• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla
    SaraKarla skrev 2013-05-27 12:49:29 följande:
    Nu tvekar jag inför KUB igen. Har läst och läst om det. Många som får dåliga resultat helt i onödan på KUB, då det vid FVP visar att barnet är friskt. Hur kommer det sig? Verkar vara jättevanligt och väldigt opålitligt?! I alla fall om man googlar och läser här på FL.
    Vet att vi redan pratat om detta tidigare i tråden. Men jag kan som sagt inte bestämma mig. Nu lutar det plötsligt åt att inte göra KUB. Känns bättre att bara ta allt som det kommer. På RUL kan man väl se en del också sen?
  • JochD
    SaraKarla skrev 2013-05-27 13:39:57 följande:

Nej, inte på hälsosamtalet. Men på inskrivningen tas prover osv
    Tack så mycket! :)
  • c4trin

Du har rätt till att få ut din journal 1 gång om året men de flesta är snälla o ger ut iaf. Skriv en fullmakt (går bra för hand) o ta med den så blir de säkert inga problem alls (jobbar med sånt) :)

• Flikkan

Och jag har åkt på halsfluss :(
    Har sådant illamående för att jag inte får i mig mat och när jag äter håller jag på och kräks upp maten!! :(

• Malimari
    Flikkan skrev 2013-05-27 14:44:30 följande:
    Har sådant illamående för att jag inte får i mig mat och när jag äter håller jag på och kräks upp maten!! :(

Urk, låter som en hemsk kombination :(
    Krya på dig! 
  • Aadomeniqe

Verkar: jajamen :) så himla gott alltså , men något jag inte kan käka är grillat ,. Ush kräks på det

• Chaplin89

Lamouri: här görs inte gynundersökning på inskrivningen. Tror inte jag gjorde en enda under hela graviditeten, bara efteråt så de såg att allt såg ok ut efter förlossningen :)

• Lua
    Flikkan skrev 2013-05-27 14:44:30 följande:
    Jag fick också halsfluss för några veckor sen, var tvungen att ta antibiotika från mitten av v 6 i tio dagar, det var verkligen inte kul när man redan mådde så illa :( Kämpa på!
  • fluu
    Mymemlan skrev 2013-05-27 07:34:22 följande:
    Mitt temprament svänger - arg, glad och ledsen. Jätteorolig att sonen ska råka ut för nån olycka, 3,5 år och alltid med mig och min sambo eller pappan och hans sambo. Hans pappa vet inte att vi ska ha en så han undrar varför jag blivit ännu mer hönsmamma...

Någon som har tips mot förstoppning som man får i sig trots illamående? Är så hård i magen att jag har jätteont till och från :(
    Katrinplommon/juice,aprikoser,linfrö(men ät inte så mycket som gravid),messmör,drick mycket och rör på dig är de vanliga tipsen.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Josefine02 skrev 2013-05-27 07:49:06 följande:
    Berättade för föräldrar och svärföräldrar igår, och svärmor började stortjuta! Haha så underbart! Föräldrarna var mer lugna men ändå glada, och sa inte så mycket.. Konstigt nog.. :(
    De kanske är som min mamma. Hon blev jätteorolig när jag väntade dottern. Hon själv har förlorat ett barn på förlossningen så hon var jätterädd att det skulle hända något. Hon började inte visa riktig glädje på flera månader efter jag berättat.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden BF januari 2014