BF januari 2014
Nu har jag köpt en gravidbola :)
Hittade nya på tradera för 188:- inkl. kedja och frakt! Hoppas det funkar nu ;)
Nu har jag köpt en gravidbola :)
Hittade nya på tradera för 188:- inkl. kedja och frakt! Hoppas det funkar nu ;)
Jag är inte så orolig för förlossningen i sig, utan mer efteråt. Kommer jag ha lika ont som sist? (Kunde inte sitta på fleeera dagar) Kommer jag få framfall?
Jag har läst och sett så mycket om promblem som uppstår för kvinnor efter förlossningen. Det är hemskt.
Ni som fött barn innan. Hur upplevde ni förlossningen? Vad hade ni för smärtstillande?
Själv älskar jag att föda barn! Hade gärna gjort det varje månad ;) har använt lustgas båda mina förlossningar och den är underbar ;)
Min första startade hemma halv ett på natten med att vattnet gick sen va han ute kvart över fem på morgonen. Andra tog ca en timme från att vattnet gick också.
Är lite nervös för hur det blir denna gång men vi har som tur är väldigt nära till förlossningen. Ca 1 min med bil.
Har börjat skriva lite på en inköpslista till Ullared (och/eller någonannanstans om de inte har vad jag vill ha såklart). Jag tycker de e svårt att veta vad jag ska ha med.. Ni som redan har barn kanske skulle kunna hjälpa mig? Svårt att inte köpa för mycket/lite när de e första barnet! Är något rentav onödigt?
Detta e med änsålänge:
Nappar
Flaskor
Babynest
Sängkläder
Spjälskydd
Dinglisar
Filt
Åkpåse/ fleeceoverall
Nagelvårdssett
Termometer till att ha i vagnen
"Fårskinn" att ligga på i vagnen
Babygym
Våtservetter
Babytvål
Amningsskydd
Hopfällbar babybalja (vet precis vilken sort)
Nässug
Blöjhink + refill
Badstöd
Vagn, säng, skötbord osv e redan planerat sedan tidigare och vet var vi ska köpa!
Vore VÄLDIGT tacksam för tips!!
Har börjat skriva lite på en inköpslista till Ullared (och/eller någonannanstans om de inte har vad jag vill ha såklart). Jag tycker de e svårt att veta vad jag ska ha med.. Ni som redan har barn kanske skulle kunna hjälpa mig? Svårt att inte köpa för mycket/lite när de e första barnet! Är något rentav onödigt?
Detta e med änsålänge:
Nappar
Flaskor
Babynest
Sängkläder
Spjälskydd
Dinglisar
Filt
Åkpåse/ fleeceoverall
Nagelvårdssett
Babygym
Våtservetter
Babytvål
Amningsskydd
Nässug
Blöjhink + refill
Badstöd
Vagn, säng, skötbord osv e redan planerat sedan tidigare och vet var vi ska köpa!
Detta e med änsålänge:
Nappar
Flaskor
Babynest
Sängkläder
Spjälskydd
Dinglisar
Filt
Åkpåse/ fleeceoverall
Nagelvårdssett
Babygym
Våtservetter
Babytvål
Amningsskydd
Nässug
Blöjhink + refill
Badstöd
Detta e med änsålänge:
Nappar
Flaskor
Babynest
Sängkläder
Spjälskydd
Dinglisar
Filt
Åkpåse/ fleeceoverall
Nagelvårdssett
Babygym
Våtservetter
Babytvål
Amningsskydd
Nässug
Blöjhink + refill
Badstöd