Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

Behöver inte bry mig om sgi och sånt heller. Har inte arbetat så jag kommer få lägsta fp.

• popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 16:48:53 följande:

Är det någon som funderat på nya Emmaljunga super viking 2014? jag hade precis ändrat mig och ville ha en brio go men så såg jag denna, är mäkta imponerad vilken vagn alltså.
    man kan köpa en adapter och klicka i en extra sittdel och få en superfin syskonvagn eller så kan den användas som enkel vagn, finns fina sufflor att byta, jätte smart varukorg att klicka i i sidan (som extra tillbehör)

här kan ni läsa om den   http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Super_Viking-1958.html

nu har min hjärna börjat vela rejält haha .. 
    Påminner ganska mkt om åsnan.
  • popcornplaya
    kallemaja skrev 2013-09-11 07:33:13 följande:

En känslig fråga kanske men har ni fått svampinfektion? Min barnmorska säger att det är jättevanligt när man är gravid..

Men nu har jag haft det 6 ggr sen jag blev gravid..varje månad med andra ord..blir gaaalen!

Tar canesten oc blir av med det nån vecka sen är det tillbaka igen, känns inte bra att ta dessa "piller" tänk om det inte är bra?! Men samtidigt måste man ..det kliar ju fruktansvärt!! Canesten ska vara ok för gravida..har ni nån erfarenhet av detta?

Hur äter du? Försök undvika socker och dricka lite surt, typ tranbärsdricka. Men viktigt i alla fall att undvika för mkt socker.
  • popcornplaya
    Me2 skrev 2013-09-12 06:56:50 följande:

Tydligen finns det ingen annan hjälp att få än att bli sjukskriven ? Deprimerande....
    Alla prover ser bra ut, men jag är helt slut, helt urlakad och han där inne tar allt.

Ni som redan har två barn och väntar tredje eller uppåt, vad har ni för bil ?
    Vi måste köpa en större då vi kommer ha två som sitter i bältesstol och bebisen. Vi vill ha tre riktiga säten i bak för att få plats, men det begränsar verkligen valmöjligheterna.....

Vi hade en liten Opel Astra kombi innan som verkligen inte hade funkat med tre barn men köpte nyss "ny" bil. En Renault Grand espace. Den har tre riktiga säten bak. Och är huuuuuur rymlig som helst. Bagaget är också enormt. Du kan ställa in en vagn utan att fälla ihop den.
  • popcornplaya
    Me2 skrev 2013-09-12 14:39:06 följande:
    Än så länge testar jag med bara 25%, får se hur länge det fungerar...... Hade en väldigt bra läkare som sa att hon sjukskrev  mig så mycket som jag ville och kände att jag orkade, men jag vill juh verkligen jobba.
    Med de andra har jag pysslat en heldel, men nu skulle jag inte ens orka det.

Nu är det en timmes sov inte hämtning på dagis och skola smile1.gif
    popcornplaya skrev 2013-09-12 09:19:52 följande:Vi hade en liten Opel Astra kombi innan som verkligen inte hade funkat med tre barn men köpte nyss "ny" bil. En Renault Grand espace. Den har tre riktiga säten bak. Och är huuuuuur rymlig som helst. Bagaget är också enormt. Du kan ställa in en vagn utan att fälla ihop den.
    Vi har en Scenic som "andra" bil nu och så som den betett sig blir det tyvärr inga fler Renault i den här familjen (enligt maken). Däremot tycker jag väldigt bra om den, bara Scenicen i sig är väldigt rymlig och kommer vara min hämt och lämnings bil. Tror faktiskt inte jag heller behöver fälla ihop vagnen för att få in den....
    Vi har tittat på VW Sharan, den är så grymt dyr smile4.gif men underbart bagageutrymme och rymligt baksäte, men som sagt, hemskt dyr....
    Alla bilar kan ju krångla. Vår Opel krångla heeeeeela tiden! Jag läste MASSOR innan vi köpte Renault nu. Det stog mellan espace och vw sharan. Typ samma problem med bilarna verkar det som. Men espacen är billigare att köpa. Sen är det bara att hålla tummarna att man slipper ännu en krångelbil. Har bekanta som också har espace och deras har inte krånglat nått.
  • popcornplaya
    Malimari skrev 2013-09-12 19:09:24 följande:

Jag vill ha en Touran så småningom.. smile5.gif

Touran tycker jag själv är alldeles för liten. Fast det beror ju på vad man jämför med.
  • popcornplaya
    30maj skrev 2013-09-14 18:58:39 följande:

Än en gång, hur ska ni göra med vagen i vinter? Åkpåse och overall? Eller täcke? Eller en såndär åkpåseoverall, en sån med armar (sett på hm och kappahl bland annat) och filt?? Hmmm är så grymt osäker hur vi ska göra.... Tips?

Jag bäddar med täcke och kanske en filt. Sen har man ju locket på också. Brukar hålla sig väldigt varmt å gott i vagnen.
  • popcornplaya

Vet inte hur många stygn jag sydde med första men inte jättemånga. Dock var jag jätteöm efteråt och fick kissa i duschen i två veckor för att det sved så.

Andra barnet blev det ett stygn. Och kände mig nästan som vanligt i underlivet efteråt.

• popcornplaya

Måste bara få klaga av mig lite. Hade feber förra veckan och mådde skit. Denna veckan fick jag lunginflammation. Har så sjukt ont och mår skit. Äter penicillin och starka smärtstillande. Har knappt sovit på två veckor nu.

• popcornplaya
    SB2011 skrev 2013-09-15 12:29:10 följande:

Skönt att man inte e ensam då!

Hmm inte plocka dom? Men usch de e inget fint å ha en hårig mage:( nu när magen äntligen börjar komma!

Plocka på du. Det blir inte värre av att plocka. Har också sånna hår på magen. Fått varje grav. Är vanligt med mer kroppsbehåring.
Svar på tråden BF januari 2014