Obestämd. Men jag vet att jag tecknad separat  på dottern och även den var gratis i 6 månader.
    Ja man får väl höra sig för helt enkelt. Jag är väl typen som tänker att "varför utgå ifrån att det blir fel från början". Men det kanske man får ångra om man väntar också. 
  • LeaveMeAlone
    Wilmis07 skrev 2013-06-17 22:03:58 följande:
    Ja om nu säger jag om, inte gravidförsäkringen gäller även efter att barnet fyllt 6 månader utan den måste tecknas om med hälsodeklaration så kan det ställa till en massa problem. Sen kommer det ju alltid finnas saker försäkringen inte täcker tex olika sjukdomar,diagnos mm.
    Ja det där är säkert lite olika. Jag utgår bara ifrån hur det var för 9 år sedan då jag var gravid med sonen. Då räckte det att jag hade gratisförsäkringen tills sonen var 6 månader sedan hade jag ett möte med dom och tecknade den försäkring som han skulle ha framöver. Minns inget om någon hälsodeklaration.
  • LeaveMeAlone
    mariafii skrev 2013-06-18 08:03:32 följande:

Va underbart med ett litet tickande hjärta :)
    Verkligen underbart! En otrolig lättnad och jag har känt hur längtan efter den här bebisen börjar smyga sig på. Nu vågar jag se fram emot det igen :) Längtar tills jag får se den igen i juli och augusti..Otålig! 

• LeaveMeAlone

Jag har nog tänkt att köpa just en fleece-overall och ha åkpåse i vagnen. Det blir ju väldigt varmt i vagnen om man har en bra åkpåse. En varmare overall känns egentligen bara aktuellt om man vill ha bebben uppe i bärsele istället för i vagnen. Jag har fått både overaller och åkpåse av vänner. Min son född mitt i högsommaren så finns inte så mycket passande kläder. Blir till att köpa mycket nytt :) Längtar tills att börja handa. Finns ju inget roligare än babykläder :P 

• LeaveMeAlone
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-20 08:58:10 följande:
    Jag har nog tänkt att köpa just en fleece-overall och ha åkpåse i vagnen. Det blir ju väldigt varmt i vagnen om man har en bra åkpåse. En varmare overall känns egentligen bara aktuellt om man vill ha bebben uppe i bärsele istället för i vagnen. Jag har fått både overaller och åkpåse av vänner. Min son född mitt i högsommaren så finns inte så mycket passande kläder. Blir till att köpa mycket nytt :) Längtar tills att börja handa. Finns ju inget roligare än babykläder :P 
    Jätteroligt :) I augusti kommer jag nog börja trilla in på baby-avdelningarna i affärerna :P Känns för tidigt att börja handla än.
  • LeaveMeAlone
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-20 09:50:48 följande:
    Jätteroligt :) I augusti kommer jag nog börja trilla in på baby-avdelningarna i affärerna :P Känns för tidigt att börja handla än.
    Åh, vad roligt! Undrar om jag kan lura dit min gubbe med motiveringen att jag ju fyller jämt i höst! :P 
Svar på tråden BF januari 2014