Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

SB2011 skrev 2013-09-02 20:40:29 följande:
    Fast för mig har de ju varit så! Sonen gjorde ju aldrig de i sitt gym sånt träna vi på soffan, sängen eller på en filt! Han låg å titta på leksakerna i gymmet sen somna han! Aldrig han lekte i den!

Men de e ju min erfarenhet av ett babygym! Din erfarenhet är annorlunda:)
    Alltså jag mena ju inte att det är fel att ha babysitter och inte ha babygym. Mena bara att det som är meningen att bebis ska träna i gymmet är svårt i babysitter men du skriver j själv att ni tränade sånt i soffan m.m. Det blir ju samma grej då som att ha en filt på golvet.

Älskar för övrigt babysitter. Speciellt sonen var en riktig babysitterbebis.
  • popcornplaya
    LillFrö skrev 2013-09-02 21:39:42 följande:

Ingen som har babyskydd från Brio? :)

Även om vi redan har babyskydd är jag sugen på ett brio endast för att vi skulle kunna ha det på vagnen.
  • popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 22:39:26 följande:

Det var den jag hade förut och tänkte köpa. Dumt nog lyssnade jag på rådet jag fick och köpte npgon som dels smskar skit och sen inte alls är lika bra.

Prata med bm om du är osäker. Apotekspersonal undrar man ibland om dom gått typ en internetkurs. Har fått alla möjliga konstiga svar när jag pratat med folk på Apoteket.
  • popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-09-03 06:57:50 följande:

Det finns ett till babyskydd som passar till Smile. Kommer inte ihåg vad den heter, något på A :)
    Jaså det visste jag inte. Fast det blir ju ändå att bi får köpa nytt då för det vi har funkar inte.
  • popcornplaya
    M Hedell skrev 2013-09-03 10:25:40 följande:
    Tack snälla! smile1.gif Provade det igår halva arbetspasset men tyckte det skavde galet mycket mot huden... Kanske får införskaffa ett par cykelbyxor eller liknande att ha under smile1.gif
    sunnydays skrev 2013-09-02 19:23:58 följande:Ni som har barn sen innan. Anväds babygym? Är det någon direkt skillnad mot att ligga i babysittern/babynest/på en filt och leka med leksaker?
    Mina två har älskat sitt babygym, så ett sånt har vi köpt även till den här lilla smile1.gif

Jag har aldrig haft mitt direkt mot huden, det hade nog vart obekvämt som du säger.
  • popcornplaya
    limerick skrev 2013-09-03 13:23:31 följande:
    Du menar alltså att du undanhöll informationen att du var gravid när du var på intervju?

Nu har du precis börjat men ännu inte berättat att du är gravid?

Nu har du dessutom varit sjuk och kommer bli sjukskriven flera veckor.

Du vågar inte ringa din chef och berätta.

Vilket intryck tror du att din chef kommer att få av dig?

Ibland måste man bita ihop.

Jag tycker att det minsta som kan förväntas av dig är att ringa chefen och berätta och sedan satsa på att komma tillbaks så snart det går.
    Hon har ingen som helst skyldighet att berätta om graviditet så tidigt. Det är upp till var och en att bestämma hur och när man vill berätta.
  • popcornplaya
    limerick skrev 2013-09-03 14:40:04 följande:
    Jag tror att generellt absolut är bättre att "bita ihop" och ringa chefen och meddela att man är sjuk och gravid istället för att gömma sig bakom ett email.

Men jag kan förstås inte ge dig några konkreta råd eftersom att jag inte har all fakta i din situation och inte är både läkare och psykolog.

Men andra här på forumet verkar ju vara frikostiga med råd, de kan säkert hjälpa till .
    Hade man haft ork att bita ihop hade man nog från början inte blivit sjukskriven för depression utan då hade man nog vart på jobbet. Och att folk på forumet är frikostiga med råd är kanske inte så konstigt, är det inte därför man är med i ett forum oftast?
  • popcornplaya
    Siiran skrev 2013-09-03 14:02:06 följande:

Tack så mycket för era fina ord. Min chef var mycket förstående och hoppas att jag ska må bättre snart. Till er som tycker att jag gjort fel, tror inte att ni vet hur det är att vara deprimerad och lägger därför inte energi på de orden. Man har iaf ingen skyldighet att berätta om grav. och var inte långt gången vid intervjun, dessutom är anställningen bara till jul och därför trodde jag att jag kunde jobba hela.

Kändes inte som min chef var sur alls och det var jätteskönt. Behöver nog koppla bort jobbet så mycket som möjligt nu så jag kan komma tillbaka med nya krafter sen. Man känner sig som en dålig människa som är deprimerad när man väntar barn, att man inte är överlycklig och så hela tiden. Känns bra att det finns de som förstår och tar det på allvar :)

Skönt att din chef tog det så bra!
  • popcornplaya

Usch har städat här hemma och sen gått och hämtat från dagis. Nu är min kropp helt slut! Bäddar ner mig i soffan en stund.

• popcornplaya

Idag känner jag mig inte stor... Fått feber och har även fruktansvärt ont i fogarna dag. Och mannen åkte iväg med vagnen i bilen idag så strax måste jag hämta lilltjejen från dagis och bära henne hem. :(

Svar på tråden BF januari 2014