• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-27 13:07:29 följande:
    Hej på er. Snabb fråga, görs det gyn undersökning första inskrivningssamtalet? Kram
    Inte varit med om det nej. Jag gjorde en del gynundersökningar under hela graviditeten,men det var för att jag får kronisk svampinfektion av att vara gravid. Är det inget speciellt gör man nog inte det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • avenell
    SaraKarla skrev 2013-05-27 13:40:49 följande:
    Vet att vi redan pratat om detta tidigare i tråden. Men jag kan som sagt inte bestämma mig. Nu lutar det plötsligt åt att inte göra KUB. Känns bättre att bara ta allt som det kommer. På RUL kan man väl se en del också sen?
    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har läst på en massa om KUB och ena minuten har jag bestämt mig för att jag vill göra det, för att i nästa minut ha bestämt att jag inte vill göra det.

Jag lutar nog mest ändå åt att inte göra det, av den enkla anledningen att jag inte vet vad jag skulle göra med resultatet. Man får ju inga klara svar utan endast en riskbedömning. Det är ju ingen sanning. Det som talar för att göra testet är att jag är så rädd att något är fel på barnet och att det dör sent i graviditeten, vid födseln eller kort därefter.

Jag gick in i vecka 7 igår så man måste ju ändå bestämma sig relativt snart för att sen kunna boka tid för testet.

Jag känner mig hemskt vilsen. Hjälp!
  • heartems

Från att alltid ha sagt nej till KUB ( gjorde det inte med dottern ) så har jag nu bestämt mig för att göra det. Visar det sig att risken är hög för down syndrom så spelar det ingen roll för oss. Lika välkommet för det! Visar det sig däremot att det är någon mer allvarligt så går vi nog vidare med det.

Jag ser det lite som att få se bebisen också. Här görs bara ultraljud i vecka 18 och jag som har noll symtom vill verkligen ha ett innan så jag får se att bebis lever :)

• Kärleksmiraklet
    heartems skrev 2013-05-27 16:14:05 följande:
    Från att alltid ha sagt nej till KUB ( gjorde det inte med dottern ) så har jag nu bestämt mig för att göra det. Visar det sig att risken är hög för down syndrom så spelar det ingen roll för oss. Lika välkommet för det! Visar det sig däremot att det är någon mer allvarligt så går vi nog vidare med det.

Jag ser det lite som att få se bebisen också. Här görs bara ultraljud i vecka 18 och jag som har noll symtom vill verkligen ha ett innan så jag får se att bebis lever :)

har också funderat på KUB, i vilken vecka gör man de?
  • heartems

Här görs kub i vecka 12 :) Men blodproverna ska tas i vecka 10

• Potatis

Hej alla! :)

Idag har jag för första gången under min graviditet varit hos barnmorskan för lite information. Spännande! Har bokat in tid nu för att träffa läkaren (medicineras), samt inskrivningstiden. Gravid Nu börjar det kännas mer verkligen. Har dock bara gått in i vecka 6. Hade mitt första riktiga illamående idag. FY! Kräks

• Flikkan

Ja usch! Det vart snabba ryck när jag sa att jag inte kan äta och är gravid!
    Fått en tio dagars kur med penicillin 3 om dagen!
    Blä :(
    Jag som är så sugen på grillat!!

• AnnaSthlm

Varit på vul idag, allt såg bra ut med ett tickande hjärta. Läkaren mätte till v9+0, beräknad ankomst vid årsskiftet.

Ska på inskrivningssamtal imorgon, hade ren tur att någon hade precis avbokat en tid (ringde idag) på MamaMia på Götgatan.

Vill gärna ordna tid för KUB och alla andra prover som kan visa om allt är bra.

• fluu

Gud.Vad.Jag.Mår.Illa. 
    Mår illa jämt och det blir mycket värre så fort jag äter. Önskar att jag kunde ta en tablett så jag får i mig allt jag behöver och slapp äta.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden BF januari 2014