Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

vilja89 skrev 2013-08-23 12:35:21 följande:

Nu har jag köpt en gravidbola :) 
    Hittade nya på tradera för 188:- inkl. kedja och frakt! Hoppas det funkar nu ;) 

Har en bola :) köpte direkt efter kub ul för att fira att vi sett bebisen.
  • popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-08-23 16:58:41 följande:

Jag är inte så orolig för förlossningen i sig, utan mer efteråt. Kommer jag ha lika ont som sist? (Kunde inte sitta på fleeera dagar) Kommer jag få framfall?

Jag har läst och sett så mycket om promblem som uppstår för kvinnor efter förlossningen. Det är hemskt.

Av erfarenhet så var det såååååå skillnad efter andra barnet. Knappt öm efteråt. Kändes jättebra :)
  • popcornplaya

Ni som fött barn innan. Hur upplevde ni förlossningen? Vad hade ni för smärtstillande?

Själv älskar jag att föda barn! Hade gärna gjort det varje månad ;) har använt lustgas båda mina förlossningar och den är underbar ;)

• popcornplaya
    angie91 skrev 2013-08-23 18:44:42 följande:

ja hade ingen smärtstillande.. eda sattes men hann inte ens börja verka..

ja skulle kunna ta ert värkarbete utan problem om ja sluppit krystvärkarna.. fick panikångest o kunde inte andas alls..
    LinaThulin skrev 2013-08-23 17:57:14 följande:Åååå.... Förlossningen. Jag ser också bar fram emot den då mina tidigare gått bra.

Men en annan fråga. Hur bäddar ni liggdelen på vagnen ? Åkpåse första tiden, men bär det blir varmare ? Täcke och kudde ? Undrar om jag bör köpa täcke och kudde eller om pläd och filt duger bra ?

ja kör på en fårulls åkpåse på vintern o sen blir de fleeceoverall o filt.. o sen svalare kläder o filt.. osv..

inget täcke asså
    ??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Själv tyckte jag det va såååå skönt med krystvärkarna. Att få jobba aktivt istället för att bara andas igenom värkar. Och sån häftig kraft som kroppen har inom sig! Däremot älskar jag inte känslan när huvudet precis står och spänner men det är ju en så kort stund.
  • popcornplaya

Min första startade hemma halv ett på natten med att vattnet gick sen va han ute kvart över fem på morgonen. Andra tog ca en timme från att vattnet gick också.

Är lite nervös för hur det blir denna gång men vi har som tur är väldigt nära till förlossningen. Ca 1 min med bil.

• popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-24 09:48:58 följande:

Har börjat skriva lite på en inköpslista till Ullared (och/eller någonannanstans om de inte har vad jag vill ha såklart). Jag tycker de e svårt att veta vad jag ska ha med.. Ni som redan har barn kanske skulle kunna hjälpa mig? Svårt att inte köpa för mycket/lite när de e första barnet! Är något rentav onödigt?
    Detta e med änsålänge:

Nappar
    Flaskor
    Babynest  
    Sängkläder
    Spjälskydd
    Dinglisar 
    Filt
    Åkpåse/ fleeceoverall
    Nagelvårdssett
    Termometer till att ha i vagnen
    "Fårskinn" att ligga på i vagnen
    Babygym
    Våtservetter
    Babytvål
    Amningsskydd
    Hopfällbar babybalja (vet precis vilken sort)
    Nässug
    Blöjhink + refill
    Badstöd    

Vagn, säng, skötbord osv e redan planerat sedan tidigare och vet var vi ska köpa!       

Vore VÄLDIGT tacksam för tips!! 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Termometer till vagnen känns väldigt onödig. Du känner på din bebis om h*n är för varm eller kall. Sen förutom tvål så ännu viktigare är babyolja att ha i badet för dom blir väldigt lätt torra.
  • popcornplaya

Har börjat skriva lite på en inköpslista till Ullared (och/eller någonannanstans om de inte har vad jag vill ha såklart). Jag tycker de e svårt att veta vad jag ska ha med.. Ni som redan har barn kanske skulle kunna hjälpa mig? Svårt att inte köpa för mycket/lite när de e första barnet! Är något rentav onödigt?
    Detta e med änsålänge:

Nappar
    Flaskor
    Babynest  
    Sängkläder
    Spjälskydd
    Dinglisar 
    Filt
    Åkpåse/ fleeceoverall
    Nagelvårdssett
    Babygym
    Våtservetter
    Babytvål
    Amningsskydd
    Nässug
    Blöjhink + refill
    Badstöd    

Vagn, säng, skötbord osv e redan planerat sedan tidigare och vet var vi ska köpa!       

Rumpsalva är väldigt bra att köpa också.
  • popcornplaya

Detta e med änsålänge:

Nappar
    Flaskor
    Babynest  
    Sängkläder
    Spjälskydd
    Dinglisar 
    Filt
    Åkpåse/ fleeceoverall
    Nagelvårdssett
    Babygym
    Våtservetter
    Babytvål
    Amningsskydd
    Nässug
    Blöjhink + refill
    Badstöd    

Och skötbädd till skötbordet om det inte följer med i det bordet du ska köpa. Även lite småhanddukar är bra att lägga under rumpan på skötbordet ifall det händer olyckor är det lätt att tvätta.
  • popcornplaya

Detta e med änsålänge:

Nappar
    Flaskor
    Babynest  
    Sängkläder
    Spjälskydd
    Dinglisar 
    Filt
    Åkpåse/ fleeceoverall
    Nagelvårdssett
    Babygym
    Våtservetter
    Babytvål
    Amningsskydd
    Nässug
    Blöjhink + refill
    Badstöd    

Rumptermometer är bra att ha hemma också ifall bebis blir sjuk.
  • popcornplaya
    SB2011 skrev 2013-08-24 10:05:25 följande:
    Fast sånna handdukar är de bättre att ta på Ikea! Dom är billigare där! :) ett litet tips bara
    Ikeas småhanddukar var bra till mkt men för små att ha under rumpan tyckte jag.
Svar på tråden BF januari 2014