Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

kallemaja skrev 2013-08-27 12:37:04 följande:

Nån som har lite koll och kan göra en lista på BF och kön!

Vore kul :)

Finns en länk till bf lista i trådstarten.
  • popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-27 14:13:11 följande:

Men carenan är inte den mer sulky liknande? kanske bara något jag har fått för mig. Om jag ska ha en helt dubbel hade jag velat ha babyjogger city mini double GT Men dem finns ju knappt begagnat tyvärr. Hade de funnits så hade jag definitivt tatt en sån hellre.

Allra helst hade ju bugaboo donkey varit the one men jag är för snål för de helt enkelt tycker de finns så mycket annat att lägga pengar på när de ska inhandlas saker till bebben ;)  

Googla carena double swing. Är brio som gör dom.
  • popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-27 15:12:49 följande:

Dem har jag aldrig sett innan. ja den ser lite smidigare ut än babytravels
    Har du en carena själv? 

Hade en innan men den hade blivit mögelskadad i garaget så jag ska köpa en ny. Väldigt smidig och lättkörd. Var bara nöjd med den. Kostar 3000 ny här i stan nu. Annars brukar dom kosta 4600-5000kr
  • popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-27 16:10:43 följande:
    Sa till sambon igår att man skulle bo närmare en storstad när man ska handla till bebis för de finns både bättre priser på nytt och mer val i begagnat. Vart bor du?
    Trollhättan så inte direkt en storstad :)
  • popcornplaya

Jag har också problem med fogarna. Har haft det alla gånger. Det är skit... Och ännu jobbigare när man har barn att ta hand om.

• popcornplaya
    LillaEgo skrev 2013-08-28 05:06:25 följande:

Förresten, om jag VET befruktningsdag (körde ÄL-test som visade positivt lördag 27/4, hade sex två gånger sön 28/4 och sen var sambon bortrest en vecka) - OM jag får ett annat BF på RUL idag, hur funkar det..? Hittills är jag och bm oense då hon går efter sista mens och snurran trots att jag förklarat att jag har kort menscykel osv så hon och jag är inte riktigt i samma vecka!

Sjukvården kommer gå efter rul datumet.
  • popcornplaya

Med första barnet diffade datumet med en dag mot sm, födde 5 dagar innan.

Andra barnet flyttades jag tillbaks 3 veckor mot sm, födde 10 dagar innan.

Denna gång flyttades jag fram 2 dagar mot sista mens. Får se när denna kommer.

Det är bara att gå efter det datum man får på rul för det kommer sjukvården att göra. Sen kommer bebis nån gång runt det datumet. Det är ju bara ett ca datum.

• popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-08-28 10:20:46 följande:
    Tkr datum är spännande, jag fick veta under 2 vul och 2 ul att jag skulle få kring 7 januari, det stämde överen, men helt plötsligt vid RUL då skulle jag få kring 13. Funderar också vad som gör att det helt plötsligt diffar?
    Därför att det inte är en exakt vetenskap. Det är därför det anses normalt att få två veckor innan eller efter.
  • popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-08-28 10:51:53 följande:
    men flera har ju skrivit här att dem aldrig ändrar ett bf om man gjort KUB ??? verkar konstigt.
    Är nog olika sjukhus. Här ändrade dom mig med en dag från kub till rul.
  • popcornplaya
    Josefine02 skrev 2013-08-28 10:50:49 följande:

En fråga. Hur ställer ni er till att färga håret? Både hemma och hos frisör? Jag har läst och hört så olika om det. Att det inte är så nyttiga kemikalier kan man ju själv förstå men hur mycket påverkar det barnet? Jag har världens utväxt och ser ut som en skata i håret och vill färga nuuu! :( Färgade hemma själv i v.12 men tog det försiktigt och gnuggade inte in så långt i hårbotten då. Men får ont i magen av tanken på om det skulle skada på något sätt! Men vill ändå så gärna inte se ut som en skata ;)

Jag färgar håret. Sen kanske jag inte färgar riktigt så ofta som jag hade behövt.
Svar på tråden BF januari 2014