Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

Tokfrans skrev 2013-09-30 10:35:19 följande:
    jo men nu är de inte bara nojan som är boven i allt, de är den som ligger i bakhuvudet.
    håller på att letar lägenhet då vi bor i en fjuttig liten etta som vi två knappt får plats i och ingen källare. Känner mig inte direkt "motiverad" till att köpa saker då heller.
    Sen pengar, har bara timjobb lite här och där och sambon är sjukskriven pga ryggskada, håller på att spara ihop till barn vagn och säng och skötbord och lite allt annat, är inte riktigt där än om man säger så att man kan handla såna saker.

så ja, får vänta liiite till som sagt. Glad
    Ja men då förstår jag allt.

Vi har inte bästa ekonomin så här blir det lite inköp varje månad. Sen har vi ju lite sen dom andra barnen. Har köpt lite klädesplagg, amningskudde, bärsele och en vagn. Har en del grejer kvar på min inköpslista men det får bli lite då och då som sagt.
  • popcornplaya

Jag hoppas på att kunna köpa det mesta som saknas när vi drar till Ullared nån gång i slutet av oktober.

• popcornplaya
    M Hedell skrev 2013-09-30 12:22:11 följande:

Ååh, dåligt samvete deluxe! smile4.gif Skulle göra lunch till barnen men var inte ett dugg hungrig själv (knaprar ju frukt mest hela tiden) och lite stressad över att svärmor ska komma och hämta hem dom över natten då jag och kompisen ska iväg imorrn så ville jag göra någon mat som går snabbt. Värmde på varmkorv och gjorde potatismos, bägge barnen hugger in med god aptit men 5-åringen säger att korven smakar lite konstigt, "det är gott mamma men det smakar lite konstigt" Tyst Smakar en bit och det smakar ILLA (jag gillar det inte i vanliga fall heller), kollar på förpackningen och självklart har jag lyckats klippa bort just precis datummärkningen... Dottern hade inte hunnit äta så många bitar, men sonen däremot hade nästan satt i sig hela korven som han hade fått Rynkar på näsan Bara hoppas nu att ingen blir dålig..

Har du ingen aning om när du köpt korvarna? Var det nån annan sort än ni brukar ha?
  • popcornplaya

Har sett bilder på massa kläder ni köpt till bebis. Känns som dom flesta gillar mkt färger och mönster? Eller har jag fel?

• popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-09-30 12:45:50 följande:
    Jag älskar färg och mönster, men även newbies kollektion där det inte är så mkt mönster :)  
    Jag älskar newbies kollektion. Är ganska allergisk mot för mkt färger om mönster. Gillar lite mer stilrent.
  • popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-09-30 13:02:22 följande:

Jag kräker på såna kläder dem säljer på hm till pojkar med bilar/ nallepuh tryck osv ,newbie är super sött men Älskar typ molo och sånt med rejält med färg oxå . smile1.gif
    Åh fy vad jag hatat såna tryck...... Även lindex bamsekollektion. Svärmor köper alltid massa såna bamseset till dottern.

Molo är jag inte superförtjust i. Inte heller typ meandi och pop. Men det är ju tur att inte alla har samma smak på kläder.
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-09-30 13:34:20 följande:
    Jag tycker det är viktigt att mitt barn har möjlighet att klä sig i alla världens färger! Det är ju barn :)

Jag relaterar barn med mycket färger och lekfullhet i alla fall :)

Har också extremt svårt för "reklamtryck" som jag kallar de. Tex "Disney-prinsessor", Nalle Puh, Blixten McQueen osv osv. Mest avskyr jag prinsessfärger/tryck och tyll och sånt krimskrams. Men vill min son/dotter ha det när den är så stor så den får välja kommer den att få möjligheten.

Gillar Molo, POP osv, men det är nog för att jag syr själv och är väldigt intresserad av sånna färgglada kläder. :)
    Nu när pojken är äldre har han ju lite mer att säga till om men han vill helst ha tröjor med "läskiga" grejer på typ döskallar och sånt.

Lekfulla är barnen vad dom än har på sig ;p
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-09-30 13:40:36 följande:
    Jag gillar inte heller tryck, och många gånger är dom dåliga och går sönder i tvätt. Men min son som snart är 4 ÄLSKAR blixten mqueen, så fick ge mig och låta han få lite såna tröjor, dock med noga koll på att det var bra tryck som inte gick sönder på en gång, och jag tror alla dom tröjorna var loppisfynd för lägga ut fullpris för dom kände jag inte för ;) 
    Haha sonen hade också en blixten period och visst fick det bli lite sånna kläder. Ibland får man bita ihop som förälder ;p det är dock inga kläder jag sparat utan gjort mig av med snabbt efter dom blivit urväxta.
  • popcornplaya
    Burberry skrev 2013-09-30 18:58:32 följande:

Sparkar.. Alltså tycker alla andra faktiskt det är mysigt när bebisen sparkar? För överallt läser man om hur mysigt det är.. Jag avskyr nämligen det, tycker det är otroligt irriterande, så fort man försöker ta det lugnt så börjar det. Får liksom myrkrypningar av det, ser inget mysigt alls med det..

Tycker det är supermysigt! Sen på slutet kan det ju va lite jobbigt ibland om man försöker sova och det blir väldigt livat.
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-09-30 20:15:10 följande:
    Men alla tycker kanske inte att moln är fult?

Det är svårt att beskriva ur pedagogiskt perspektiv hur det påverkar barnet med tex prinsessigt eller enfärgat osv. Det får man nog försöka läsa sig till kanske om man är intresserad. :)

Låter som din pojke klär sig fint. :)
    Tror det är en diskution vi inte ska ge oss in i. Det här med hur kläder påverkar alltså. Vi har olika åsikter om det här i tråden och det är nog bäst att enas om att oenas och att smaken är som baken ;)
Svar på tråden BF januari 2014