Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

Barnens hus i konkurs och ska ha utförsäljning på onsdag i vissa butiker. Undra om det är värt att åka till Gbg och kika på vagn.

• popcornplaya
    kallemaja skrev 2013-08-20 17:30:11 följande:

En fråga, ni som vill får svara..men hur är ert sexliv under graviditeten? Känner ni att det är lika aktivt som vanligt ;) kul att höra om era gravhormoner påverkar er positivt el negativt :)

Mitt sexliv har inte vart speciellt aktivt sen jag blev gravid med första barnet ;)
  • popcornplaya
    annadenise skrev 2013-08-21 17:16:36 följande:

Nu har vi köpt en vagn:) det blev en brio smile, och vi tog alla delarna, babyskydd, sittdel och liggdel. Den kommer i mitten på september:) vi hittade ett paketerbjudande och slog till:)

Köpte också en smile idag :) fast i butik så den står redan här hemma. Men jag köpte inte babyskyddet då jag redan har ett.
  • popcornplaya

Angående drömmar så har jag hittills inte drömt nått konstigt men de andra gångerna har jag drömt massor konstigt. Det vanligaste att mannen va otrogen men aldrig med tjejer utan drömde alltid att han blev homosexuell och lämnade mig för andra män ;)

• popcornplaya
    sagalo skrev 2013-08-21 20:17:09 följande:
    Haha! Vad kul. Har inte heller drömt något konstigt denna gång, första veckorna hade jag några drömmar där både jag och sambon var otrogna men det är allt. Med dottern hade jag jättemycket såna drömmar och även massa konstiga förlossningsdrömmar där jag födde bl.a. kattungar och en fullvuxen man. Saknar ju nästan dessa konstigheter nu ;) Men sover i alla fall som en prins!
    När jag väntade sonen så födde jag en kattunge ;) och tyckte det va konstigt men i drömmen berättade dom för mig att det var vanligt att det blev så ibland.

Med dottern drömde jag att jag födde ut typ en femåring, rödhårig och med glasögon.
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-22 09:26:37 följande:

Jag var också där med en kompis. När jag kom dit hade hon redan köat 1 timme så jag slapp köa så lång tid in iaf. När vi va färdiga va ju kön att betala ut sig nästan vid ingången så de tog sin tid.. Hittade lite småsaker men ingenting stort faktiskt, lite nappar, nappflaskor, nån body o dregglis osv. Skulle kolla efter babynest tänkte jag men hittade inte, aja Ullared på måndag så där e kanske en del saker också ;)

Men de e alltid roligt med lite shopping! 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Åh Ullared!!! Ska dit i oktober tänkte jag.
  • popcornplaya
    M Hedell skrev 2013-08-22 10:03:25 följande:

Jag och shopping Hjärta Va jag älskar att fynda! Har idag hittat en spjälsäng med alla tillbehör (madrasser, 2 spjälskydd, täcke, kudde och sänghimmel) på en lokal köp & sälj-sida på fb för 400:- Den är dock vit och vårt sovrum går i svart och grått i olika nyanser så har egentligen letat efter en spjälsäng i antingen grått eller svart med det verkar inte vara så vanligt så nu är frågan, är det ett hästjobb att måla om en spjälis? Och törs man dra på sån färg som går att köpa på tex jula eller rusta? Eller spraymåla?

När jag fick mitt första barn målade jag om en spjälsäng från röd till vit. Pilligt men det gick bra. Angående sprayfärg skulle jag googla. Har ingen aning om det är farligt.
  • popcornplaya
    annadenise skrev 2013-08-22 16:06:50 följande:

Min ena kompis som har vagnen bor i en liten mindre stad, men har sina svärföräldrar på landet och kommer köra där med vagnen ibland. De har tydligen provkört den där och det ska inte vara några problem. MEN om man man bor på landet och kommer att köra på grusvägar VARJE DAG, kanske man ska fundera på brio go, där man kan byta ut framhjulen till större hjul för terräng/vinterkörning. googla och se om du kan hitta några recensioner om respektive vagn.
    Barnvagnsbloggen har en jättebra jämförelse mellan brio smile och go.
  • popcornplaya
    Madfih072 skrev 2013-08-23 07:25:40 följande:

Hej! Väntar mitt första barn i februari och har bara en liten fråga till er kunniga människor. Imorse när jag vaknade var det lite rosa blod på pappret. Är detta något jag behöver oroa mig för? Är det någon annan som har haft så? Är i vecka 14.

Det är vanligt att blöda utan att det behöver va nån fara.
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-23 08:18:19 följande:

Hej tjejer! Jag funderade en del på förlossning och så nu när man vet att allt e som de ska efter RUL. Jag har läst lite o tänkte tipsa er som inte redan har 100 koll på en sida som förklarade fördelarna med de olika förlossningsställningarna bra http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/Forlossningsstallningar/

Det finns säkert andra bra sidor men denna var bland de första jag hittade! Jag e snart halvvägs och vet att de e lång tid kvar men jag känner att jag gärna vill vara påläst i god tid :) 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Mitt tips är att läsa på och veta lite vad som finns men att ha öppet sinne och känna efter vad som känns rätt när det väl är igång.

Inför första barnet skulle jag absolut inte föda i gynställning. Men det blev så med båda barnen. Kändes skönast att ligga i sängen på rygg lite halvsittandes.
Svar på tråden BF januari 2014