-
Som tur är så har vi inte långt att gå. Fick gå dit med henne imorse också och va helt slut efteråt. Vet inte vad jag gjort om vi haft längre att gå.30maj skrev 2013-09-04 12:27:10 följande:usch sånna dagar är fruktasvärda...hoppas ni inte har så långt hem? annars kanske nån snäll släkting vill hänga med och hämta:)?? -
Inte testat själv men hört om andra som gjort det och det har väll vart blandade resultat.vartjagängår skrev 2013-09-04 19:11:38 följande:Någon som har erfarenhet av akupunktur mot foglossning? Ringde bm idag & ska få prova på det..
-
Får du citodon? När jag vart gravid förr har jag inte fått äta det innan v.30 utan fått diklofenak istället.SB2011 skrev 2013-09-04 20:30:32 följande:Hehe shopping är bra;)
Ja hade de bara varit vitaminer med så hade de inte känts så farligt! Men när man ska ta en massa andra piller så blää då känner man sig kass! Tar ju redan 4 piller om dagen för illamåendet, nu skulle ja öka sömnpillerna så jag ska ta 2 å sen 4 citodon och 4 panodil om dagen! Men kommer nog faktiskt försöka stå ut me smärtan när jag kan å bara ta dom när jag inte står ut ju!
Känns ju inte så kul att utsätta bebisen för alla dom pillerna -
Till mig har dom alltid sagt att innan v.30 är det diklofenak som gäller och efter v.30 har jag kunnat ta citodon som jag tycker är en bättre tablett. Sjukvården är skumma ibland.SB2011 skrev 2013-09-04 20:52:38 följande:Va konstigt dom sa till mig att man inte gav diklofenak då de ökade risker för hjärtfel hos bebisen! Utan att citodon va den ända pillande som va starkare än vanliga panodil man kunde ta! -
Kanske har kommit nya direktiv sen jag va gravid 2010 sist.SB2011 skrev 2013-09-05 07:53:09 följande:Ja att de kan skilja så! Jag va tvungen att kolla på FASS igår efter du skrev för jag tar ju hellre mindre starka piller som man inte blir så väck i huvet av! Men där stod de oxå att de va risk för missbildningar spec i första å andra trimestern om man äter diklofenak ! Av de jag förstod av de! Är ju data nörd så vård termer är inte min grej! Men jag håller mig nog till dom starka pillerna å kämpar på för att låta bli att ta dom så ofta! -
Lite i händer och fötter ibland men när jag väntade första barnet var jag heeeeelt sjukt svullen! Men då var jag höggravid under sommaren.sunnydays skrev 2013-09-05 09:07:50 följande:Är det någon mer än jag som svullnar upp? Svullnar i hela kroppen. Känner mig som en köttbulle.
-
Här får man inte dvd i alla fall. Och inte filma med telefonen heller.Tokfrans skrev 2013-09-05 10:03:28 följande:RUL idag då, ska se om vi kan få reda på kön :D
Nån som vet om man kan be om en dvd? och hur mycket kan de kosta? Min mor som ville ha xD
-
Har köpt en vit overall med öron på luvan. Bebis kommer se ut som en isbjörn. Till dottern hade jag en rosa i fleece med öron och hon va såååå söt. Som en liten bumbibjörn!kokobell skrev 2013-09-05 15:11:28 följande:oj vad ni skriver mycket medans jag är borta! tack för klädråd! jag vågade snoka lite på tradera och ska kolla in grejer på lindex senare idag tänkte jag... för att se lite vad som finns. det verkade ju faktiskt inte alls så svårt att handla på tradera som jag har tänkt mig, jag orkar liksom inte kriga men jag har inte samma smak som de som krigar så det kanske är lugnt :) kom på att syrran ville ge mig en del grejer från sina bäbisar så jag ska börja där! nån mer än jag som tänker klä vinterbäbis i overaller som ser ut som djur tills de kräks (av det också)?
-
Och jättemjuk och go är den.Siiran skrev 2013-09-05 15:56:05 följande:Har med vit björnoverall. Är ju såå gulligt :)
-
Hämtade ut bärselen och amningskudden jag beställt.
Igår va jag även inne på förlossningen en vända för jag hade så ont i magen men troligen uvi. Fick lyssna på bebis hjärta och en liten kik på bebisen i alla fall som fortfarande är en pojke :)